Projekt Gminy Starogard Gdański, w ramach Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice,
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
„Szkolne Centrum Nauki”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Podniesienie jakości oferty edukacyjnej przedszkoli oraz zwiększenie liczby dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej poprzez: poszerzenie oferty.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Projekty zrealizowane w ZS1
Zapis prezentacji:

Projekt Gminy Starogard Gdański, w ramach Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty” , Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych” pn. „Zespoły wychowania przedszkolnego (ZWP) sposobem na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w Gminie Starogard Gd.”

Projekt naszej Gminy był odpowiedzą na potrzeby mieszkańców w zakresie zapewnienia swym dzieciom edukacji przedszkolnej. W roku 2010 przeprowadzono badania ankietowe w poszczególnych wsiach Gminy Starogard Gd., celem których było zbadanie potrzeb na przedmiotowe usługi i miejsc o najwyższym wskaźniku dzieci w wieku przedszkolnym nie uczęszczających do placówek przedszkolnych.

Okres realizacji VIII.2010-VII.2012 33 W oparciu o informacje pozyskane od mieszkańców oraz zasoby gminne przygotowano informacje niezbędne do założeń projektu na utworzenie Zespołów Wychowania Przedszkolnego. Projekt złożono do konkursu w celu dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wniosek o dofinansowanie projektu przeszedł pomyślnie ocenę Komisji Oceniającej Projekty i uzyskał dofinansowanie w wysokości 975 710,00 zł. Planowany całkowity koszt projektu oszacowano na kwotę 1 005 929,54 zł. Okres realizacji VIII.2010-VII.2012

Oto główne cele jakie założono w projekcie: upowszechnienie edukacji przedszkolnej, zwiększenie liczby dzieci z obszaru gminy uczestniczących w realizacji podstawy programowej , poprawa jakości wyników nauczania w przyszłości. Założenia projektowe: Utworzenie 6 Zespołów Wychowania Przedszkolnego na terenie Gminy Starogard Gdański, Udział w zajęciach wychowania przedszkolnego 120 dzieci w wieku przedszkolnym, Przeprowadzeniem szkolenia gender dla 8 osób - kadry zarządzającej projektem w kontekście wychowania i edukacji przedszkolnej z elementami gender w rodzinie , Udział 50 rodziców w spotkaniach promujących wychowanie przedszkolne, Udział 30 rodziców w „Szkole dla rodziców” .

Rezultaty realizacji projektu: - Zwiększenie aktywności społecznej u dzieci uczestniczących w zajęciach, - Wykształcenie umiejętności u dzieci w zakresie funkcjonowania w grupie, - Rozwój zainteresowań, zdolności interpersonalnych u dzieci uczestniczących w zajęciach, - Uświadomienie rodzicom znaczenia wychowania dzieci w duchu równości płci, - Stworzenie warunków dla matek dzieci, by w czasie zajęć przedszkolnych mogły zaplanować czas na rozwój osobisty lub zawodowy, - Poprawa jakości nauczania w gminie.

Realizacja projektu, czyli zmagania z przepisami, górą dokumentów i ciągłym brakiem czasu.

77 Pierwszym etapem realizacji projektu było wyposażenie ZWP w wykładziny i meble przedszkolne Kadra angażowała się we wszystkie etapy projektu naraz – zamówienia publiczne, rekrutacja dzieci, doposażenie placówek – jak to w początkowej fazie realizacji projektów POKL bywa.

Początki organizacyjne nie były łatwe... 88 Początki organizacyjne nie były łatwe... Budynki przeznaczone na ZWP przeszły zabiegi dostosowawcze do norm przepisów BHP i przeciwpożarowych. W dalszej kolejności uzupełniono podstawowe wyposażenie oraz materiały dydaktyczne. Tak przygotowane placówki rozpoczęły swą działalność dydaktyczno-wychowawczą.

99 Projekt zakładał bowiem zakup materiałów dydaktycznych, które z racji wymogów ustawy prawo zamówień publicznych był nie lada wyzwaniem dla kadry projektowej w zakresie określenia przedmiotu zamówienia. Jak bowiem opisać atrakcyjny i bezpieczny dla dzieci asortyment, by nie otrzymać kota w worku ?????

10101010 W międzyczasie należało zatrudnić personel prowadzący zajęcia i personel pomocniczy, oznaczyć budynki i sale, uregulować sprawy organizacyjne w zakresie utrzymywania czystości w placówkach, zorganizować dostawy napojów dla dzieci, które gwarantował projekt i szereg, szereg spraw rodzących się jak grzyby po deszczu.

11111111 Czasami biuro projektu stawało się przystankiem dla zabawek i materiałów dydaktycznych.

12121212 Jednakże każdy kolejny zakup dla Zespołów Wychowania Przedszkolnego wzbudzał radość dzieci, co wynagradzało trudy związane z realizacją zadań projektowych.

13131313 W ramach projektu zaplanowano także dodatkową inicjatywę pn. „Podaruj zabawkę dla przedszkolaka”. Celem akcji było, poza oczywiście korzyściami dla dzieci, włączenie lokalnej społeczności we współtworzenie i funkcjonowanie nowych placówek przeznaczonych dla najmłodszych mieszkańców.

Dostawa zakupionych napojów dla dzieci 14141414 Dostawa zakupionych napojów dla dzieci

15151515 Zatrudniony w ZWP personel, realizował podstawę programową wychowania przedszkolnego. Nadzór pedagogiczny sprawowały osoby z uprawnieniami.

16161616 Zespoły Wychowania Przedszkolnego były regularnie monitorowane przez personel zarządzający projektem, kontrolowane przez nadzór pedagogiczny oraz inspektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.

Dzieci bardzo szybko integrowały się w grupie i uczestniczyły chętnie w zajęciach.

Wyklejanki Przerwa śniadaniowa 18181818 Wyklejanki Przerwa śniadaniowa

Szkoła dla rodziców Projekt zakładał objęcie wsparciem rodziców dzieci poprzez zorganizowanie dla nich ciekawych warsztatów. Poszczególne spotkania „Szkoły dla Rodziców” poruszały tematykę: świadomości własnych celów wychowania, poznanie i rozumienie świata uczuć własnych oraz dziecka, naukę umiejętności rozmawiania o uczuciach, umiejętność stawiania jasnych granic i wymagań, zachęcanie dzieci do współpracy, wspólne rozwiązywanie konfliktów, poszukiwanie lepszych niż kara sposobów uczenia dziecka samodyscypliny.

Rodzice licznie odpowiedzieli na zaproszenie na seminaria. Pani psycholog chwaliła rodziców za aktywny udział w zajęciach.

Grupa rodziców z ZWP w Janowie podczas zajęć z psychologiem.

Gwiazdka w przedszkolu 22222222 Gwiazdka w przedszkolu Również przy okazji Świat Bożego Narodzenia nasze przedszkolaki stanęły na wysokości zadania i wraz z opiekunami przygotowały Jasełka dla rodziców i zaproszonych gości.

Wizyta Św. Mikołaja w Dąbrówce 23232323 Gwiazdka w przedszkolu Wizyta Św. Mikołaja w Dąbrówce Spotkanie opłatkowe z rodzicami w Szpęgawsku

24242424 Jasełka w Zdunach

25252525 Bale Karnawałowe

26262626 Święta Wielkiej Nocy

Kadra pedagogiczna uatrakcyjniała dzieciom pobyt w ZWP organizując wycieczki i spotkania z ciekawymi osobami. Dzieci odwiedziły mini zoo, a w ZWP gościły m. in. panią policjantkę i artystę malarza. 27272727

28282828 Dzieci poznawały obyczaje regionalne, uczyły się grać na instrumentach muzycznych, śpiewać, recytować, przygotowywać proste posiłki.

Z wizytą w gospodarstwie rolnym 29292929 Z wizytą w gospodarstwie rolnym

30303030 Inne atrakcje w ZWP

Mamy nadzieję, że będą to miłe wspomnienia. 31313131 A oto nasze osiągnięcia: 1. utworzono i wyposażono sześć Zespołów Wychowania Przedszkolnego; 2. przeprowadzono szkolenie gender w kontekście wychowania i edukacji przedszkolnej z elementami gender w rodzinie dla 15 osób z planowanych 8; 3. objęto wychowaniem przedszkolnym 133 dzieci w wieku 2,5 – 5 lat z planowanych 120; 4. w zajęciach promujących wychowanie przedszkolne uczestniczyło 83 rodziców z planowanych 50 osób; 5. w „Szkole dla rodziców” wzięło udział 40 rodziców z planowanych 30 osób. Jak jednak ocenią nasze wysiłki rodzice dzieci, w przyszłości same dzieci … Mamy nadzieję, że będą to miłe wspomnienia.

Projekt nasz dobiega końca Projekt nasz dobiega końca. Odbiór społeczny stał się motorem do planowania kolejnych podobnych projektów. Gminę czeka jeszcze końcowe rozliczenie projektu pod względem finansowym i rzeczowym, życzymy więc sobie przychylności kontroli.

Anita Schleser – Kierownik projektu Dziękujemy za uwagę Anita Schleser – Kierownik projektu Beata Szadokierska – Specjalista ds. monitoringu projektu