WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Co to jest TIK?.
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
„Szkolne Centrum Nauki”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zadania pedagoga szkolnego
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU

MOST PRZYJAŹNI Realizacja projektu Welcom wykorzystuje technikę wideo-konferencji do kontaktów z polskimi uczniami rozsianymi po całej Wielkiej Brytanii. Projekt obejmuje dzieci polskich imigrantów w Wielkiej Brytanii mówiących prawie wyłącznie po polsku oraz ich kolegów i koleżanki mieszkających w Birmingham, a także grupę dzieci z polskiej szkoły SP45 w Bytomiu. Celem projektu jest: zmniejszenie izolacji pojedynczych polskich uczniów w szkołach Wielkiej Brytanii, wyrównanie szans edukacyjnych, zintegrowanie ich oraz zachęcenie do działań na rzecz szkoły

PRZESIEWOWE BADANIE SŁUCHU Uczniowie klas pierwszych od kilku lat są objęci badaniem przesiewowym słuchu, mającym na celu jak najszybsze skierowanie dzieci słabo słyszących na odpowiednią terapię. Badanie przeprowadza specjalista, jest bezpłatne, odbywa się ono przy komputerze na terenie szkoły, w osobnym pomieszczeniu, tak by nic go nie zakłóciło. Pozostali uczniowie zostali przebadani już w latach poprzednich, ale jeżeli istnieje taka potrzeba – badanie to można powtórzyć.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE Wszyscy uczniowie z wadami wymowy maja zapewnione bezpłatne zajęcia logopedyczne. W trakcie indywidualnego kontaktu z logopedą, przede wszystkim usprawniamy aparat artykulacyjny poprzez gimnastykę języka i inne zabawy językowe. Istnieje także możliwość ćwiczenia nie tylko z lustrem, ale również z komputerem wykorzystując dostępne logopedyczne pomoce multimedialne. Zajęcia są wtedy ciekawsze.

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Zajęcia wyrównawcze organizowane są dla wszystkich dzieci mających problemy z nauka, na wszystkich poziomach nauczania. Są to zajęcia z jęz. polskiego, matematyki, a także jęz. angielskiego i jęz. niemieckiego. Jednym z zadań zajęć kółka komputerowego jest pomoc uczniom nie posiadającym domowego komputera czy dostępu do sieci w wyrównywaniu braków edukacyjnych. Również na innych zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych (szczególnie w klasach młodszych) nauczyciele wykorzystują Internet lub programy dostępne w szkole do urozmaicenia zajęć i motywowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych do dalszej pracy.

ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM SZKOLNYM Do pedagoga szkolnego może zwrócić się o pomoc każdy uczeń i rodzic mający problem dydaktyczny lub wychowawczy. Pedagog pomoże, doradzi, wskaże sposób rozwiązania lub poda adres specjalistycznej placówki. Pedagog szkolny koordynuje działania w ramach współpracy szkoły z Poradnią pedagogiczno-Psychologiczną. Pedagog poprowadzi ciekawą godzinę wychowawczą z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, filmu dydaktycznego, a także aktywizuje uczniów poprzez zajęcia warsztatowe.

POZA SZKOŁĄ Już przy wyborze programów nauczania nauczyciele biorą pod uwagę możliwość zakupienia podręczników wraz z pomocami multimedialnymi (płyty CD-ROM), które stają się pomocą w razie absencji szkolnej ucznia, pomagają wyrównać braki lub rozszerzyć wiedzę. Uczniowie wykorzystują komunikatory (np. gadu-gadu) i pocztę elektroniczną do stałego kontaktu z chorymi rówieśnikami oraz do wymiany informacji.

PODSUMOWANIE Wyrównywanie szans edukacyjnych jest niezbędnym elementem budowy społeczeństwa otwartego, w którym los człowieka nie jest zdeterminowany poprzez płeć, pochodzenie, status materialny czy wykształcenie rodziców. W naszej szkole każde dziecko ma równe szanse na zdobycie dobrego wykształcenia. Każdy może wziąć udział w zajęciach pozalekcyjnych umożliwiających wyrównywanie braków, uzupełnianie wiedzy, rozwijanie zainteresowań czy uzdolnień. Efekt końcowy zależy jednak od zaangażowania oraz jakości i ilości włożonej weń pracy.