„Cyfryzacja” - co jest do zrobienia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Transakcje kompensacyjne
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szerokopasmowe Lubuskie
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Działanie 8.4 PO IG – „ostatnia mila” pod górkę
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
E-administracja w POPC – wizja i kierunki interwencji
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Programowanie perspektywy finansowej
Kształt instrumentów strukturalnych po 2007r. Prezentacja: Aleksandra Malarz Zastępca Dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej Ministerstwo Środowiska.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

„Cyfryzacja” - co jest do zrobienia Anna Streżyńska Warszawa, 4.03.2013 r.

„Cyfryzacja” Informatyzacja administracji Społeczeństwo informacyjne Sieci szerokopasmowe Regulacja rynku komunikacji elektronicznej

Informatyzacja administracji - cele Usprawnienie funkcjonowania Realizacja usług e-administracji Dostarczanie informacji zarządczej Przejrzystość i kontrola

eAdministracja w Polsce Poziom wdrażania usług poniżej średniej UE Niezmienny od 6 lat Procent populacji korzystającej z e-usług – 5 od końca w UE, poniżej 30% Słaba podaż e-usług Brak integracji systemów Niespójności i braki danych w systemach Niska ocena ze strony KE Rozziew między usługami jst a administracji centralnej

Realizacja systemów na 29 systemów finansowanych z 7. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, czyli e-administracji, 13 wymaga mniej lub bardziej poważnych korekt, 1 – optymalizacji funkcjonalności, 3 nie są jeszcze rozpoczęte, 7 realizowanych jest zgodnie z harmonogramem;

Przyczyny Silosowość administracji i jej systemów Wyrywkowe rozwiązania – związki firm z poszczególnymi urzędami Resortowe a nie państwowe podejście do pieniędzy UE Brak B+R na styku z administracją (brak innowacji) Słabość resortu MAiC (ministerstwo od wszystkiego, kierujące się modną nowomową Web 2.0, Państwo 2.0, w praktyce nie rozumiejące IT i społeczeństwa informacyjnego, o czym świadczą liczne wpadki, począwszy od ACTA skończywszy na ustawie o zbiórkach publicznych) Brak horyzontalnych programów; wzrost liczby programów miękkich, udział lobbystów Brak oceny i egzekucji.

Wykorzystanie systemów IT do zarządzania Państwem: Administracja oparta na IT stanie się ważnym czynnikiem budowy kapitału intelektualnego kraju. Wdrażanie innowacji spowoduje rozwój ośrodków naukowych pracujących dla administracji. Budowa systemów IT w administracji we współpracy z użytkownikami końcowymi prowadzi do Państwa sprawnego i skutecznego Zintegrowane bazy wiedzy administracji pozwolą na skuteczne zarządzanie projektami o wymiarze państwowym. Zintegrowane bazy wiedzy administracji pozwolą na realizację potrzeb społecznych i indywidualnych. IT w administracji prowadzi do oszczędności – administracja kompetentna, niewielka, sprawna. Budowa sieci współpracy między administracją, nauką a NGOs.

Jak? Podporządkowanie (i nadzorowanie) informatyzacji administracji Prezesowi Rady Ministrów lub jednostce centralnej, nie jednemu z resortów. Zakres odpowiedzialności: centrum bazodanowe, sieci specjalne, koordynacja projektów sektorowych i ponadsektorowych, odpowiedzialność za standardy jakościowe i metodyki, prace badawczo-rozwojowe, opracowywanie studiów wykonalności.

Jak? Audyt przedsięwzięć informatycznych pod kątem głównych procesów administracyjnych, ich optymalizacji (skuteczność obsługi klienta, jakość informacji, przejrzystość) Przegląd wszystkich systemów pod kątem powiązań i możliwych funkcjonalności (np. CEIDG, ZUS, ePUAP, SDIP) Określenie głównych projektów informatycznych państwa Stworzenie Planu Informatyzacji Państwa Wskazanie projektów do naprawy Zainicjowanie projektów istotnych do 2020 Stworzenie zasobu kadrowego

Społeczeństwo informacyjne – Wielka 5tka Implementacja dyrektywy e-commerce Nowelizacja ustawy o informatyzacji UŚUDE Zbiorki publiczne Otwarte zasoby Ścieżka legislacyjna może trwać trzy lata i polegać na odbijaniu ustawy od lobbysty do lobbysty, od NGO’s do stowarzyszeń twórczych, a ministerstwo nie ma wyrazistego poglądu, unikając podjęcia decyzji i konfliktu. Przykładem jest UŚUDE: przeszła przez różne ministerstwa, grupę Dialog, grupę warsztatową dot. modeli biznesowych i specjalny "okrągły stół". Ustawę opiniowały zarówno organizacje pozarządowe, jak i organizacje reprezentujące twórców. I została wywrócona w ostatnich dniach. Podobnie z ustawą o otwartych zasobach.

Sieci szerokopasmowe Polska jest na jednym z ostatnich miejsc w Europie pod względem możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu. Obecnie ponad 25% Polaków do dyspozycji ma pasmo o przepustowości do 2 Mb/s. Aż 76% nie dysponuje łączem szybszym niż 10 Mb/s. Ale 7,8 mln linii jest NGA i NGA ready. Wszystkie te łącza powstały w wyniku działalności operatorów alternatywnych.

Sieci szerokopasmowe Środki unijne – RPO na 31.01.2013 Alokacja Wartość podpisanyc h umów Wartość środków wypłaconyc h % wartoś ci umów Wartość wskaźnika docelowa Wartość faktyczn ie osiągnię ta 2.620.606.17 7 zł 2.377.243.28 6 zł, 364.320.957 zł 15,5% 14.795 km sieci 361 km sieci

Co robić? Wypełnienie rekomendacji społecznego Komitetu Memorandum pracującego od 2011 r. w MAiC (z 44 rekomendacji zostało wypełnionych 8) Dotyczą one zarówno barier administracyjno-prawnych (prawo o drogach, ochrona środowiska, geodezja i kartografia) jak i samych procedur związanych z kwalifikowaniem obszarów/projektów do wsparcia oraz rozliczaniem finansowania. Koordynacja obecnych programów w celu maksymalizacji wykorzystania dostępnych środków Przygotowanie koordynacji perspektywy budżetowej 2014-2020 oraz przyjęcie ułatwień inwestycyjnych, w tym ustawy o korytarzach przesyłowych a także zaleceń KE z dyrektywy ramowej w telekomunikacji (koordynacja inwestycji) Przeznaczenie wszystkich środków dla operatorów.

Regulacja rynku komunikacji elektronicznej Prawdziwą synergię rynków komunikacji elektronicznej (telekomunikacji, mediów) osiągnie się poprzez integrację systemu regulacyjnego mediów i telekomunikacji wraz z regulacjami takimi jak prawo autorskie. Niezbędne jest utworzenie jednego organu regulacyjnego, wykonującego uprawnienia w obu tych sektorach. Wymaga to połączenia UKE i KRRIT.