CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Przedsiębiorcy i rozwój
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Młodzi wobec wyzwań współczesnego z uwzględnieniem Warmii i Mazur
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Co to jest TIK?.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Biblioteka jako trzecie miejsce
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Metodyka nauczania informatyki
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
______________________________ Kilka sygnałów z rynku pracy
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfryzacja treści i nowe modele biznesowe Mirosław.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa gospodarka – kluczowe trendy Dominik Batorski.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Nowe technologie jako narzędzie i jako środowisko.
Instytut Statystyki i Demografii
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Gospodarka oparta na danych. Przyszłość zaawansowanej.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Między elastycznością a bezpieczeństwem? Technologie.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
RegioNet – regionalne konfrontacje i praca w Internecie pomiędzy europejskimi szkołami Kryteria analizy materiału badawczego.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Wykluczenie cyfrowe.
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
na rzecz cyfryzacji szkół
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
INNOWACJE I RYZYKO W UBZPIECZENIACH
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
INNOWACJE I RYZYKO W UBEZPIECZENIACH
Zapis prezentacji:

CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym jako wyzwanie dla polskiego systemu kształcenia Justyna Jasiewicz 26 czerwca 2012

Plan prezentacji kontekst: rozwój i upowszechnienie ICT przemiany w sektorze gospodarczym zapotrzebowanie na pracowników poszczególnych sektorów zastępowanie pracy ludzi pracą maszyn zapotrzebowanie na specyficzne kompetencje kompetencje niezbędne do pracy w środowisku informacyjnym przygotowanie do pracy przez system edukacji strategie reakcji

Kontekst: rozwój i upowszechnienie ICT dynamiczny rozwój nowych technologii upowszechnienie dostępu do ICT w 2011 r. dostęp do internetu miało 61% gospodarstw w całym kraju i 63% gospodarstw domowych województwa mazowieckiego korzystanie z ICT w niemal wszystkich obszarach działalności: praca komunikacja rozrywka nauka informacja

Przemiany w sektorze gospodarczym – zapotrzebowanie na pracowników zmiany trendów w zakresie zapotrzebowania na pracowników poszczególnych sektorów spada zapotrzebowanie na pracowników „tradycyjnych” sektorów, w tym przede wszystkim rolników, rzemieślników, pośredników wzrasta zapotrzebowanie na pracowników w sektorze informacyjnym i IT, w tym przede wszystkim infobrokerów, programistów, analityków danych, koordynatorów pracy zespołów rozproszonych

Przemiany w sektorze gospodarczym – zastępowanie pracy ludzi pracą maszyn automatyzacja łatwo algorytmizowalnych działań zastępowanie osób wykonujących proste prace „biurowe” przez maszyny e-banking e-handel rynek usług ubezpieczeniowych bezrobocie technologiczne

Google driverless car – memento

Przemiany w sektorze gospodarczym – zapotrzebowanie na specyficzne kompetencje zmiany trendów zapotrzebowania na kompetencje determinanty: podejście obliczeniowe inteligentne systemy i urządzenia nowa struktura organizacji nowe media globalizacja wydłużenie czasu życia

Praca w środowisku informacyjnym – kompetencje informatyczne – zespół umiejętności niezbędnych by korzystać z podstawowych funkcji sprzętu ICT informacyjne – zespół umiejętności pozwalających wyszukać, ocenić i wykorzystać informacje pochodzące z rozmaitych źródeł medialne – instynkt stawiana pytań o to, co się kryje za produkcją danego przekazu

Praca w środowisku informacyjnym – kompetencje społeczne inteligencja społeczna kompetencje międzykulturowe prowadzenie współpracy wirtualnej związane z „procesami myślenia” sense-making myślenie kreatywne i adaptacyjne transdyscyplinarność zarządzanie obciążeniem poznawczym

Źródła kompetencji – młodzież źródła wiedzy na temat korzystania z narzędzi ICT samokształcenie rodzice, rodzeństwo przyjaciele Dane: badania autorskie J. Jasiewicz, 2010.

Przydatność edukacji informacyjnej – młodzież Dane: badania autorskie J. Jasiewicz, 2010.

Strategie reakcji dla sektora edukacji dla firm wykształcenie zespołu kompetencji niezbędnych do pracy w środowisku informacyjnym poprzez: kształcenie ukierunkowane na rozwój kompetencji informacyjnych i informatycznych przedstawianie mechanizmów zmian na rynku pracy kształcenie pod kątem ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych przygotowanie do procesu kształcenia ustawicznego dla firm promowanie postawy sprzyjającej kształceniu ustawicznemu zachęcanie do udziału w rozmaitych formach kształcenia motywowanie do podejmowania działań nakierowanych na rozwój zawodowy