PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 6

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SP BIELICE Projekt Operacyjny Kapitał Ludzki „Dobry Start - wdrożenie programów rozwojowych szkół w Gminie Łambinowice”.
Advertisements

Prezentacja.
Wolność.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 2
4. Relacyjny model baz danych
Czym różni się radość od miłości?
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
PODSTAWA PROGRAMOWA JĘZYKA POLSKIEGO SZKOŁA PODSTAWOWA
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Specyfika komunikowania w i-nauczaniu (wybrane problemy)
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Błędy popełniane przy tworzeniu prezentacji – zadanie dodatkowe
Asystent Gabinet Lekarski
Grupa SPG-P-Gr.2 V POWUZ Uwaga! Prezentacja odtwarza si ę automatycznie! Gdybym był wójtem, burmistrzem, prezydentem - co zrobiłbym dla dzieci i młodzieży.
Michał Kociankowski synergion
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Asystent Faktura. Plan prezentacji 1. Krótka ogólna informacja o programie 2. Licencjonowanie 3. Interfejs programu 4. Modu ł y i funkcje 5. Dostrajanie.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Tworzenie aplikacji graficznych na przykładzie programu GregEditor
Oprac. Wioletta Sadowska. Komputer i Internet umo ż liwiaj ą dost ę p do szybkiej informacji U ł atwiaj ą naukowcom i studentom prowadzenie bada ń Dostarczaj.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Przegląd funkcji Lab 1 i 2.
Dziedzictwo kulturowe
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Prof. dr hab. Anna Karma ń ska SGH, SKwP. 1. uwarunkowania zmian w zarz ą dzaniu przedsi ę biorstwem 2. zarz ą dzanie warto ś ci ą przedsi ę biorstwa.
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
Edytor tekstu - Word.
Ewolucja roli tekstu i obrazu
Krajobraz i jego elementy
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
Pobudzenia seksualnego Zakochania Złości i gniewu
Projekt Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Równowaga rynkowa.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Jeden organizm gospodarczy w polskim i europejskim prawie konkurencji
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Projekt strony WWW. Strona firmy Co umieścisz na tej stronie? Jakie będzie miała działy? Opis działalności firmy Artykuł z historią firmy Formularz kontaktowy.
Z okazji Ś wi ą t Bo ż ego Narodzenia w naszej szkole odbyły si ę warsztaty plastyczne dla klas 1-3 prowadzone przez Panie z firmy Werbena.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Edukacja w Burkina Faso
KRĘGIELNIA.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
JAK CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM???. Gdzie „mieszka” czytanie ze zrozumieniem?
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Zapis prezentacji:

PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 6 Cechy skutecznego przekazu reklamowego Język w reklamie

Cechy skutecznego przekazu reklamowego Duża widoczność informacji Skojarzenie z emocjami Bliskość w czasie i przestrzeni Nietypowość, oryginalność Dostępność informacji Powtarzanie Skojarzenie nowych inf. z wiedzą już posiadaną ze wspomnieniami ze stereotypami z tradycją

Mechanizmy ukrytej perswazji w reklamie Emocjonalizacja odbioru (stereotyp) Opozycja semiotyczna – znaczeniowa (np. swój – obcy) Łatwa orientacja aksjologiczna, czyli łatwy rozkład wartości Odbiór bezalternatywny

Rola języka w reklamie (1) Zdanie złożone Słowa zawierające w sobie inne Quasi-informacja Prawdopodobna obiektywność Tekst „prawdziwościowo bezpieczny” Sformułowania niejednoznaczne Subiektywne oceny

Rola języka w reklamie (2) Wypowiedzi nie podlegające kryterium prawdziwości (ze względu na swoją naturę gramatyczną) Pytania Polecenia, rady, prośby Podziękowania Wypowiedzi bez orzeczenia Stopień wyższy bez przyimka Niepełna informacja o liczbie Orzekanie o przyszłości Cytaty

Styl reklamy Koniec XIX w. E. Powers – pierwszy spójny styl (prosty) Konkretne informacje Unikanie pustego zachwalania Unikanie ilustracji Unikanie ozdobnych czcionek Potoczny język Unikanie wielu informacji WYSZUKANY Barwny, bogaty język Ilustracje artystyczne Ciekawa forma graficzna Wiele informacji

Styl reklamowy – sposób i zakres użycia strategii twórczych (J. Simon) STRATEGIE TWÓRCZE Informacja Logiczna argumentacja Motywowanie Twierdzenie powtarzane Nakaz Zapoznanie z marką Skojarzenie symboliczne Modelowanie Zobowiązanie Tworzenie nawyku

Style reklamy: s. racjonalny (informacja, logiczna argumentacja) s. emocjonalny (zapoznanie z marką, skojarzenia symboliczne) s. twardy (informacja, logiczna argumentacja, nakaz, powtarzanie twierdzeń) s. miękki (skojarzenia symboliczne, motywowanie, zobowiązanie) s. behawioralny (twierdzenie powtarzane, modelowanie, tworzenie nawyku) s. wpływu społecznego (modelowanie, zobowiązanie, tworzenie nawyku)

Funkcje stylu reklamowego: Umożliwia szybszy i łatwiejszy przepływ informacji od nadawcy do odbiorcy, niosąc gotowy klucz do interpretacji Dopasowuje komunikację rynkową do mentalności przeciętnych konsumentów, zwłaszcza od strony uznawanych przez nich wartości kulturowych Pobudza wyobraźnię i zaskakuje konsumenta

Reklama narodowa Amerykańska Francuska Polska Informacja, argumentacja (liczby, wykresy, statystyki) Agresywna prezentacja produktu Osoby publiczne Bezpośrednie zwracanie się do klienta Francuska Symbolika Humor Koncentracja na nowości Scenki dramatyczne (opowiadanie o produkcie nie wprost, trzeba się czegoś domyślić) Polska Amerykańska argumentacja Francuska symbolika i humor Konformizm i nacisk grupowy (tysiące Polaków…, wszyscy mają mambę….)

Koniec