Wdrożenie systemu nowoczesnego funkcjonowania biblioteki szkolnej Projekt Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Zielonej Górze Wdrożenie systemu nowoczesnego funkcjonowania biblioteki szkolnej Zielona Góra, październik 2006
Tło projektu Biblioteka SP 11 jest wyposażona w bogatą bazę multimedialną. Naszym celem jest przekształcenie jej w mediotekę z wykorzystaniem istniejących TI. Komputery w bibliotece szkolnej
Nauczyciel przed wdrożeniem projektu Projekt został podjęty w związku z niewystarczającym wykorzystaniem biblioteki szkolnej przez nauczycieli z jej bazą multimedialną. Realizacja projektu ułatwi i uatrakcyjni prowadzenie zajęć, poprawi współpracę między nauczycielami w zakresie wymiany doświadczeń i materiałów dydaktycznych. Nauczyciel przed wdrożeniem projektu
Nauczyciel w trakcie wdrażania projektu Cel główny wdrożenie systemu nowoczesnego funkcjonowania biblioteki szkolnej Nauczyciel w trakcie wdrażania projektu
Cele szczegółowe udostępnienie zgromadzonych materiałów dla szerszego grona nauczycieli; zmotywowanie nauczycieli do dzielenia się wiedzą; podniesienie i ujednolicenie stopnia opanowania TI przez nauczycieli;
Związki projektu z innymi działaniami Wprowadzany projekt związany jest z działaniami szkoły zmierzającymi do uzyskania certyfikatu Interklasy. Skorelowany jest z Planem Rozwoju Szkoły
Rezultaty miękkie: Lepszy przepływ informacji i pełna wymiana doświadczeń; Szybsze i łatwiejsze poszukiwanie nowości pedagogicznych; Większa wiedza na temat źródeł zdobywania informacji dotyczących określonych zagadnień; Podniesiona jakość pracy szkoły;
Rezultaty twarde: nauczyciele korzystają z TI, wzbogacając swój warsztat pracy; nauczyciele udostępniają swoje materiały dla szerszego grona nauczycieli; każdy nauczyciel wzbogaca” bank” wprowadzając przynajmniej jeden dokument do „Banku materiałów dla nauczycieli.” jest utworzony „Bank materiałów dla nauczycieli.” do czerwca 2007 „Bank” zawierać będzie około 70 publikacji nauczycieli 35 nauczycieli ukończy elementarny kurs obsługi komputera
Zagrożenia dla projektu opór nauczycieli przed stosowaniem TI niechęć nauczycieli do dzielenia się prywatnymi, samodzielnie wypracowanymi dokumentami
Zespół zarządzający projektem: Lider: Beata Zarzycka Koordynatorzy: Joanna Gura, Katarzyna Dudzic, Katarzyna Kordys Szef techniczny; Dariusz Kurzawa Nadzór: Leszek Małmyga
Harmonogram projektu dotyczący utworzenia „Banku materiałów dla nauczycieli.” Miesiąc Działanie Osoba odpowiedzialna Uwagi o realizacji październik2006 Praca zespołu nad opracowaniem projektu utworzenia Banku materiałów dla nauczycieli. Zespół opracowujący projekt
listopad Przedstawienie projektu na Radzie Pedagogicznej Przedstawienie projektu na Radzie Pedagogicznej Zatwierdzenie projektu do realizacji Stworzenie schematu „banku” materiałów dla nauczycieli Elementarny kurs obsługi programów komputerowych dla nauczycieli-kurs informatycy dyrektor
Grudzień Zbieranie od nauczycieli materiałów istniejących w zbiorach prywatnych i wprowadzenie ich do „banku” Informatycy, bibliotekarz Styczeń - maj Uzupełnianie „banku materiałów , korzystanie z niego Grono pedagogiczne Czerwiec Ewaluacja Uroczyste zakończenie projektu. „Otwarcie „Banku materiałów dla nauczycieli.” Zespół osób opracowujący projekt