Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
i trudności z nimi związane...
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
DIAGNOZA W SZKOLE.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
PROCENTOWY ZAWRÓT GŁOWY
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Raport z diagnozy edukacyjnej (na wejście)
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej framenty prezentacji

Diagnoza pomocna w edukacji W medycynie diagnoza to rozpoznanie choroby na podstawie jej objawów, z wykorzystaniem badań. Praktyka diagnozy edukacyjnej i jej teoria czerpią z doświadczeń medycyny. Diagnozowanie jest zaniedbywane w oświacie, chociaż ma bogatą tradycję. Diagnostyka edukacyjna pomaga uczyć efektywniej wspierając nauczyciela swoimi trzema funkcjami: poznawczą, wyjaśniającą i optymalizującą. Heliodor Muszyński, Diagnoza edukacyjna i jej miejsce w praktyce i teorii pedagogicznej,1998 2

Jakie są efekty pracy szkoły? W rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym wskazano priorytetowe i kluczowe zadania. Opisano normy dla „jakości edukacji”. Ewaluacji mają podlegać zadania: diagnozowanie i analizowanie osiągnięć uczniów (1.2), monitorowanie realizacji podstawy programowej i modyfikowanie oferty edukacyjnej (2.2). Ewaluacja wewnętrzna ma kluczowe znaczenie dla doskonalenia jakości pracy szkoły.

Nowa Podstawa Programowa Procenty w starej podstawie programowej w gimnazjum: obliczenia procentowe, praktyczne zastosowania procentów. Procenty w nowej podstawie w gimnazjum. Uczeń: przedstawia część pewnej wielkości jako procent lub promil tej wielkości i odwrotnie; oblicza procent danej liczby; oblicza liczbę na podstawie danego jej procentu; stosuje obliczenia procentowe do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, np. oblicza ceny po podwyżce lub obniżce o dany procent, wykonuje obliczenia związane z VAT, oblicza odsetki dla lokaty rocznej. uczyć nauczyć 4

Nowa Podstawa: Procenty Uczeń: przedstawia część pewnej wielkości jako procent lub promil tej wielkości i odwrotnie Przykładowe zadanie 90% uczniów 72% uczniów 59% uczniów 59% uczniów 5

Nowa Podstawa: Procenty Materiały dla uczniów z wynikami niskimi Przykładowe zadanie wyrównujące 6

Nowa Podstawa: Procenty Materiały dla uczniów z wynikami średnimi Przykładowe zadanie utrwalające   7

Nowa Podstawa: Procenty Materiały dla uczniów z wynikami wysokimi Przykładowe zadanie rozwijające 8

Nowa Podstawa: Procenty Uczeń: stosuje obliczenia procentowe do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, np. oblicza ceny po podwyżce lub obniżce o dany procent, wykonuje obliczenia związane z VAT, oblicza odsetki dla lokaty rocznej Przykładowe zadanie 15,7% uczniów 7,8% uczniów 75,8% uczniów 0,5% uczniów brak odpowiedzi: 0,2% uczniów 9

Nowa Podstawa: Procenty Materiały dla uczniów z wynikami niskimi Przykładowe zadanie wyrównujące 10

Nowa Podstawa: Procenty Materiały dla uczniów z wynikami średnimi i wysokimi Przykładowe zadanie utrwalające i rozwijające 11

Diagnoza więcej sprawdza wynik diagnozy zadania typy zadań, przedmioty wymagania ogólne i szczegółowe test typowy wynik klasówki

przeprowadzenie testu Zewnętrzna diagnoza Stosowanie: diagnoza edukacyjna plan i kartoteka testu przeprowadzenie testu ocena zadań otwartych wprowadzenie wyników analiza raportu materiały dla uczniów

Diagnoza edukacyjna. Plan testu Matematyka w klasie II gimnazjum 14

Diagnoza edukacyjna. Plan testu Matematyka w klasie II gimnazjum 15

Diagnoza. Kartoteka testu Matematyka w klasie II gimnazjum 16

Materiały diagnostyczne 17

Diagnoza: analiza wyników 18

Diagnoza: analiza wyników 19

Diagnoza: analiza wyników 20

Diagnoza: analiza wyników 21

Diagnoza: analiza wyników 22

Diagnoza: analiza wyników 23

Diagnoza: analiza wyników 24

Diagnoza: porównanie wyników

Diagnoza: porównanie wyników

Diagnoza: porównanie wyników

Diagnoza: porównanie wyników