Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Michał Kociankowski synergion

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Michał Kociankowski synergion"— Zapis prezentacji:

1 Michał Kociankowski synergion
Reklama o kobietach, do kobiet i dla kobiet. Michał Kociankowski synergion

2 Początek XX wieku - epoka hard sell “Killers versus Poets”
przyciągające reklamy oryginalny język pisanie inaczej odwołanie do emocji, wyobraźni Killers reklamy zachęcające do zakupu koncentracja na produkcie Konkretne informacje, Killers potrzebowali argumentów i tak narodził się reason why do reklamy wkroczyła racjonalność

3 pozycjonowanie Lata 50’ – powojenny dobrobyt
Lata 60’ – kulturowa reorientacja Pod koniec lat 40 wydarzyło się kilka ważnych rzeczy: amerykanie wchodzili w okres powojennego dobrobytu i chcieli czegoś naprawdę lepszego na rynku bardzo szybko przybywało kategorii reklama wymyśliła już wszystkie sensowne argumenty i wiele mniej sensownych lub nie prawdziwych odkryto bunt młodych i konflikt pokoleń reklama jako element świata konsumpcji trafia pod lupę etyczną coraz trudniej znaleźć obszar do bycia „naj” produktów i marek jest coraz więcej, obietnice staniały przyszła pora na coś więcej niż słowa, czyli na USP Bezgraniczne przechwalanie się przestało mieć sens I tak odkryto pozycjonowanie

4 Lata 80 – coś zaczęło się zmieniać…
Reason Why Narzędzia perswazji oparte o racjonalne myślenie Odwołują się do stereotypów, schematów, zasad - myślenia hierarchicznego, zakładającego wyższość jednych sądów nad innymi Protekcjonalne w stosunku do adresata - nadawca wie lepiej i przekonuje odbiorcę Linerane, oparte na łańcuchu logicznym USP Pozycjonowanie Bardzo często kierowane do kobiet, ale nie uwzględniają ich sposobu myślenia Lata 80 – coś zaczęło się zmieniać… 4

5 Marketing społecznościowy
Lata 90’ – marka jako wartość sama w sobie Koniec lat 90’ – kryzys zaufania do reklamy Emocje nie mogły tak po prostu „zawisnąć”. Wymagały podmiotu. Tym podmiotem stała się osobowość marki Konsumenci wierzą przede wszystkim SOBIE i swoim ODCZUCIOM. Teraz ważne, aby ich poruszać, dać im przeżycie, doświadczenie. Osobowości marek zaczynają być bardziej pociągające, niż ich produkty – produkt jest w odwrocie, liczy się logo. Wyrażanie marki staje się głównym zadaniem reklamy. Marki stają się zdolne do rozmawiania z konsumentami o tym, co dla nich ważne. Dla marek oznaczało to nową jakość brand expericence W czasach niepewności marka musi naprawdę wpisać się w świat konsumenta, wnosząc tam to, co jest dla niego rzeczywiście ważne, interesujące, poruszające, wciągające, warte uwagi. Marketing społecznościowy

6 Kierunek jest oczywisty, ale czy sposoby działania za nim nadążają?
Osobowość marki Symbol, ikona, obraz - pozawerbalne środki wyrazu Wieloznaczność, interpretacja Intuicja, odczucie, poszukiwanie własnych doświadczeń Uzgadnianie opinii, wymiana doświadczeń Myślenie odrzucające kanoniczną logikę: symboliczne, magiczne Doświadczenie Marketing społecznościowy Nowe narzędzia znacznie bardziej zgodne z kobiecym odbierania widzenia świata. Feminizacja marketingu Kierunek jest oczywisty, ale czy sposoby działania za nim nadążają? 6


Pobierz ppt "Michał Kociankowski synergion"

Podobne prezentacje


Reklamy Google