EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Respektowanie norm społecznych w szkole
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Szkoła wspomaga wychowanie
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
i bezpieczeństwa uczniów
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Respektowane są normy społeczne
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Raport z ewaluacji wewnętrznej
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie w roku szkolnym 2014/2015 Przedmiot ewaluacji obszar I Efekty.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
Szkoła Promująca Zdrowie
Wewnątrzszkolne Ocenianie
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie Lider –Ewa Klefas Jolanta Jakubowska, Marzena Kozłowska, Przemysław Stelmaszczyk, Robert Klefas, Ewelina Radek, Ewa Lipiec, Jolanta Cholewińska

Obszar ewaluacji 1.4 Respektowane są normy społeczne

Przedmiot i cel badań Przedmiot badań- respektowanie norm społecznych w szkole Cel badań- pozyskanie informacji na temat poczucia bezpieczeństwa Kryteria-Skuteczność działań wychowawczych

Ankietowani Badaniami objęto: uczniów, rodziców, nauczycieli, pedagoga szkolnego i lidera zespołu wychowawców. Oddano ankiet: 80- uczniowie 73- rodzice 14- nauczyciele

Problemy kluczowe Czy uczniowie czują się w szkole bezpiecznie? W jaki sposób w szkole diagnozuje się zachowania uczniów? Jakie działania wychowawcze podejmuje szkoła celem eliminowania zagrożeń i wzmacniania właściwych postaw?

Problemy kluczowe cd. Czy nauczyciele podejmują działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych postaw? Czy nauczyciele modyfikują oddziaływania wychowawcze i uwzględniają inicjatywy uczniów?

Wyniki analizy materiału badawczego 97,5% uczniów zostało zapoznanych z zasadami bezpieczeństwa w szkole głównie przez wychowawców-80%. 65% uczniów przestrzega zasad bezpieczeństwa w szkole zaś 34% tylko czasami. Najczęstsze formy łamania zasad to: niewłaściwe zachowanie się podczas przerw, przebywanie na terenie szkoły w czasie zajęć i przerw, bójki.

Najczęściej nieprzestrzegane przez uczniów normy społeczne to: -niewywiązywanie się z obowiązków ucznia(29%), -dbałość o piękno mowy ojczystej (23%), -godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią(19%), -dbałość o bezpieczeństwo własne oraz innych osób(16%).

Najskuteczniej działające organizacje uczniowskie, które propagują postawy społeczne według uczniów to: Samorząd Uczniowski, koła zainteresowań, SKS, a zdaniem rodziców i nauczycieli to wolontariat i koła zainteresowań. Propagowanie właściwych postaw i norm społecznych wg. uczniów i rodziców odbywa się poprzez warsztaty terapeutyczne(45%),spotkania z ciekawymi ludźmi (42%), a według nauczyciel warsztaty terapeutyczne i prelekcje. 96% uczniów zostało zapoznanych na godzinie z wychowawcą i pierwszej godzinie lekcyjnej nauczyciela danego przedmiotu z prawami i obowiązkami ucznia, a 99% ze szkolnym systemem oceniania i kryteriami zachowania.

Najczęściej stosowane w szkole nagrody to: dyplom uznania, nagroda książkowa za naukę, frekwencję, aktywność społeczną i sportową. Najbardziej motywują uczniów nagrody rzeczowe. Najmniej nagrody książkowe. Według 80% uczniów w szkole stosowane są kary. Najczęściej są to: indywidualna rozmowa wychowawcy z uczniem, rozmowa z pedagogiem szkolnym, ustne upomnienie wychowawcy, nagana pisemna wychowawcy, wpis do zeszytu uwag. Według 88% rodziców i 100% nauczycieli system nagród i kar jest właściwy. 10% nie udzieliło odpowiedzi.

Do kar najczęściej stosowanych przez rodziców zdaniem uczniów należą: zakaz korzystania z komputera (35%), ograniczenia w oglądaniu TV(18%), rozmowa z rodzicem(14%), a także bicie i karne sprzątanie (1%). Kary jakie stosują rodzice to: upomnienia, rozmowy, zakaz wychodzenia, oglądania TV i korzystania z komputera. 26% respondentów nie udzieliło odpowiedzi.

76 % ankietowanych rodziców uważa, że w domu respektowane są normy społeczne poprzez wpajanie zasad, tradycje rodzinne, szacunek do ludzi, kulturę wobec innych, dobry przykład a nauczyciele: dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie, tradycje rodzinne, wywiązywanie się z obowiązków ucznia.

Rodzice zostali zapoznani z WSO (91%) na zebraniach z rodzicami i spotkaniach z dyrektorem. 85% uważa, że punktowy system oceniania zachowania jest właściwy. Wszyscy nauczyciele uważają, że uczniowie zostali zapoznani z WSO i kryteriami oceniania na 1 godzinie lekcyjnej i godzinie z wychowawcą. 86% nauczycieli ocenia zaangażowanie rodziców w kształtowaniu właściwych postaw na dobrym poziomie, 14 % jako niewystarczające. Na podobnym poziomie rodzice(86%) oceniają zaangażowanie nauczycieli. 14% nie udzieliło odpowiedzi.

Według rodziców problemy o jakich mówi młodzież dotyczy drobnych bójek, nieporozumień, przemocy, agresji wśród uczniów, braku dobrych kontaktów z niektórymi nauczycielami, wyśmiewanie się, dużo nauki. 45% rodziców nie udzieliło odpowiedzi. 70% nauczycieli wskazało- agresję, brak umiejętności radzenia sobie z własną złością, brak chęci do nauki, 30% stwierdziło, że rodzice nie zgłaszają żadnych problemów. 32% rodziców współpracę z kadrą nauczycielską ocenia na bardzo dobrą,36% na dobrą, 145 nie udzieliło odpowiedzi.

SŁABE STRONY SZKOŁY Nie wszyscy uczniowie wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje i nie zawsze przestrzegają norm społecznych obowiązujących w szkole. Zdarzające się przypadki agresji i przemocy oraz złego zachowania uczniów. Niechęć części rodziców do współpracy ze szkołą w celu rozwiązywania problemów dziecka.

Niewystarczająca znajomość szkolnych dokumentów zapewniających bezpieczeństwo w szkole i poza nią – dotyczy młodzieży

MOCNE STRONY SZKOŁY Szkoła jest placówką, w której wysoki procent uczniów czuje się bezpiecznie i żaden uczeń nie jest anonimowy. Jasno formułuje się obowiązujące normy, a nauczyciele dokładają wszelkich starań, aby wpoić uczniom obowiązujące zasady życia społecznego poprzez pogadanki, rozmowy indywidualne i grupowe, warsztaty terapeutyczne . Podejmowane są różnego rodzaju działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. W szkole diagnozuje się zachowanie uczniów i wykorzystuje się wyniki tej diagnozy do dalszej pracy dydaktyczno – wychowawczej w klasie. Punktowy system oceniania.

W razie konieczności natychmiastowa pomoc pedagoga szkolnego, który współpracuje z PPP w Bodzentynie, GOPS i innym instytucjami. Stan bezpieczeństwa w szkole nadzoruje koordynator ds. bezpieczeństwa. Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa poprzez stały monitoring w miejscach najbardziej zagrożonych. Regularne dyżury nauczycieli podczas przerw Kadra – zainteresowana problemami młodzieży, dążąca do rozpoznawania i niwelowania niewłaściwych zachowań

REKOMENDACJE Szkoła – nauczyciele, personel, rodzice, by zwiększyć poczucie bezpieczeństwa całej społeczności szkolnej, powinna kontynuować dotychczasowe działania wychowawcze oraz podejmować nowe działania przynoszące pożądany efekt wychowawczy. Wyniki diagnoz wykorzystywać do modyfikacji programów: wychowawczego, profilaktycznego oraz programów wychowawczych klas. Trzeba bardziej zaangażować uczniów we współtworzenie z nauczycielami regulaminów i zasad zachowania oraz zachęcać ich, aby stali się pomysłodawcami spotkań z osobami, które są dla nich autorytetem.

Wzmocnić więź nauczyciel – uczeń, by wykształcić płaszczyznę zaufania i współpracy Zwiększyć w ciągu roku ilość zajęć z pedagogiem, policjantem, specjalistą d.s. młodzieży Konsekwentnie reagować na niewłaściwe zachowania uczniów. Wprowadzić prace społeczne jako sposób kształtowania pozytywnych zachowań (stworzyć listę prac, które uczniowie nie przestrzegający regulaminu mieli by wykonywać przez określony czas). Oceniać zachowanie zgodnie z WSO. Podjąć działania zwiększające bezpieczeństwo uczniów podczas przerw, szczególnie w okolicach szatni i ubikacji, sali gimnastycznej, sklepiku szkolnego.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ