FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Centra Organizacji Pozarządowych
AUTORSKI PROJEKT Redakcji TTG Poland WIRTUALNE BIURO PRASOWE Poli sh Press Center.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Kobiety !!!!!!! Życie zaczyna się po 40.
Od pijaru do Public Relations
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Technik Organizacji Reklamy
Copyright Universum 2009 Zatrudniamy ok. 200 osób na 5 kontynentach. Siedziba główna Universum znajduje się w Sztokholmie. Zaufało nam ponad klientów,
PROMOCJA PROJEKTU 3. edycja. ODBIORCY: media o różnym zasięgu społeczność lokalna i ponadlokalna liderzy i animatorzy kultury decydenci i władze lokalne.
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Program „Bezpieczna Chemia” jako element służący poprawie bezpieczeństwa w polskim przemyśle chemicznym 1.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA

Zacznijmy od definicji „Public relations to komunikacja społeczna z otoczeniem instytucji. To nie tylko przekazywanie komunikatów, ale także tworzenie wspólnoty, w trakcie i na skutek komunikacji”. Prof. Jerzy Olędzki

Właściwy typ komunikacji dla samorządów komunikacja dwustronna, symetryczna komunikacja publiczna – „mów prawdę!”

Podstawowe cele komunikacji przekazywanie informacji społeczności lokalnej i innym odbiorcom zewnętrznym nawiązanie i podtrzymywanie partnerskich relacji z mieszkańcami tworzenie zrozumienia i akceptacji dla działań władzy lokalnej budowanie zaufania mieszkańców dla władzy lokalnej

PR to nie marketing czy promocja Jedną z częstych przyczyn wadliwej komunikacji społecznej w samorządzie lokalnym jest utożsamianie PR z marketingiem lub promocją. Przykład „ Częstym elementem PR wykorzystywanym przez urzędy … jest wydawanie folderów, przewodników, informatorów, gadżetów…a także promocja przez strony internetowe”. Dr Lidia Pokrzycka , „PR jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie Lubelszczyzny”, 24.02.2006 , www.proto.pl

Co to jest R – A – C – E? Koncepcja PR wg. Johna Marstona badanie (reasearch) działanie (action) komunikacja (communication) ocena (evaluation)

Przykłady zadań biura komunikacji — badania analizy SWOT dla działań komunikacyjnych organizowanie badań opinii audyt wizerunku medialnego urzędu audyt komunikacji wewnętrznej urzędu

Zdaniem praktyka Bardzo często pracownicy biur komunikacji ograniczają badania do, wyłącznie monitoringu mediów, co może negatywnie wpływać na planowanie i skuteczność działań komunikacyjnych urzędów samorządu lokalnego.

Przykłady zadań biura komunikacji — działanie opracowywanie strategii komunikacyjnych formułowanie polityki informacyjnej określanie: grup docelowych, kanałów i narzędzi strategicznych działań komunikacyjnych

Przykłady zadań biura komunikacji — komunikacja media relations relacje z otoczeniem wewnętrznym (pracownicy urzędu, inne biura) relacje z otoczeniem zewnętrznym

Zdaniem praktyka Bardzo często urzędy samorządu lokalnego utożsamiają działania PR wyłącznie z komunikacją. To błąd! Komunikacja musi mieć swój fundament w postaci wzorców procesów czy procedur poprzedzających komunikację jak np. analiza medialnych skutków decyzji administracyjnych.

Rekomendacja — oddzielność PR od marketingu i promocji na poziomie organizacyjnym (struktura organizacyjna urzędu) na poziomie funkcjonalnym (odrębność funkcji) na poziomie zadaniowym (odrębność zadań)

Modele komunikacji A) wewnętrzny funkcja komunikacyjna realizowana wyłącznie przez wewnętrzną komórkę urzędu B) wewnętrzny + zewnętrzny okazjonalny (zewnętrzny konsultant) C) wewnętrzny + zewnętrzny stały Rekomendacja! Model B Model B pozwala zredukować koszy stałego zatrudnienia i elastycznie reagować na potrzeby samorządu.

Im wyżej tym lepiej Skuteczność biura komunikacji zależy m.in. od wszechstronnej znajomości zadań i problemów urzędu, bezpośredniego dostępu do informacji, możliwości podejmowania decyzji i szybkiego reagowania. Dlatego dyrektor biura — rzecznik prasowy powinien zajmować wysoką pozycję w hierarchii urzędniczej.

Rekomendowany model organizacji wewnętrznej biura Model odrębności funkcji i jedności zadań w ramach funkcji — struktura dyrektor biura — rzecznik prasowy specjalista ds. kontaktów z mediami (redagowanie i dystrybucja materiałów prasowych) stanowisko ds. analiz i raportów: monitoring mediów, projekty badawcze dla potrzeb PR stanowisko ds. produkcji i promocji (ulotki, foldery, materiały informacyjne itd.) stanowisko ds. kontaktów z organizacjami społecznymi stanowisko ds. komunikacji w Internecie (strona www, social media).

Dziękuję za uwagę! Antoni Styrczula – Doradztwo PR www.antonistyrczula.pl e- mail; biuro@antonistyrczula.pl tel.698 651 877