Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Advertisements

Umowy o dofinansowanie projektów
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Monitorowanie ZPORR - Sprawozdawczość grudzień 2005.
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
PŁATNOŚCI W RAMACH ZPORR Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi (BZFE) Maj 2005 Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 1 MINISTERSTWO GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO.
Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Kraków, maj 2006r.
Omówienie zasad rozliczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Rzeszów,
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność

Dofinansowanie jest przekazywane Beneficjentowi przez Instytucję Pośredniczącą w formie refundacji poniesionych przez niego wydatków kwalifikowalnych na realizację Projektu w postaci płatności okresowych (pośrednich) i płatności końcowej. Przekazanie płatności okresowych następuje w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia przez Beneficjenta do Instytucji Pośredniczącej spełniającego wymogi formalne i merytoryczne wniosku Beneficjenta o płatność, zwanego dalej wnioskiem o płatność. Wzór wniosku o płatność określa Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 22 września 2004 r. w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji NPR oraz trybu rozliczeń (Dz.U. nr 216 poz. 2206)

Finansowanie Formularze wniosków o płatność Wniosek beneficjenta o płatność + INSTRUKCJA

ZAŁĄCZNIKI WYMAGANE DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ: 1/4 kopie zapłaconych faktur lub potwierdzone za zgodność z oryginałem, przez upoważnioną osobę, kserokopie zapłaconych faktur i/lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej, [wg art ustawy o rachunkowości z dnia r. – j.t.-Dz.U.Nr 76.poz. 694 z 2002r] WYMAGANE ELEMENTY OPISU FAKTURY: a) dane identyfikacyjne projektu (pełna nazwa, numer) b) numer umowy o dofinansowanie projektu c) informacja w ramach jakiego programu i z jakiego funduszu współfinansowany jest projekt + z budżetu państwa jeśli jest współfinansowany z budżetu państwa d) tryb wyboru wykonawcy zgodnie z prawem zamówień publicznych

cd. WYMAGANE ELEMENTY OPISU FAKTURY: e) data, podpis i pieczątka z numerem i zakresem uprawnień inspektora nadzoru f)zapis stwierdzający sprawdzenie faktury pod względem merytorycznym, formalnym, rachunkowym wraz z datą, podpisem i pieczątką osoby uprawnionej do sprawdzenia g)związek wydatku z projektem (odniesienie danego wydatku do kategorii wydatków z wniosku aplikacyjnego) h)wartość faktury liczbowo i słownie i)klasyfikacja budżetowa (dział, rozdział,§) j)zapis zatwierdzono do wypłaty ze środków.... k)data, podpis i pieczątka skarbnika/głównego księgowego Beneficjenta l)pieczątka z adresem siedziby Beneficjenta

ZAŁĄCZNIKI WYMAGANE DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ: 2/4 potwierdzone za zgodność z oryginałem, przez upoważnioną osobę, kserokopie wyciągów bankowych z rachunku Beneficjenta lub przelewów bankowych, potwierdzających poniesienie wydatków; potwierdzone za zgodność z oryginałem, przez upoważnioną osobę, kserokopie dokumentów potwierdzających odbiór urządzeń lub wykonanie prac (np. protokoły odbioru). W przypadku zakupu urządzeń, które nie zostały zamontowane – protokoły odbioru urządzeń lub przyjęcia materiałów, z podaniem miejsca ich składowania; listę osób upoważnionych do weryfikacji zapisów wniosku o płatność oraz załączników wraz z wzorami podpisów; harmonogram płatności na dwa kolejne kwartały/6 kolejnych miesięcy

ZAŁĄCZNIKI WYMAGANE DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ: 3/4 w przypadku pierwszego wniosku o płatność: potwierdzenie numeru rachunku bankowego Beneficjenta; zakres rzeczowy projektu; w przypadku wniosku o pierwszą płatność oświadczenie Beneficjenta o możliwości odzyskania VAT; w przypadku realizacji projektów dot. sieci kanalizacyjnej – Oświadczenie dot. kosztów kwalifikowalnych przy realizacji projektu dot. sieci kanalizacyjnej, w przypadku realizacji projektów dot. sieci wodociągowej – Oświadczenie dot. kosztów kwalifikowalnych przy realizacji projektu dot. sieci wodociągowej,

(Nazwa i adres beneficjenta) (miejsce i data) OŚWIADCZENIE O KWALIFIKOWALNOŚCI VAT W związku z ubieganiem się (nazwa beneficjenta oraz jego status prawny) o przyznanie dofinansowania ze środków (nazwa funduszu) w ramach (nazwa programu operacyjnego) na realizację projektu (nazwa projektu) (nazwa beneficjenta) oświadcza, iż realizując powyższy projekt nie może odzyskać w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT, którego wysokość została określona w kategorii wydatki kwalifikowalne w (nr tabeli we wniosku/pkt wniosku). Jednocześnie (nazwa beneficjenta) zobowiązuje się do zwrotu zrefundowanej w ramach projektu (nazwa projektu) części poniesionego VAT, jeżeli zaistnieją przesłanki umożliwiające odzyskanie tego podatku przez (nazwa beneficjenta) (podpis i pieczątka) Por. z art. 91 ust. 7 Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004r.

(Nazwa i adres beneficjenta) (miejsce i data) OŚWIADCZENIE dotyczące kosztów kwalifikowalnych przy realizacji projektu dotyczącego sieci kanalizacyjnej Oświadczam, iż w kosztach kwalifikowalnych wykazanych w punkcie E4 wniosku o dofinansowanie projektu ……………………. (numer i nazwa projektu) nie zostały ujęte koszty budowy sieci kanalizacyjnej znajdującej się na terenie nieruchomości gruntowych należących do indywidualnych użytkowników i służących bezpośrednio ich podłączeniu do sieci głównej, tzn. koszty budowy odcinków sieci kanalizacyjnej od studzienek, w tym także znajdujących się na posesji indywidualnych użytkowników, do budynków lub gdy brak studzienek – od granic posesji indywidualnych użytkowników do budynków (podpis i pieczątka)

(Nazwa i adres beneficjenta) (miejsce i data) OŚWIADCZENIE dotyczące kosztów kwalifikowalnych przy realizacji projektu dotyczącego sieci wodociągowej Oświadczam, iż w kosztach kwalifikowalnych wykazanych w punkcie E4 wniosku o dofinansowanie projektu ……………………. (numer i nazwa projektu) nie zostały ujęte koszty budowy sieci wodociągowej znajdującej się na terenie nieruchomości gruntowych należących do indywidualnych użytkowników i służących bezpośrednio ich podłączeniu do sieci głównej, tzn. koszty budowy odcinków sieci wodociągowej od studzienek, w tym także znajdujących się na posesji indywidualnych użytkowników, do budynków lub gdy brak studzienek – od zaworów głównych do budynków (podpis i pieczątka)

ZAŁĄCZNIKI WYMAGANE DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ: 3/4 w przypadku wniosku o płatność końcową: sprawozdanie końcowe z realizacji projektu oraz potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia dokumentu potwierdzającego odbiór prac/dostarczenie usług;

Etapy weryfikacji wniosku o płatność przeprowadzanej przez Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności: I. WERYFIKACJA FORMALNA II. WERYFIKACJA MERYTORYCZNA

ETAPY WERYFIKACJI WNIOSKU O PŁATNOŚĆ 1/2 I.WERYFIKACJA FORMALNA – sprawdzenie: czy wniosek o refundację jest sporządzony na odpowiednim formularzu czy przekazano komplet niezbędnej dokumentacji w przypadku wniosku o pierwszą płatność sprawdzenie czy do wniosku dołączono stosowne oświadczenia (t.j. o możliwości odzyskania VAT oraz dotyczące kosztów kwalifikowalnych przy projektach wodociągowych i kanalizacyjnych).

ETAPY WERYFIKACJI WNIOSKU O PŁATNOŚĆ 2/2 II. WERYFIKACJA MERYTORYCZNA – sprawdzenie: czy dołączone do wniosku kopie faktur lub kserokopie faktur potwierdzone za zgodność z oryginałem zostały zapłacone czy dokumenty te są odpowiednio opisane czy wniosek o refundację ujmuje tylko wydatki kwalifikowalne czy kwoty ujęte we wniosku są zgodne z kwotami ujętymi na fakturach czy poniesione wydatki są bezpośrednio związane z realizowanym projektem oraz zgodne z umową o przyznanie dofinansowania czy zachowany został zaakceptowany dla danego projektu procentowy udział poszczególnych źródeł współfinansowania ze środków krajowych czy dane zawarte we wniosku mają odzwierciedlenie w raportach składanych do Oddziału Monitoringu i Raportowania.

Beneficjent składa wniosek o płatność nie częściej niż raz w miesiącu, zgodnie z zestawieniem planowanych wydatków w ramach Projektu, pisemnie (w 2 egzemplarzach) i na nośniku elektronicznym. Refundacji podlegają jedynie wydatki kwalifikowalne, poniesione nie wcześniej niż w dniu 1 stycznia 2004 r. W przypadku, gdy Projekt podlega przepisom o zamówieniach publicznych, wydatki są kwalifikowalne wyłącznie, jeżeli zostały poniesione zgodnie z tymi przepisami.

Instytucja Pośrednicząca po dokonaniu weryfikacji przekazanego przez Beneficjenta wniosku o płatność, poświadczeniu wysokości i prawidłowości poniesionych wydatków kwalifikowalnych w nim ujętych, zatwierdza wysokość dofinansowania i przekazuje Beneficjentowi informację w tym zakresie. W przypadku rozbieżności między kwotą wnioskowaną przez Beneficjenta we wniosku o płatność a wysokością dofinansowania zatwierdzonego do wypłaty, Instytucja Pośrednicząca załącza do informacji uzasadnienie. W przypadku stwierdzenia braków formalnych w złożonym wniosku o płatność, Instytucja Pośrednicząca wzywa Beneficjenta do jego uzupełnienia lub złożenia dodatkowych wyjaśnień w wyznaczonym terminie. Nie złożenie przez Beneficjenta żądanych wyjaśnień lub nie usunięcie braków formalnych powoduje wstrzymanie dofinansowania.

Dofinansowanie jest przekazywane w wysokości procentowego udziału w wydatkach kwalifikowalnych. W przypadku, gdy realizowany przez Beneficjenta Projekt przynosi przychody na etapie realizacji, poświadczoną kwotę wydatków kwalifikowalnych pomniejsza się o przychód uzyskany w okresie, którego dotyczy wniosek o płatność. Kwotę do wypłaty pomniejsza się o środki niewłaściwie wydatkowane, a przekazane Beneficjentowi na podstawie wcześniej zrealizowanych wniosków o płatność. Informacje dot. kwalifikowalności wydatków w ramach projektów realizowanych w poszczególnych działaniach ZPORR określa Uzupełnienie ZPORR.

Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Agnieszka MIKA kierownik Oddziału tel. (12) Beata PIŚKIEWICZ tel. (12) Marzena STACHURA tel. (12) Katarzyna SURMA tel. (12) Norbert BALICKI tel. (12) Agnieszka MIKULSKA tel. (12)

Dziękuję za uwagę Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności