Badanie przeprowadzone W październiku 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W SZKOLE LUB PLACÓWCE
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W ROKU SZKOLNYM 2011/12 W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJE WEWNĘTRZNE ROK SZKOLNY 2012/13.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH,
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Badanie przeprowadzone W październiku 2012 Podsumowanie Całościowej Ewaluacji Zewnętrznej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 216 "Klonowego Liścia" w Warszawie Badanie przeprowadzone W październiku 2012

INFORMACJA O BADANIU: Dyrektora szkoły - ankieta i wywiad BADANIAMI OBJĘTO: Dyrektora szkoły - ankieta i wywiad Nauczycieli – (ankieta) 34 - (wywiad) 9 Uczniów szkoły: ankieta klasy V „Moja szkoła” - 33 ankieta klasy VI „Mój dzień” - 26 wywiad - 11

INFORMACJA O BADANIU - cd: Pracowników niepedagogicznych – (wywiad) - 5 Rodziców - (ankieta) - 45 - (wywiad) - 12 Partnerów szkoły – (wywiad) - 12 Obserwacja zajęć lekcyjnych - 4 Obserwacja zajęć pozalekcyjnych w szkole – 2 Obserwacja szkoły

SCHEMAT ZBIERANIA DANYCH 4 OBSZARY 17 WYMAGAŃ 99 KRYTERIÓW

POZIOMY SPEŁNIANIA WYMAGAŃ Niski stopień spełniania: Niespełnienie wszystkich kryteriów na poziomie D E Podstawowy stopień spełniania: Spełnienie wszystkich kryteriów na poziomie D D Średni stopień spełniania: Spełnienie wszystkich kryteriów na poziomie D, niespełnione wszystkie wymagania na poziomie B C Wysoki stopień spełniania: Wszystkie kryteria na poziomie D i B są spełnione. B Bardzo wysoki stopień spełniania Spełnienie wszystkich kryteriów na poziomie D i B Dane świadczące o intensywności i wysokiej jakości działań opisanych w wymaganiu oraz o powszechności opinii na ten temat A

WYNIKI EWALUACJI Obszar: Efekty Wymaganie: Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe W szkole przeprowadzana jest analiza wyników egzaminów zewnętrznych w celu poprawy jakości pracy szkoły. Wnioski z analizy są wdrażane i przyczyniają się one do wzrostu efektów kształcenia. Stosuje się jakościowe i ilościowe metody analizy. Poziom spełnienia wymagania - B Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności W szkole analizuje się osiągnięcia uczniów, uwzględniając ich możliwości rozwojowe. Formułuje się i wdraża wnioski z analizy osiągnięć uczniów, co przyczynia się do wzrostu efektów kształcenia. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności zgodne z podstawą programową. Nauczyciele dostrzegają możliwości uzyskania lepszych wyników przez uczniów.

Wymaganie: Uczniowie są aktywni Uczniowie są zaangażowani w zajęcia organizowane przez szkołę, podejmują inicjatywy dotyczące ich własnego rozwoju i rozwoju szkoły. Szkoła realizuje działania, które są przez nich zainicjowane. Poziom spełnienia wymagania - B Wymaganie: Respektowane są normy społeczne W szkole uczniowie czują się bezpiecznie i prezentują zachowania zgodne z wymaganiami. Prowadzona jest diagnoza zachowań uczniów i zagrożeń. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu zmniejszanie zagrożeń oraz wzmacnianie pożądanych zachowań oraz prowadzi się ich analizę. W razie potrzeby działania te są modyfikowane. Podczas modyfikacji działań wychowawczych uwzględnia się inicjatywy uczniów.

Obszar: Procesy Wymaganie: Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy Szkoła funkcjonuje w oparciu o przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcję pracy, na podstawie której prowadzi się stosowne działania. Koncepcja ta podlega analizie oraz niezbędnym modyfikacjom. Zarówno uczniowie, jak i rodzice zapoznawani są z koncepcją pracy szkoły i ją akceptują. Poziom spełnienia wymagania – B Wymaganie: Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne uczniów. Wszystkie elementy podstawy programowej są wykorzystywane przez nauczycieli w programach nauczania. W celu umożliwienia pełniejszego rozwoju uczniów, oferta edukacyjna szkoły jest systematycznie modyfikowana, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań uczniów. Wymaganie: Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany W szkole planuje się procesy edukacyjne w celu podniesienia efektywności kształcenia. Szkoła zapewnia uczniom możliwość korzystania z potrzebnych podczas zajęć pomocy dydaktycznych, a pomieszczenia w których prowadzi się zajęcia, sprzyjają osiąganiu zamierzonych celów.

Wymaganie: Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Procesy edukacyjne planowane są w szkole wspólnie przez wszystkich nauczycieli, którzy wspierają się wzajemnie w ich organizacji i realizacji. Zmiany wprowadzane do procesów edukacyjnych są efektem wspólnych decyzji podejmowanych przez nauczycieli. Poziom spełnienia wymagania – B Wymaganie: Kształtuje się postawy uczniów System oddziaływania wychowawczego jest spójny z potrzebami uczniów, którzy biorą czynny udział w działaniach kształtujących społecznie pożądane postawy. Dzięki utrzymaniu spójności działań wychowawczych w szkole udaje się budować atmosferę tolerancji i szacunku. Wymaganie: Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych W szkole podejmuje się dodatkową pracę nad rozwojem poznawczo-emocjonalnym uczniów w formie dodatkowych zajęć, rozmów z uczniami oraz poszukiwania pozaszkolnej pomocy specjalistycznej. Efektem tych działań jest osiąganie przez uczniów wyników na miarę ich możliwości.

Obszar: Środowisko Wymaganie: Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Szkoła identyfikuje potrzeby i możliwości środowiska lokalnego, podejmuje działania, mając na celu zaspokojenie jego potrzeb. Szkoła współpracuje z różnymi podmiotami działającymi w środowisku co wpływa na rozwój uczniów. Szkoła korzysta z zasobów środowiska w procesie nauczania. Poziom spełnienia wymagania – B Wymaganie: Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów Szkoła współpracuje z absolwentami oraz wykorzystuje informacje o losach absolwentów w procesie nauczania i wychowania. Szkoła przygotowuje uczniów do dalszej edukacji jak również do funkcjonowania na rynku pracy w przyszłości.

Wymaganie: Promowana jest wartość edukacji Szkoła prowadzi działania w lokalnej społeczności promujące wartość uczenia się przez całe życie oraz działania informacyjne dotyczące oferty edukacyjnej, działań szkoły i jej osiągnięć. Rodzice i przedstawiciele lokalnego środowiska znają osiągnięcia szkoły i jej uczniów. Rodzice i przedstawiciele lokalnego środowiska postrzegają szkołę jako dbającą o jakość uczenia się i dbającą o relacje z lokalnym środowiskiem. Są informowani o celowości i skuteczności jej działań. Poziom spełnienia wymagania – B Wymaganie: Rodzice są partnerami szkoły Rodzice dzielą się opiniami na temat pracy szkoły oraz procesu nauczania, zaś ich spostrzeżenia mają wpływ na działania szkoły. Szkoła wspiera rodziców w wychowaniu dzieci. Rodzice są informowani o rozwoju ich dzieci. Uczestniczą w działaniach organizowanych przez szkołę i biorą udział w podejmowaniu decyzji dotyczących życia szkoły.

Obszar: Zarządzanie Wymaganie: Funkcjonuje współpraca w zespołach Zespoły, w pracę których zaangażowani są nauczyciele, analizują efekty swojej pracy. Większość działań planowanych jest wspólnie z innymi nauczycielami, a podejmowane działania opierają się na analizie efektów pracy zespołów. Poziom spełnienia wymagania – B Wymaganie: Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Do planowania pracy szkoły wykorzystywane są wyniki wewnętrznego nadzoru pedagogicznego, z którego wnioski przyczyniają się do wprowadzania prorozwojowych zmian w funkcjonowaniu szkoły. Wprowadzone na podstawie wniosków zmiany wpływają na podniesienie poziomu dydaktycznego szkoły. Wymaganie: Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie Szkoła posiada warunki lokalowe oraz wyposażenie dostosowane do kształcenia i wspomagania rozwoju dzieci zarówno zdrowych, jak i niepełnosprawnych.

WNIOSKI Szkoła funkcjonuje w oparciu o przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcję pracy, na podstawie której prowadzi się stosowne działania. Koncepcja ta podlega analizie oraz niezbędnym modyfikacjom. Zarówno uczniowie, jak i rodzice zapoznawani są z koncepcją pracy szkoły i ją akceptują. Szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne uczniów i ich rodziców. Wszystkie elementy podstawy programowej są wykorzystywane przez nauczycieli w programach nauczania. W celu umożliwienia pełniejszego rozwoju uczniów, oferta edukacyjna szkoły jest systematycznie modyfikowana, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań uczniów. W szkole planuje się procesy edukacyjne w celu podniesienia efektywności kształcenia. Szkoła zapewnia uczniom możliwość korzystania z potrzebnych podczas zajęć pomocy dydaktycznych, a pomieszczenia, w których prowadzi się zajęcia, sprzyjają osiąganiu zamierzonych celów. Procesy edukacyjne planowane są w szkole wspólnie przez wszystkich nauczycieli, którzy wspierają się wzajemnie w ich organizacji i realizacji. Zmiany wprowadzane do procesów edukacyjnych są efektem wspólnych decyzji podejmowanych przez nauczycieli. System oddziaływania wychowawczego jest spójny z potrzebami uczniów, którzy biorą czynny udział w działaniach kształtujących społecznie pożądane postawy. Dzięki utrzymaniu spójności działań wychowawczych w szkole udaje się budować atmosferę tolerancji i szacunku.

W szkole podejmuje się dodatkową pracę nad rozwojem poznawczo-emocjonalnym uczniów w formie dodatkowych zajęć specjalistycznych oraz instytucjonalnej pomocy pozaszkolnej. Efektem tych działań jest osiąganie przez uczniów wyników na miarę ich możliwości. Szkoła posiada warunki lokalowe oraz wyposażenie dostosowane do kształcenia i wspomagania rozwoju dzieci zarówno zdrowych, jak i niepełnosprawnych. Do planowania pracy szkoły wykorzystywane są wyniki wewnętrznego nadzoru pedagogicznego, z którego wnioski przyczyniają się do wprowadzania prorozwojowych zmian w funkcjonowaniu szkoły. Wprowadzone na podstawie wniosków zmiany wpływają na podniesienie poziomu dydaktycznego szkoły. W szkole uczniowie czują się bezpiecznie i prezentują zachowania zgodne z wymaganiami. Prowadzona jest diagnoza zachowań uczniów i zagrożeń oraz podejmuje się działania wychowawcze mające na celu ich zmniejszanie oraz wzmacnianie pożądanych zachowań. Szkoła identyfikuje potrzeby i możliwości środowiska lokalnego, podejmuje działania, mające na celu zaspokojenie jego potrzeb. Szkoła współpracuje z różnymi podmiotami działającymi w środowisku co wpływa na rozwój uczniów. Szkoła korzysta z zasobów środowiska w procesie nauczania.

REFLEKSJE PO EWALUACJI Co wynika z ewaluacji dla naszej szkoły, kadry kierowniczej, nauczycieli, uczniów i ich rodziców? Jakie widzimy kierunki rozwoju? Co kontynuować, doskonalić, modyfikować? Co wyeliminować? Co warto / trzeba zmienić? Czy można wprowadzić nowe elementy?

DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ