Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
ZEBRANIE Z RODZICAMI MATURA 2013.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2013r. piątek, 24 marca 2017.
Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) ogłasza szkolny harmonogram części ustnej egzaminu dwa miesiące przed terminem rozpoczęcia części.
The Present Continuous
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
PREZENTACJA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKÓW OBCYCH
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2009/2010.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN MATURALNY części ustnej Składa się z części ustnej, ocenianej w szkole, części pisemnej oraz z części pisemnej, ocenianej.
EGZAMIN MATURALNY OD 2007 ROKU
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Abitur 2012 Deutsch.
EGZAMIN MATURALNY W 2013 ROKU. HARMONOGRAM CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Matura podstawowa z języka angielskiego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Wieruszów 2003 NOWA MATURA (Dz. U. Nr 26 z r.) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Nowa podstawa programowa.
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
MATURA 2014.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2014/2015 dla absolwentów technikum Dębica, 23 września 2014.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Zasady pisania listu nieformalnego
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2015.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
Present simple Czas teraźniejszy.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
EGZAMIN MATURALNY Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2009/2010.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
Egzamin maturalny w 2016 roku.1 Egzamin maturalny w 2016 roku Szkolenie dla maturzystów.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze maturalnym obowiązującym od roku szkolnego 2011/2012

Celem części ustnej egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego jest ocena sprawności mówienia, rozumianej jako kompetencja komunikacyjna zdającego.

Część ustna egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego trwa około 15 minut. Egzamin ma formę rozmowy zdającego z osobą egzaminującą, obserwowanej przez drugiego nauczyciela, który nie bierze aktywnego udziału w rozmowie.

Zestaw egzaminacyjny składa się z trzech zadań i zawiera polecenia w języku polskim do zadań 1 i 3 oraz materiał ikonograficzny do zadań 2 i 3.

Czynności organizacyjne Po wylosowaniu zestawu zdający przystępuje do egzaminu. Nie przewidziano dodatkowego czasu na zapoznanie się z treścią całego zestawu przed odpowiedzią.

Rozmowa wstępna Czas trwania: ok. 2 minut Egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami. Lista pytań do wyboru zamieszczona jest wyłącznie w zestawie dla egzaminującego. Czas trwania: ok. 2 minut

Zadanie 1: Rozmowa z odgrywaniem roli Zadanie polega na przeprowadzeniu rozmowy, w której zdający i egzaminujący odgrywają wskazane w poleceniu role. W trakcie rozmowy zdający musi odnieść się do czterech elementów wskazanych w poleceniu i rozwinąć swoją wypowiedź w zadowalającym stopniu. Istotne jest również, aby zdający w sposób właściwy reagował na wypowiedzi egzaminującego. maks. 3 minuty

Zadanie 2: Opis ilustracji i odpowiedzi na trzy pytania Zdający opisuje ilustrację zamieszczoną w wylosowanym zestawie. W opisie ilustracji zdający powinien określić miejsce, osoby oraz wykonywane przez nie czynności.

Zadanie 2: Opis ilustracji i odpowiedzi na trzy pytania Następnie odpowiada na trzy pytania postawione przez egzaminującego. Pytania są związane z tematyką ilustracji i zamieszczone są wyłącznie w zestawie dla egzaminującego. W swoich odpowiedziach zdający nie powinien ograniczać się do zdawkowych, jednozdaniowych wypowiedzi. Czas trwania: maks. 4 minuty

Zdający ma ok. 1 minuty na zapoznanie się z Zadanie 3: Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania Zdający ma ok. 1 minuty na zapoznanie się z poleceniem i materiałem stymulującym. Pytania są związane z tematyką materiału stymulującego i zamieszczone są wyłącznie w zestawie dla egzaminującego. W swoich odpowiedziach zdający nie powinien ograniczać się do zdawkowych, jednozdaniowych wypowiedzi.

Zadanie 3: Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania Zdający: wybiera element z materiału stymulującego, który – jego zdaniem – najlepiej spełnia warunki wskazane w poleceniu, i uzasadnia swoją decyzję; wyjaśnia, dlaczego odrzuca pozostałe elementy; odpowiada na dwa pytania postawione przez egzaminującego.

Zadanie 3: Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania Pytania są związane z tematyką materiału stymulującego i zamieszczone są wyłącznie w zestawie dla egzaminującego. W swoich odpowiedziach zdający nie powinien ograniczać się do zdawkowych, jednozdaniowych wypowiedzi.

Ocenianie Oceny części ustnej egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego dokonują członkowie przedmiotowego zespołu egzaminacyjnego, przyznając punkty zgodnie z kryteriami oceniania egzaminu ustnego.

Każda wypowiedź jest oceniana w następujących kryteriach: sprawność komunikacyjna: od 0 do 6 punktów, oceniana w każdym zadaniu osobno (maks.18 punktów) zakres struktur leksykalno-gramatycznych: od 0 do 4 punktów, oceniany w całej wypowiedzi zdającego poprawność struktur leksykalno-gramatycznych: od 0 do 4 punktów, oceniana w całej wypowiedzi zdającego wymowa: od 0 do 2 punktów, oceniana w całej wypowiedzi zdającego płynność wypowiedzi: od 0 do 2 punktów, oceniana w całej wypowiedzi zdającego.

Przykładowy egzamin

Rozmowa wstępna (wyłącznie dla egzaminującego) Egzaminujący może zadać następujące pytania: Żywienie How often do you eat fast food? (Why? / When?) Do you always eat breakfast? (Why? / Why not?) Miejsce zamieszkania What do you like about the place where you live? What’s the most interesting festival in the place where you live? Świat przyrody Do you have a pet? Tell me about it./ Would you like to? (Why?/ Why not?)

Zestaw przykładowy

Pytania do obrazka w zestawie egzaminującego 1. Do you think the children are enjoying their lesson? (Why? / Why not?) 2. Would you like to be a teacher in the future? (Why? Why not?) 3. What was your first English lesson like?

Pytania do zadania 3 znajdujące się wyłącznie w zestawie egzaminującego 1. Is the way we eat as important as what we eat? (Why? / Why not?) 2. Why are there more and more fat people in the world? 3. Is foreign food popular in Poland? (Why? / Why not?) 4. What are the disadvantages of eating out?

Good luck with your Matura 