Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Koncepcja pracy szkoły
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Izabela Kołodziejczyk
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Radomsku kontynuuje tradycje Szkoły Podstawowej w Bartodziejach. W szkolnym archiwum znajdują.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Rok szkolny 2014/2015

Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych w celu przekonania ich o konieczności ciągłego rozwoju oraz samodzielnej pracy samokształceniowej. Ścisła współpraca wychowawców i nauczycieli w rozpoznawaniu szczególnych zdolności uczniów, inspirowaniu i mobilizowaniu ich do dalszej pracy. Zorganizowanie w szkole działań wspomagających (np. zadań dodatkowych) w celu rozwijania szczególnych uzdolnień uczniów. Mądre i konsekwentne wdrażanie do udziału w olimpiadach i konkursach w celu konfrontacji wiedzy i umiejętności uczniów z innymi. W procesie uczenia się ucznia zdolnego musi współpracować ze szkołą dom rodzinny. Rodzice powinni opiekować się pracą samokształceniową ucznia, motywować go do pracy, z pełną życzliwością aprobować jego wysiłek i doceniać postępy. Tworzenie klimatu zarówno podczas zajęć lekcyjnych, jak i działań pozalekcyjnych do rozwijania myślenia twórczego oraz działania oryginalnego. Określenie, w jakim stopniu prowadzona jest diagnoza wiedzy i umiejętności uczniów.

Odbiorcami ewaluacji  Wszyscy uczniowie klas I do VI oraz dzieci wychowania przedszkolnego  Rodzice  Wychowawcy  Wszyscy nauczyciele Przedmiot ewaluacji  Rozwijanie zainteresowań /artystycznych, naukowych, sportowych, społecznych/ uczniów.  Rozwijanie i poszerzanie wiadomości i umiejętności zdobytych na lekcjach.  Rozwijanie zdolności poznawczych i kształcących.  Rozwijanie zainteresowań, uzdolnień i aspiracji uczniów.  Uzyskanie wiedzy o wyższym poziomie trudności - zgodnym z poziomem rozwoju ucznia  Kształtowanie umiejętności precyzyjnego, twórczego myślenia i formułowania wypowiedzi.  Kształtowanie postaw społecznych.  Przygotowanie do konkursów i olimpiad przedmiotowych.  Nauka umiejętności kierowania własnym rozwojem oraz rozwojem swojego dziecka.

Korzystając z posiadanych informacji możemy stwierdzić, że nauczyciele podejmują działania służące wyrównaniu szans edukacyjnych. oraz obserwując działania nauczycieli podczas szkoleń, warsztatów i wykładów – w ramach „wspomagania na 5” Zaangażowaniu dzieci, ich przeżyć i wystepów podczas rocznicy 160- lecia szkoły

Nauczyciele koncentrują swoje działania wokół : podniesienia poziomu nauczania, motywowania uczniów do nauki, pracy z uczniem zdolnym i słabszym w miarę swoich możliwości wzbogacaniu warsztatu pracy

Przedstawiają i „ podsuwają ” uczniom ciekawe rozwiązania ukierunkowujące dzieci do dalszego rozwijania swoich umiejętności. Często jednak Nauczyciele, w tych działaniach są osamotnieni. Dzieci nie mają wsparcia w domu rodzinnym, nie są motywowani i doceniani przez otoczenie – co również zawierało się w wynikach przeprowadzonej wcześniej ankiety. Mądrze i konsekwentnie zachęcają do udziału w olimpiadach i konkursach w celu konfrontacji wiedzy i umiejętności uczniów z innymi.

Ankieta przeprowadzona wśród rodziców klas od I do VI. Otrzymaliśmy 58 wypełnionych ankiet. Oto wyniki „ Czy Szkoła podejmuje działania służące wyrównaniu szans edukacyjnych?”

„Czy potrzebne są zajęcia dodatkowe w szkole?”

„Z jakich form pomocy powinno korzystać Państwa dziecko?” – rodzice mogli zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź

„ Czy Państwa dziecko chętnie uczestniczy w organizowanych zajęciach?”

„Czy Szkoła rozwija uczniów zdolnych i zaspokaja ich oczekiwania?”

Rodzice oczekują od szkoły prowadzenia zajęć dodatkowych i nasza Szkoła spełnia te oczekiwania, to przekłada się na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Rodzice przedkładają nad inne formy pomocy – pomoc nauczyciela uczącego na lekcji oraz pomoc w ramach świetlicy szkolnej. Tu nasuwa się wniosek – rodzice poświęcają coraz mniej czasu swoim dzieciom… W organizowanych przez szkołę zajęciach dzieci bardzo chętnie uczestniczą. Szkoła rozwija uczniów zdolnych zaspokaja ich oczekiwania.

Duża ilość i sukcesów w konkursach plastycznych, muzycznych, sportowych cieszy i warta jest kontynuacji. Konkursy matematyczne i przyrodnicze, ekologiczne również mają swoje sukcesy i zwolenników wśród uczniów. Należy je nadal pielęgnować ponieważ konkursy wymagające od uczniów „ wiedzy” i ćwiczeń zawsze są mniej konkurencyjne. Należy również zwrócić uwagę na małą liczbę konkursów polonistycznych i humanistycznych w klasach 4-6. Wypadałoby to zmienić patrząc na wyniki w ortografii, interpunkcji oraz w pisowni – stwierdzono to podczas ostatniej Rady po analizie wyników np. Dumy 2015 Podniesienie poziomu czytelnictwa również pomogłoby w realizacji tych celów – przypominamy że jest to wniosek z ubiegłorocznej ewaluacji nadal wymaga pracy

W następnym roku należy nadal kontynuować pracę z uczniem zdolnym jak i mającym trudności w nauce. Należy jednak zwrócić większą uwagę na słabszych gdyż oni o wiele więcej muszą włożyć wysiłku aby zostać zauważonym i odnieść ważny dla nich sukces - często już życiowy

Za uwagę dziękuje zespół ewaluacyjny