STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO E-POŁUDNIE Callcenter dla ISP Restauracja Kamionki Sosnowiec, 27 wrzesień 2013 r.
Callcenter dla ISP O czym będzie ta prezentacja ? Wg. Harmonogram udziałań: RPO WSL Działanie 1.3 Transfer technologii i innowacji, numer naboru: /11 Numer umowy: WND- RPSL /11-03 Tytuł projektu: Klaster e-Południe jako platforma poprawy innowacyjności i rozwoju technologicznego operatorów telekomunikacyjnych w województwie śląskim. Działanie 1 Zakup pro-innowacyjnych technologii związanych z rozszerzeniem oferty asortymentowej i poprawy jakości usług świadczonych przez uczestników Poddziałanie 1.1Callcenter zaczynamy II Kwartał 2013 Właściwie to już zaczęliśmy !
Callcenter dla ISP Nic nie jest szczególnie trudne do zrobienia, jeśli tylko rozłożyć to na etapy Henry Ford Wg Pana MS projecta: 1.Część Hardwarowa[ ] 2.Instalacja i uruchomienie oprogramowania[ ] 3.CCv1 [ ] 4.CCv2 [ ] (miało być [ ] ) 5.CCv3[ ] (miało być [ ] ) 6.Podsumowanie etapów i określenie kierunków dalszego rozwoju
Callcenter dla ISP 1.Część Hardwarowa 2.Instalacja i uruchomienie oprogramowania -Przygotowano i uruchomiono główny system serwerowy stanowiący bazę dla pozostałych systemów aplikacyjno- bazodanowych -przygotowano i uruchomiono oprogramowanie do zarządzania głównym systemem serwerowym w zakresie jego administracji i konserwacji danych -przygotowano i uruchomiono oprogramowanie do zarządzania systemami maszyn wirtualnych w głównym systemie serwerowym
Callcenter dla ISP RAPORT VIA MAIL CC v 1 – jednokierunkowe – start pilotażu Unikalny nuemr ID
Callcenter dla ISP CC v 2 – prawie dwukierunkowe – start pilotażu Agent CC pracuje na zewnętrznym (bądź nie) formularzu który jest na serwerze operatora. To operator decyduje co widzi i do czego ma dostep Agent CC (formularz PHP, GET, POST) MS ISP (LMS, NMS, SOPI, INNE) Unikalny nuemr ID
Callcenter dla ISP CC v 3 – prawie dwukierunkowe – start pilotażu Tylko czy jest to potrzebne ? MS ISP (LMS, NMS, SOPI, INNE) KAMPANIE MARKETINGOWE API z ograniczeniem udostępnienia danych przez ISP np. dostęp do określonej grupy abonentów Unikalny nuemr ID
Callcenter dla ISP CC 2014 – rozwijanie i stabilizowanie API MS ISP (LMS, NMS, SOPI, INNE) KAMPANIE MARKETINGOWE
Callcenter dla ISP Jak to wygląda w praktyce z punktu widzenia agenta ? -Agent loguje się do aplikacji wybierając swoje konto -Agent wybiera konto SIP -Dzwoni telefon Agent potwierdza tożsamość kodem PIN -Agent jest zalogowany
Callcenter dla ISP Jak to wygląda w praktyce z punktu widzenia agenta ? -Dzwoni klient -Na podstawie numeru przychodzącego Agent wie do jakiej firmy chce się dodzwonić klient, agent dostaje instrukcję zdefiniowaną przez ISP
Callcenter dla ISP Jak to wygląda w praktyce z punktu widzenia ISP ?
Callcenter dla ISP Jak to wygląda w praktyce z punktu widzenia agenta ? -Agent zgodnie z procedurą wypełnia formularz który jest wysyłany w postaci maila jako raport na adres zdefiniowany przez ISP
Callcenter dla ISP Jak to wygląda w praktyce z punktu widzenia ISP ?
Callcenter dla ISP Jak to wygląda w praktyce z punktu widzenia agenta ? -Agent może korzystać z zakładki external site której zawartość definiuje ISP. Zakładka external site może być na serwerze cc, ale może być na serwerze operatora. Może być osadzoną ramką, otwierać się w nowym oknie, można również używać mechanizmu JSONP
Callcenter dla ISP Jak to wygląda w praktyce z punktu widzenia ISP ?
Callcenter dla ISP Agenci….. Agenci niepełnosprawni Od stycznia 2013 r. miesięczne przysługuje dofinansowanie: -180 proc. najniższego wynagrodzenia w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności, proc. najniższego wynagrodzenia w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, -40 proc. najniższego wynagrodzenia w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do lekkiego stopnia niepełnosprawności. Dotacje z PFRON pozwolą nam obniżyć koszty funkcjonowania CC, ale droga długa… Przede wszystkim szkolenia, ale o tym później (będzie prezentacja)
Callcenter dla ISP Agenci….. Propozycje w okresie testowym: (w dni robocze od 17 do 22 i dni wolne od 9 do 22) 1. Każda z firm biorąca udział w projekcie pełni dyżur - przy 30 firmach to raz w miesiącu ! 2. Zatrudniamy przeszkolonych studentów i robimy zrzutkę (308 godzin w miesiącu) - przy 30 firmach to < 120 zł za jednego agenta. Agent może pracować w domu, system raportuje kompleksowo poziom pracy agenta.
Callcenter dla ISP ZAPROSZENIE Kto odważy się dołączyć do zespołu, który na własnej skórze sprawdzi wartość projektu ? Na dziś w grupie roboczo-testowej mamy 12 firm Uczestnictwo w projekcie to również realny wpływ na kierunki jego rozwoju oraz dostosowywanie go do własnych potrzeb.
Callcenter dla ISP Dziękuje za uwagę Projekt jest otwarty na nowe działania, jeśli mają Państwo pomysły co jeszcze moglibyśmy zrobić w jego ramach zrealizować proszę o kontakt: