SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Advertisements

Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Informacja na temat nowego okresu programowania 2007–2013 Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Nowy Targ Możliwości rozwoju infrastruktury transportowej: drogi, lotniska, kolej. Konferencja - Niepołomice, 24 stycznia 2008.
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 Oś Leader Krzysztof Kwatera Renata Bukowska LM Consulting, Krzysztof Kwatera.
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Zamawiający / Inwestor:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki Modernizacja Linii Kolejowej nr 8 Warszawa – Kraków dźwignią rozwoju Subregionu Radomskiego i Regionu Świętokrzyskiego Radom 16.10.2007r.

Konieczność modernizacji linii nr 8 Warszawa – Kraków Zróżnicowana sytuacja gospodarczo – społeczna ludności zamieszkującej przestrzeń pomiędzy Warszawą i Krakowem. Radom i Kielce miasta wymuszające podjęcia zdecydowanych działań aktywizujących gospodarkę – strefa oddziaływania na 2mln. mieszkańców. Znaczenie modernizacji linii kolejowej nr8 dla rozwoju miast leżących przy tej linii.

Lobbing na rzecz modernizacji linii. Konferencje naukowo – techniczne organizowane przez SITK O/Radom po roku 1999. Bardzo intensywna praca Społecznego Komitetu Wspierającego modernizację linii kolejowej nr 8. - 5 listopada 2004 – Radom, - 3 grudzień 2004 – Radom, - 9 marzec 2005 – Kielce, - 15 czerwiec 2005 – Radom.

Rys1.Mapa przyjętych prędkości dla linii modernizowanych

Rys 2. Mapa: zamierzenia modernizacyjne linii kolejowych modernizacje z budżetu do 2006 r. modernizacje z budżetu 2007 – 2013 r. – proj. priorytetowe. modernizacje z budżetu 2007 – 2013 r. – proj. rezerwowe. modernizacje z budżetu po 2013 r. budowa nowych linii po 2014 r. Rys 2. Mapa: zamierzenia modernizacyjne linii kolejowych Źródło własne PKP PLK S.A.

Charakterystyka techniczna linii kolejowej nr 8. Linia nr 8 – „Magistrala Świętokrzyska” – dł. 319 km Linia pierwszorzędna zelektryfikowana, pasażersko – towarowa, o znaczeniu państwowym, Dostosowana do prędkości Vmax = 100-120 km/h Aktualnie ze względu na zły stan techniczny. obniżenia prędkości do Vmax = 60-80 km/h. Istnieją ograniczenia prędkości do 20-60 km/h. Stan techniczno – eksploatacyjny linii wymaga podjęcia działań modernizacyjnych (ostatnia wymieniana nawierzchnia ok. 30 lat temu).

Cele modernizacji linii Polepszenie jakości usług transportowych przez skrócenie czasu jazdy oraz zwiększenie natężenia ruchu pasażerskiego i towarowego (głównie nocą), Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu, Obniżenie kosztów kolejowych usług transportowych oraz racjonalizacja użytkowania infrastruktury kolejowej, Zapewnienie interoperacyjności linii z infrastrukturą europejską, Ochrona środowiska naturalnego wzdłuż linii oraz eliminacja barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, Stymulacja rozwoju ekonomicznego na poziomie regionalnym i krajowym.

Etapowanie cyklu modernizacyjnego Etap I – Odcinek Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie z odgałęzieniami do terminalu II Lotniska Okęcie do końca 2007r. Etap II – Warszawa Okęcie – Czachówek – Warka – Radom – Skarżysko Kam. – Kielce lata 2008 – 2013 Etap III – Kielce – Kozłów – Kraków/Śląsk po 2013r.

Podstawowe założenie modernizacji linii w etapie II. Modernizacja i dostosowanie całego odcinka do prędkości 160 km/h oraz nacisku 225kN na oś w ruchu towarowym, Możliwość kursowania taboru z wychylnym pudłem, Budowa drugiego toru na odcinku Warka – Radom, Zwiększenie liczby przystanków osobowych w rejonie dużych aglomeracji.

Warianty modernizacji Zamierzenia modernizacyjne na odcinku Warszawa Okęcie – Kielce Wariant I modernizacji linii na odcinku St. Wola –Rożki – Krychnowice Wariant II modernizacji linii na odcinku

Wycena wariantu I Budowa łącznie na st. Radom Wsch. – ok. 4,5 km linii dwutorowej – 10 mln Euro x 4,5 km = 45 mln Euro Wybudowanie 6 przystanków osobowych – 6 x 600 tys. Euro = 3,6 mln Euro Razem ok. 50 mln Euro.

Wycena wariantu II Stara Wola – Radom (bez osiedla Michałów) 5,4 km x 10mln Euro = 54 mln Euro(linia dwutorowa) Łącznie na st. Radom Wsch. 4,5 km x 10 mln Euro = 45 mln Euro 7 przystanków osobowych x 600 tys. Euro = 4,2 mln Euro Razem 103 mln Euro

Infrastruktura torowa to nie wszystko. Nowoczesny tabor Zaplecze utrzymaniowo – naprawcze, Centrum zdalnego sterowania: St. Wola – Radom Wschodni – Radom – Krychnowice – Rożki Rozkład jazdy. Sieć parkingów Park & Ride

Dziękuję za uwagę