Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej /

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Lublin, 5 lipca 2006 r..
FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
NGO w Regionalnym Programie Operacyjnym dla Województwa Dolnośląskiego Konferencja Rzecznictwo NGO siłą społeczeństwa obywatelskiego.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
NAJPIĘKNIEJSZE UZDROWISKA DOLNEGO ŚLĄSKA
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) Działanie 1.4. ZPORR Rozwój kultury i turystyki Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9 września 2008 r. Infrastruktura wodno-ściekowa Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO w LUBLINIE Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Możliwości i perspektywy wspomagania edukacji ze środków.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
"POPRAWA STANDARDU INFRASTRUKTURY BEZPIECZEŃSTWA
POLSKA AGENCJA INFORMACJI I INWESTYCJI ZAGRANICZNYCH SA
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Wrocław 18 października 2005 r. SZKOLENIE DLA WNIOSKODAWCÓW APLIKUJĄCYCH O ŚRODKI W RAMACH DZIAŁAŃ 1.2, 1.4, 3.1, 3.2, 3.3. ZPORR Prowadzący : Marta Berhel.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Plan Odnowy Miejscowości
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Regionalny Program Operacyjny (RPO)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata Prezentacja przygotowana na potrzeby projektu Szkoła w regionie – region w.
Regionalny Program Operacyjny Warmia i Mazury
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Konferencja Podsumowująca IW INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flora Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
DZIAŁANIA 1.2. , 1.4. , 3.1., 3.2., 3.3. ZPORR (Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) SZKOLENIE DLA CZŁONKÓW PANELI EKSPERTÓW   Wrocław,
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Kalendarz 2020.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Dyr. Karina Milan DZIAŁANIE 6.4. PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA (PO IG) „INWESTYCJE W PRODUKTY TURYSTYCZNE O ZNACZENIU PONADREGIONALNYM”
1. Departament Funduszy Europejskich Wrocław, lipiec 2014.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Zapis prezentacji:

Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia Góra – Cieplice, 15-16 listopad 2007r.

Czy prezentujemy spójny wizerunek Regionu? Wstep Uzdrowiska Karkonosze Wrocław Ziemia Kłodzka KGHM Góry - Sudety

Czy to prawda? Gdy myślę Dolny Śląsk, to… Wstep

Wstep Jaki jest niepowtarzalny produkt „turystyczny” Regionu? Trwają poszukiwania!! Wstep

Wstep Główne odwiedzane miejscowości poza miejscem czasowego turystycznego pobytu (TOP 30) Wstep L.p. Miejscowość turystyczna Procent odwiedzających deklarujących chęć odwiedzenia 1 Jelenia Góra 15,94% 2 Karpacz 13,93% 3 Szklarska Poręba 11,07% 4 Wrocław 10,74% 5 Kłodzko 9,23% 6 Praga 6,71% 7 Kudowa – Zdrój 5,37% 8 Duszniki – Zdrój 4,36% 9 Wałbrzych - Książ 4,19% 10 Wambierzyce 11 Polanica Zdrój 3,19% 12 Kowary 3,02% 13 Świdnica 14 Kraków 2,35% 15 Wałbrzych 2,35% 16 Bolków 2,01% 17 Czechy 1,85% 18 Leśna 19 Świeradów Zdrój 20 Bolesławiec 1,51% 21 Lądek Zdrój 22 Walim 23 Harachov 1,34% 24 Sobótka 25 Szczytna 26 Krzeszów 1,17% 27 Opole 28 Brzeg 1,01% 29 Oława 30 Skalne miasto Adrspach Zgorzelec/Goerlitz

Wstep Ruch Turystyczny na Dolnym Śląsku w 2006 roku Motywy przyjazdu na Dolny Śląsk Wstep

Wstep Promocja turystyczna komplementarna z innymi programami narodowymi: Program „Rok 2005 rokiem uzdrowisk polskich” – Polskiej Organizacji Turystycznej Koncepcja promocji polskich uzdrowisk i turystyki uzdrowiskowej w Polsce – Polskiej Organizacji Turystycznej Kampania Promocji Markowych Produktów Turystycznych Dolnego Śląska 2007-2008 – Turystyka Uzdrowiskowa Wstep

Wstep

Wstep Produkty 2008-2013 Turystyka specjalistyczna i ekstremalna Kampania Dolnego Śląska na rynkach pozaueropejskich ze szczególnym wskazaniem na Azję i Amerykę Północną Wstep Promocja produktów turystycznych regionu na nowych, perspektywicznych oraz niszowych rynkach źródliskowych migracji turystycznych – RPO & EWT Produkty 2008-2013 Turystyka specjalistyczna i ekstremalna Imprezy muzyczno-kulturalne / w obiektach historycznych / Imprezy sportowo-rekreacyjne / powiązane z historią regionu / Med-tours i Spa@wellnes Turystyka w obiektach poprzemysłowych Tradycje rzemieślnicze i regionalna kuchnia oraz lokalne produkty spożywcze Turystyka dzieci i młodzieży Turystyka edukacyjna Turystyka motywacyjna i incentive tours Dolnośląscy nobliści i obiekty UNESCO

Proces zintegrowanego kreowania markowego produktu turystycznego Turystyka uzdrowiskowa Wstep Zanim powstanie marka Bogactwo majątku, Brak koordynacji, Brak wyrazistości, Brak jasnego dopasowania do określonego rynku, Niesprawny marketing: - realizowany przez poszczególne obiekty, - niezdolność połącze-nia sił i środków, - zbyt mała skala. Atrakcje Baza noclegowa Usługi Infrastruktura Kreowanie marki Kreowanie marki poprzez tworzenie pakietu o wyrazistej tożsamości na określonym rynku Atrakcje Baza noclegowa Usługi Zasoby nieturysty-czne Inwesto-rzy Źródła finansowa-nia Rynek podstawowy

Sieciowy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska - Uzdrowiska Subregionalny Sieciowy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska - Uzdrowiska Wstep efekt synergii wizerunek obszaru LEPSZA POZYCJA NA RYNKU PTO-1 TPT PTO- 2 LEPSZA POZYCJA NA RYNKU

Wstep Zakładany wzrost wydatków na turystykę Dolnego Śląska w latach 2008-2013 Wstep Regionalny Program Operacyjny Turystyka uzdrowiskowa - 15 108 805 EUR 12 842 484 EUR - UE 2 266 321 EUR - publiczny Cel: Celem działania jest wzrost poziomu konkurencyjności miejscowości uzdrowiskowych na Dolnym Śląsku względem innych uzdrowisk w kraju i za granicą.

Wstep Regionalny Program Operacyjny Przykładowe rodzaje projektów a) przedsięwzięcia z zakresu modernizacji architektury zdrojowej: odbudowa i renowacja obiektów, w tym m.in. teatrów, muszli koncertowych, odbudowa, budowa, rozbudowa oraz wyposażenie pijalni wód rewitalizacja parków (szczególnie zdrojowych) przedsięwzięcia z zakresu termomodernizacji oraz wykorzystania energii słonecznej przedsięwzięcia dostosowujące obiekty architektury zdrojowej do potrzeb osób niepełnosprawnych b) przedsięwzięcia z zakresu promocji turystyki uzdrowiskowej: przygotowanie i rozpowszechnianie materiałów promujących dolnośląski potencjał turystyczny c) Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej (m.in. seminaria, konferencje) w celu zapewnienia wymiany dobrych praktyk oraz doświadczeń

Wstep Regionalny Program Operacyjny Typ beneficjentów jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia administracja rządowa publiczne szkoły wyższe samorządowe instytucje kultury PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych organizacje pozarządowe regionalne i lokalne organizacje turystyczne nie działające w celu osiągnięcia zysku, spółki prawa handlowego nie działające w celu osiągnięcia zysku, bądź przeznaczające zysk wyłącznie na cele statutowe w których udział większościowy - ponad 50% akcji, udziałów i itp. posiadają jednostki sektora finansów publicznych i/lub podmioty prawa publicznego określone w dyrektywie 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. Urz. L 134 z 30.04.2004 r.)

Wstep Postrzeganie „ turystyczne „ Dolnego Śląska Misja : „Zwalczać słabe strony, podkreślać mocne „ Element oferty turystycznej Cecha 3 2 1 -1 -2 -3 Słabe strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Cena usług noclegowych Wysoka 0,88 Niska Transport lokalny Dostępne 0,87 Niedostępne Dojazd do miejscowości Łatwy 0,97 Trudny Czystość ulic Czyste Brudne Ceny usług gastronomicznych 0,98

Wstep Mocne strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Element oferty turystycznej Cecha 3 2 1 -1 -2 -3 Mocne strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Jakość usług gastronomicznych Wysoka 1,41 Niska Informacja turystyczna Dostępna 1,45 Niedostępne Gościnność mieszkańców 1,88 Otwartość mieszkańców Duża 1,85 Mała Liczba atrakcji turystycznych 1,98 Atmosfera miejscowości Interesująca 2,17 Nieinteresujące Poziom zadowolenia z pobytu Zadowolony 2,28 Niezadowolony

Uzdrowiska Uzdrowiska D CZ

Wstep Dziękuję za uwagę Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna