Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Koleje Dużych Prędkości we Włoszech

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Koleje Dużych Prędkości we Włoszech"— Zapis prezentacji:

1 Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Jędrzej Gonera

2 Generalny Plan Transportu
1400 km w kształcie litery T 1100 km nowych linii Turyn – Wenecja - Triest Mediolan – Florencja – Rzym - Neapol

3 Pierwsza linia KDP - Diretissima
Rozpoczęcie budowy r. TAV – 1991 r. Oddanie całej trasy do użytku – 1992 r. Rzym – Florencja V < 250 km/h z racji stałego napięcia 3 kV maks. nachylenie: 8‰ Rmin = 3000 m

4 Założenia nowych linii KDP
Prędkość do 300 km/h zasilanie prądem zmiennym 25 kV ERTMS/ETCS łączność GSM-R odległość osi torów – 5 m Rmin = 5147 m maks. pochylenie 15‰ min. grubość podsypki – 0,35 m

5 Różnice w systemach zasilania
3 kV – prąd stały podstacje zasilające co ok. 12 km ciężka sieć trakcyjna ( 610 mm2) naciąg ok daN masywne konstrukcje wsporcze 25 kV – prąd zmieny podstacje co 50 km częstsze kursowanie pociągów lekka sieć trakcyjna (320 mm2) naciąg ok daN

6 Systemy sterowania ruchem
Diretissima (Rzym – Florencja) odcinki blokowe co 1350 m 5 odcinków blokowych = odcinek odstępowy 5400 m prędkości maksymalne w poszczególnych odcinkach: Pozostałe linie (sygnalizacja kabinowa) Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowycm (ERTMS) Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) informacje o zajętości toru określanie kierunku jazdy i vmax kompatybilność z zarządami kolejowymi w Europie

7 Linia Rzym - Neapol Rozpoczęcie budowy -1994 r.
Oddanie trasy do użytku – 2005 r. 39 wiaduktów i mostów 26 tuneli Czas przejazdu: 1 godz. 05 min Dł: 204 km

8 Turyn – Mediolan (2006) 1-szy odcinek Dł: 125 km

9 Padwa – Wenecja (2006) Dł: 24 km

10 Werona – Padwa (2007) Dł: 28,5 km

11 Neapol – Salerno (2008) Dł: 29 km

12 Turyn – Mediolan (2009) 2-gi odcinek Połączenie Turynu z Mediolanem
Dł: 124 km

13 Mediolan - Bolonia(2010) Długość: 210 km Czas przejazdu: 65 min
Modernizacja dworca w Mediolanie

14 Bolonia – Florencja (2010) Długość: 73 km ok. 95 % w tunelu
Rzym – Mediolan: godz. 45 min.

15 Bolonia – Florencja (tunele)

16 Mediolan – Genua (2012) Długość: 123 km

17 Mediolan – Treviglio (2014)
Dł: 23 km

18

19 Pierwsza linia KDP - Diretissima
Rozpoczęcie budowy r. TAV – 1991 r. Oddanie całej trasy do użytku – 1992 r. Rzym – Florencja V < 250 km/h z racji stałego napięcia 3 kV maks. nachylenie: 8‰ Rmin = 3000 m

20 Lyon – Turyn (Francja – Włochy)
Długość: 270 km ~ 26 mld euro pociągi towarowe – V = 100 km/h pociągi pasażerskie - V = 220 km/h prognozowane zwiększenie obciążenia transportem towarowym

21 Bibliografia: „Technika Transportu Szynowego” – wydania: 2001/1-2, 2006/3, 2007/3, 2008/5-6, 2011/1-2, „Świat Kolei” – wydanie 2014/8


Pobierz ppt "Koleje Dużych Prędkości we Włoszech"

Podobne prezentacje


Reklamy Google