NOWA KONCEPCJA PRACY SP 47

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Program wychowawczy szkoły
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Propozycje organizacji wspomagania z uwzględnieniem potrzeb szkoły
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
„Kompetencje zawodowe”
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Małe dziecko w systemie edukacji
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W OLSZTYNIE KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

NOWA KONCEPCJA PRACY SP 47 Na podstawie ewaluacji, pracy zespołów oraz materiałów ze szkoleń i publikacji opracował: Sławomir Osiński „Myślenie poszerza przestrzeń wolności i otwiera horyzonty nadziei” ksiądz Józef Tischner NOWA KONCEPCJA PRACY SP 47

SZKOŁA – MIEJSCE NIEUSTANNEJ BITWY przepisy ewaluacja uczelnie ORE, PORE, itp kontrola organ prowadzący rodzice organ nadzoru nauczyciele uczniowie obsługa i administracja dyrektor MEN media wspomaganie Piotr Breughel: Triumf śmierci

EDUKACJA JEST DYSKURSEM wolność prawda dobro komunikacja zwrotna otwarcie na „innego” rozumienie-zrozumienie zbliżenie społeczno-emocjonalne wspomaganie, wspólne działanie

PRZYSZŁOŚCIOWE SPOJRZENIE Modele Demokracja liberalna socjaldemokracja obywatelska Istota Władza Drogi zmiany Afirmowane prawa Drogi nabywania praw Stosunek do istniejącego porządku Indywidualizm Centralizacja Głosowanie I generacji: równość, wolność Roszczenie Zgoda, dostosowanie Kolektywizm, dyktatura większości Biurokracja Reforma Sprawiedliwość Nadanie Asymilacja Państwo jest drugą instancją, chroni prawa jednostki Decentralizacja, samorządność Dialog, negocjacje, konsensus I, II i III generacji: społeczne, kulturalne oraz prawo do informacji, pokoju, itd. Racjonalny wybór, dążenie, osiąganie Krytycyzm, zmiana, transformacja wg M. Czerepaniak-Walczak: Pedagogika emancypacyjna. Gdańsk 2006, s.87.

Pięć dyscyplin wg Petera Senge SZKOŁA UCZĄCA SIĘ Pięć dyscyplin wg Petera Senge 1 mistrzostwo osobiste- dążenie do ciągłego doskonalenia się, 2 modele myślowe - umiejętność analizy, odrzucenia lub zmiany zakorzenionych w nas przekonań, nawyków i odruchów związanych z pracą i z firmą, 3 wspólna wizja - jasno sformułowany i konkretny cel organizacji, znany wszystkim jej członkom i skłaniający ich do ciągłego uczenia się, 4 zespołowe uczenie się - uznanie zespołu za nośnik potencjału intelektualnego większego niż łączny potencjał jego pojedynczych członków, 5 myślenie systemowe - zdolność myślenia w kategoriach całości zjawisk, procesów lub struktur.

8 KOMPETENCJI KLUCZOWYCH 1) porozumiewanie się w języku ojczystym; 2) porozumiewanie się w językach obcych; 3) kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; 4) kompetencje informatyczne; 5) umiejętność uczenia się; 6) kompetencje społeczne i obywatelskie; 7) inicjatywność i przedsiębiorczość; 8) świadomość i ekspresja kulturalna.

„Myślenie poszerza przestrzeń wolności i otwiera horyzonty nadziei” MISJA I CEL SZKOŁY Celem szkoły jest wykształcenie absolwenta potrafiącego podjąć bez problemów naukę w gimnazjum. Orientującego się w podstawowych aspektach codziennego życia, świadomego najważniejszych norm etycznych, otwartego na świat i życzliwie nastawionego na innych. Takiego, który w stopniu umożliwiającym porozumiewanie opanował obcy język i rozumie zasady korzystania z wszystkich mediów. Istotna dla społeczności szkolnej jest współpraca z rodzicami i lokalnym środowiskiem, a także promowanie szkoły na zewnątrz. Ilustruje to doskonale nasza misja brzmi wyrażona sentencją księdza Józefa Tischnera: „Myślenie poszerza przestrzeń wolności i otwiera horyzonty nadziei”

NAUCZYCIEL DZISIAJ TO: mistrz, diagnostyk, konsultant specjalista w zakresie tworzenia programów i doboru pomocy naukowych kreator działań edukacyjnych osoba kierująca się na co dzień wartościami uniwersalnymi kompetentny profesjonalista, otwarty na potrzeby, oczekiwania i problemy uczniów, krytyczny, odpowiedzialny za swoje postępowanie, ustawicznie doskonalący swoje kwalifikacje refleksyjny praktyk i badacz działalności edukacyjnej, umiejący myśleć kategoriami przyszłości, optymista nastawiony na innowacje

PRIORYTETY SZKOŁY W NAUCZANIU/UCZENIU SIĘ wychowanie przez sztukę i obcowanie z kulturą rozwijanie uzdolnień matematycznych solidna znajomość języka obcego (m.in. klasy „dwujęzyczne”) kształtowanie szacunku dla przyrody wdrażanie Oceniania Kształtującego rozwój technologii informatycznej i jej zastosowanie słuchanie głosu uczniów i rodziców w sprawie nauczania tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się przygotowanie uczniów do osiągania sukcesu w dalszym życiu twórcze i krytyczne wdrażanie zmian odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego wdrażanie do zdrowego trybu życia w tym podejścia Slow Food do odżywiania praca z uczniem zdolnym i prowadzenie zajęć pozalekcyjnych informacyjna funkcja oceny podejmowanie wyzwań w nauczaniu i uczeniu się.  

ZASADY PRACY NAUCZYCIELI pozytywne podejście do zmian, optymizm i poczucie humoru nacisk na uczenie się i nauczanie dążenie do tego, aby być tak dobrymi, jak tylko można wspieranie i wzajemna pomoc w rozwoju i doskonaleniu metod pracy rozwój pracy zespołowej i współpracy z rodzicami rzetelne korzystanie z informacji i ich przekazywanie wprowadzenie coachingu wzajemnego nauczycieli wzajemne obserwowanie i omawianie lekcji spojrzenie całościowe, a nie tylko przez pryzmat własnych zadań i przedmiotu poszukiwanie rozwiązań przez cały zespół szkolny znajdowanie satysfakcji i radości płynącej z własnego rozwoju wspólna odpowiedzialność za własny rozwój i za realizację celów, które stawia sobie szkoła dążenie, aby szkoła była miejscem, w którym chce się pracować i uczyć się oraz które daje możliwość rozwoju w przyjaznej, inspirującej atmosferze.

MODYFIKACJA NASZEJ PRACY odchodzimy od nadmiaru tzw. kart pracy na rzecz różnorodnych ćwiczeń utrwalających i zadań z użyciem tablic interaktywnych i wszelakich pomocy programy wydawnictw dostosowujemy samodzielnie (praktycznie układamy sami); wprowadzamy ćwiczenia wzmacniające pamięć i samodzielne myślenie współpracujemy na poziomie klasy i grup 0-III i IV-VI zwiększamy liczbę tekstów opanowywanych pamięciowo nastawiamy się na wiedzę praktyczną prowadzimy zajęcia poza szkołą (park, laboratoria, gospodarstwa, teatr, itp.) pozwalamy na swobodę wyobraźni dzieci tworzymy nowy program profilaktyki i wychowawczy oraz plan pracy pisane normalnym językiem tworzymy nowy wizerunek szkoły oparty o przejrzyste zasady

MODYFIKACJA NASZEJ PRACY doskonalenie/uczenie się nauczycieli samodzielny wybór szkoleń przydatnych do pracy regularne korzystanie ze stron: www.ore.edu.pl, www.eid.edu.pl, www.ceo.org.pl, https://pe.szczecin.pl/, www.scholaris.pl, www.edunews.pl oraz czytanie przydatnych tekstów i porad pogłębianie wiedzy z TIK, e-learning konferencje naukowe, szkolenia specjalistyczne, szkolenia „na zamówienie” wymiana doświadczeń z innymi szkołami i na panelach SUS targi, sympozja, kursy specjalistyczne za granicą.

MODYFIKACJA NASZEJ PRACY – DYREKTOR daje nauczycielom i pracownikom możliwość identyfikowania się z perspektywiczną wizją szkoły, wspiera innowacje, umie wybierać z tradycji, jest dobrym obserwatorem ludzi, aktywizuje nauczycieli wykorzystując ich kompetencje, bazuje na mocnych stronach i zdolnościach nauczycieli, potrafi rozwiązywać konflikty (pojmuje je jako szansę dla rozwoju szkoły, a nie porażkę), dba o rozwój osobowościowy i zawodowy każdego nauczyciela oraz rady pedagogicznej jako całości, posiada zdolność do współpracy, jest wiarygodny, posiada umiejętność komunikowania się, umie stworzyć wizję szkoły.

WSPÓŁTWORZENIE SZKOŁY Z RODZICAMI 1. Wzajemna wymiana informacji o uczniu, zapoznanie rodziców z programem pracy szkoły, postępami uczniów w nauce, zachowaniem sie dziecka w grupie, o trudnościach wychowawczych; 2. Zapoznanie rodziców z systemem oceniania, z zestawem wymagań dydaktycznych i wychowawczych oraz sposobom przeciwdziałania trudnościom wychowawczym; 3. Upowszechnianie wśród rodziców kultury pedagogicznej, które odbywa się w czasie prowadzonych zebrań i spotkań; 4. Informowanie rodziców o ich organizacyjno – prawnych możliwościach wpływu na warunki szkolnej edukacji i dzieci; 5. Dostrzeganie w rodzicach naturalnych sprzymierzeńców w pracy podejmowanej z ich dziećmi; 6. Przestrzeganie przez wszystkich szkolnych procedur oraz spojrzenie całosciowe, nie tylko z punktu widzenia interesu własnego dziecka; 7. Otwarta, szczera komunikacja nauczyciel – rodzic w sprawach problemów dziecka w szkole i rodzinie; 8. Obiektywne ukazywanie przez rodziców sytuacji dziecka w domu oraz problemów szkolnych sygnalizowanych przez dziecko; 9. Systematyczne kontaktowanie się rodziców oraz stałego zainteresowania tym, co dzieje się na co dzień w życiu dziecka, w szkole i w domu; 10. Aprobata przez rodziców nauczyciela jako dydaktyka i wychowawcy oraz zaufanie do jego fachowości oraz dostrzeganie jego codziennego trudu;

SZACUNEK DLA CZASU SWOJEGO I INNYCH - BYWANIE REGULARNE I PUNKTUALNE NA ZEBRANIACH I SZKOLENIACH PROPONOWANYCH PRZEZ SZKOŁĘ DOBRZE PRZEKAZANA INFORMACJA – PODSTAWĄ SĄ INFORMACJE PRZEKAZANE W SZKOLE W OPARCIU O PRZEPISY. INFORMACJA PODANA W MEDIACH NIE ZAWSZE JEST PRAWDZIWA! POZYTYWNE PODEJŚCIE – ZAKŁADANIE ZAWSZE, ŻE KAŻDA ZMIANA PRZYNIESIE COŚ POZYTYWNEGO

Z KONCEPCJI PRACY SZKOŁY… (…) NASZA SZKOŁA W POSZCZEGÓLNYCH OBSZARACH Zarządzanie, organizacja i rozwój bazy szkoły W zarządzaniu szkołą opieramy się na prawdzie, odpowiedzialności, dialogu, poszukiwaniu „lepszego” czyli zmianie i wzajemnym uznaniu przestrzeni wolności podwładnego i przywódcy, budujemy wiarygodność przywódcy, szczególnie na poziomie osobistym, czyli przede wszystkim umiejętności pracy nad własnym charakterem, zgodności tego, co się mówi, z tym, co się robi, oraz poszerzaniu kompetencji, wiedzy i wzmacnianiu zaufania do niej wśród nauczycieli, stwarzamy wiarygodność na poziomie interpersonalnym oraz zaufanie w zespole zbudowane dzięki wiarygodności poszczególnych nauczycieli, na bazie emocjonalnej więzi między ludźmi, która pozwala im współpracować na zasadzie partnerstwa, dbamy o jak najlepsze funkcjonowanie punktu nauczania j. ukraińskiego i religii greckokatolickiej we współpracy ze Związkiem Ukraińców w Polsce, (…)

W NAJBLIŻSZYM CZASIE wyposażanie w pomoce, szczególnie związane z TIK (pilnie uchwyty do rzutników i wi-fi) plany informatyzacji ze strony OP (dziennik) budowanie wspólnoty opartej na aktywności RR działanie zmierzające do realizacji hali (RPO) realizacja nowej podstawy programowej opracowanie nowego programu profilaktyki i wychowawczego oraz wieloletniego planu pracy sprawy bieżące: nagrody na koniec roku, stypendia prezydenta, slow food, remonty wakacyjne i inne akcje,

KILKA OBRAZKÓW Z NASZEJ SZKOŁY

LIDER SUS SZKOŁA UCZĄCA SIĘ Przejrzysta szkoła