PROGRAM POPRAWY EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA A WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Sprawdzian szóstoklasisty
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Sprawdzian szóstoklasisty
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

PROGRAM POPRAWY EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA A WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA Zespół Szkół im. Józefa Wybickiego Gimnazjum w Bytomiu Odrzańskim

Wyniki egzaminu gimnazjalnego szkoły w latach 2009- 2012 Rok szkolny Liczba uczniów przystępujących do egzaminu gimnazjalnego Stanin Część humanistyczna Część matematyczno - przyrodnicza 2009/2010 87 stanin 4 stanin 5 2010/2011 53 stanin 2 stanin 3 2011/2012 67 język polski – stanin 5 historia - stanin 5 matematyka przedmioty przyrodnicze - stanin 6

Wnioski do dalszej pracy na podstawie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego Część humanistyczna: Doskonalić: umiejętność czytania ze zrozumieniem, umiejętność czytania i odbioru tekstów na poziomie dosłownym i przenośnym, dokonywanie celowych operacji na tekście – przekształcanie, umiejętność budowania wypowiedzi – argumentowanie i uzasadnianie (błędy rzeczowe), pisanie dłuższych form wypowiedzi ze zwróceniem uwagi na formę, temat, język, styl, ortografię i interpunkcję.

Część matematyczno – przyrodnicza: Zwiększyć: - ilość zadań złożonych, wymagających uzasadnienia wyniku, - częstość zapisywania związków za pomocą symboli chemicznych. Wymagać zapisywania w zadaniach wszystkich etapów pracy, nawet najprostszych obliczeń. Wykonywać podczas zajęć lekcyjnych więcej ćwiczeń, zadań z zastosowaniem wiedzy w praktyce i wykorzystaniem praw przyrody w życiu codziennym.

Zwrócić szczególną uwagę na kształcenie umiejętności selekcjonowania informacji, interpretacji, analizowania informacji w formie tekstu, tabeli, wykresu, schematu, mapy. Należy konsekwentnie egzekwować precyzyjne posługiwanie się terminami, pojęciami, słownictwem w wypowiedziach ustnych i pisemnych. Doskonalić czytanie tekstów zadań ze zrozumieniem. Kształcić nawyki planowania rozwiązania oraz zapisywania obliczeń (zapisywanie w zadaniach wszystkich etapów pracy w formie graficznej). Położyć nacisk na staranność i poprawność zapisów.

Czynniki sprzyjające realizacji programu poprawy efektywności kształcenia Duże zaangażowanie nauczycieli w realizację przydzielonych zadań. Bardzo dobra współpraca zespołów samokształceniowych w przygotowywaniu testów diagnozujących oraz analizy wyników. Systematyczne odbywanie się zajęć wspierających rozwój uczniów (godziny w ramach KN, zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, koła zainteresowań). Dobra współpraca z rodzicami. Systematycznie zwiększająca się świadomość uczniów dotycząca wartości nauki i jej wpływu na dalsze ich życie. Współpraca z Poradnią Pedagogiczno – Psychologiczną w Nowej Soli.

Czynniki utrudniające realizację programu poprawy efektywności kształcenia Praca szkoły jest uzależniona od godzin odjazdów uczniów do domu. 1/3 uczniów dojeżdża do szkoły z pobliskich wiosek i ma mniejsze szanse na uczestniczenie w bogatej ofercie zajęć pozalekcyjnych. Duże bezrobocie wśród rodziców naszych uczniów uniemożliwia pokrycie kosztów na wyjazdy edukacyjne (kino, teatr, muzeum, wystawa malarstwa i in.) i wycieczki krajoznawcze. Środowisko rodzinne licznej grupy uczniów nie stymuluje ich do twórczego rozwoju.

Przyczyny uzyskiwania przez uczniów niezadawalających wyników w nauce Zbyt częste prowadzenie zajęć dydaktycznych metodami opartymi na słowie. Nawarstwiające się zaległości w nauce na przestrzeni lat np.: - kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem, - niestaranne pismo, które w efekcie staje się mało czytelne. Brak umiejętności świadomego korzystania z dóbr techniki (zbyt duża liczba godzin spędzanych przy grach komputerowych bez kontroli rodziców).

Niewielka stymulacja rozwoju intelektualnego przez środowisko rodzinne. Kłopoty rodzinne uczniów. Brak motywacji do wysiłku, gdyż bez względu na wyniki egzaminu gimnazjalnego uczniowie będą przyjęci do szkoły średniej.

Wybrane zadania zrealizowane w ramach programu PEK Zadanie Działania nauczycieli Zadania wynikające z realizacji podstawy programowej (wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego, doświadczanie nauki poprzez działanie). Część humanistyczna: zwiększenie ilości dłuższych prac pisemnych (np.: rozprawka, list, charakterystyka, sprawozdanie) oraz form użytkowych (np.: CV, zaproszenie, życiorys, ogłoszenie) „dyscyplina” pisania prac (określona liczba słów, zdań, rodzajów zdań), realizacja wybranych tematów w formie projektów (wyszukiwanie, selekcjonowanie wiadomości na dany temat)

Działania nauczycieli Zadanie Działania nauczycieli Zadania wynikające z realizacji podstawy programowej (wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego, doświadczanie nauki poprzez działanie) nauka poprzez zabawę (ortografia, interpunkcja), praca z tekstami źródłowymi, spotkania z interesującymi ludźmi w szkole i poza nią, zajęcia z wykorzystaniem zasobów środowiska lokalnego (wykopaliska, odkrycia archeologiczne, prawybory parlamentarne, zwiedzanie lokalnych zakładów produkcyjnych).

Działania nauczycieli Zadanie Działania nauczycieli Zadania wynikające z realizacji podstawy programowej (wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego, doświadczanie nauki poprzez działanie) Część matematyczno – przyrodnicza: wdrożenie programu badającego kompetencje matematyczne „Sesje z plusem”, sprawdzanie wiedzy z zastosowaniem „nowej formuły egzaminu”,

Działania nauczycieli Zadanie Działania nauczycieli Zadania wynikające z realizacji podstawy programowej (wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego, doświadczanie nauki poprzez działanie) zwiększenie liczby zadań: - z wykorzystaniem wiedzy w praktyce, (np. koło żeglarskie, Dzień Wiosny), - kształtujących umiejętności wyszukiwania i opisywania faktów, związków i zależności między danymi i szukanymi w zadaniach. * * * testy egzaminacyjne (nauczycielskie, OKE, CKE) - wdrożenie uczniów do systematycznej pracy, - wzrost sprawności testowej „tydzień egzaminacyjny”,

Działania nauczycieli Zadanie Działania nauczycieli Realizacja zadań zwartych w harmonogramie działań dydaktyczno – wychowawczych „Przyszłość w moich rękach”. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów : - „Czytam i rozumiem”, - „Znam historię i ją rozumiem” - „Liczę i rozumiem” - „Rozumiem świat”

Działania nauczycieli Zadanie Działania nauczycieli Realizacja zadań wynikających z programu profilaktyczno - wychowawczego SPÓJRZ INACZEJ. Kształcenie i doskonalenie u uczniów umiejętności: argumentowania, prezentowania i uzasadniania własnego zdania, uczenie odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji za podejmowane decyzje. rozwiązywania konfliktów za pomocą mediacji, czyli „wygrany – wygrany”.

Wnioski do pracy w roku szkolnym 2012/2013 Kontynuować działania, które przyczyniły się do poprawy efektywności kształcenia. Wprowadzić poziomowanie nauczania nie tylko języka angielskiego, ale też języka polskiego i matematyki, gdyż stworzy to szanse uczniom dobrym do intensywnego rozwoju, a uczniowie słabsi będą mogli w wolniejszym tempie nabywać umiejętności, jednocześnie będą bardziej stymulowani do pracy. Zwiększyć liczbę zajęć pozalekcyjnych ogólnorozwojowych, wprowadzając np. : szachy, brydż, origami, sudoku, kreatywne hobby.