DOKUMENTY POTRZEBNE DO ZŁOŻENIA WNIOSKU W RAMACH DZIAŁANIA 3.3

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Advertisements

Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
System ewaluacji NPR i NSRO
REWITALIZACJA W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
System oceny i wyboru projektów Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości w województwie podkarpackim ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WP w latach 2007.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Finansowanie projektów rewitalizacji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR Ministerstwo Gospodarki i Pracy Departament.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
System oceny i wyboru projektów Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS MARZEC 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
System „Ewidencji Projektów”
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Regionalny Program Operacyjny
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Nowostawski Program Odnowy Wsi Program Rewitalizacji Śródmieścia Nowego Stawu Nowy Staw, 28 maja 2004 roku Konferencja Razem w Europie. Rewitalizacja miast.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Spotkanie Metropolitalnego Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów „NORDA” Projekt: NORDA – PÓŁNOCNY BIEGUN WZROSTU Program grantowy MRR dla.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Wsparcie aktywności gospodarczej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Wydział Funduszy Europejskich i Polityki Regionalnej
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
Zapis prezentacji:

DOKUMENTY POTRZEBNE DO ZŁOŻENIA WNIOSKU W RAMACH DZIAŁANIA 3.3 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej DOKUMENTY POTRZEBNE DO ZŁOŻENIA WNIOSKU W RAMACH DZIAŁANIA 3.3 Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004

LISTA ZAŁĄCZNIKÓW DO WNIOSKU SKAŁDANEGO W RAMACH DZIAŁANIA 3.3 ZPORR Studium wykonalności Ocena oddziaływania na środowisko – raport oddziaływania na środowisko wymagany prawem polskim Dokumenty dotyczące zagospodarowania przestrzennego Kopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy Wyciąg z dokumentacji technicznej (projekt i opis techniczny) Mapy, szkice lokalizacyjne sytuujące projekt Potwierdzenie prawa do dysponowania gruntem lub obiektami – oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane (oświadczenie inwestora Oświadczenie Beneficjenta o zabezpieczeniu środków niezbędnych do zrealizowania Projektu, w przypadku instytucji społecznych statut i odpowiednia uchwała organu stanowiącego Poświadczenia o współfinansowaniu Projektu przez instytucje partycypujące finansowo w kosztach

CD. Kopia zawartej umowy (porozumienia lub innego dokumentu) określająca role w realizacji Projektu, wzajemne zobowiązania stron, odpowiedzialność wobec dysponenta środków unijnych Bilans za ostatni rok (potwierdzony przez głównego księgowego lub biegłego rewidenta) zgodnie z Ustawą o rachunkowości, w przypadku jednostek samorządu terytorialnego zaświadczenie z RIO Rachunek zysków i strat przynajmniej za ostatni rok (potwierdzony jw.) Oświadczenie Beneficjenta lub instytucji odpowiedzialnej za funkcjonowanie Projektu po jego zakończeniu o zachowaniu celów Projektu zgodnych z wnioskiem aplikacyjnych w ciągu 5 lat od daty decyzji w sprawie dofinansowania ze środków EFRR Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, Ewidencji Działalności Gospodarczej, Rejestru Stowarzyszeń, Fundacji lub innego dokumentu tej rangi (nie dotyczy JST) Oświadczenie Beneficjenta o możliwości odzyskania podatku VAT Poświadczona kopia dokumentu rejestrowego, świadcząca, iż Beneficjent nie działa w celu osiągania zysku Inne niezbędne załączone dokumenty wymagane prawem polskim lub kategorię projektu.

PRZYKŁADOWA PROCEDURA PRZYGOTOWANIA PROGRAMU REWITALIZACJI: Zarządzeniem Prezydenta, Wójta, Burmistrza wyznaczona zostaje osoba, dalej zwana pełnomocnikiem oraz horyzontalny zespół zadaniowy ds. rewitalizacji. Pełnomocnik ds. rewitalizacji pełni funkcję koordynatora zespołu zadaniowego przygotowującego program rewitalizacji i jest odpowiedzialny za zbieranie wniosków, przygotowanie danych i wyznaczenie obszaru wymagającego rewitalizacji. Horyzontalny zespół zadaniowy ds. rewitalizacji składa się z pracowników Urzędu Gminy z różnych departamentów/wydziałów niezbędnych do przygotowania programu rewitalizacji (w tym osób odpowiedzialnych za przygotowanie budżetu) lub instytucji współpracujących (np. jednostki organizacyjne gminy, organizacje pozarządowe). Burmistrz, Wójt, Prezydent może wnioskować do Rady Gminy o powołanie w ramach Rady Gminy specjalnej komisji ds. rewitalizacji. Rada Gminy powołuje Komisję uchwałą. Komisja składa się z wyznaczonych przez Radę Gminy radnych gminy oraz kluczowych dla rozwoju gminy partnerów społeczno-gospodarczych.

CD. Komisja wybiera uchwałą - ze swojego składu - przewodniczącego kierującego jej pracami i ją reprezentującego. W posiedzeniach Komisji udział mogą brać przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego, członkowie zespołu zadaniowego oraz niezależni eksperci. Do zadań Komisji należy opiniowanie programu rewitalizacji przygotowanego przez zespół zadaniowy i rekomendowanie go Radzie Gminy do przyjęcia uchwałą. Do zadań Komisji należy również prowadzenie monitoringu wdrażania programu oraz ocena. Przewodniczący Komisji wnosi pod obrady Rady Gminy program rewitalizacji. Rada Gminy przyjmuje uchwałą program rewitalizacji. Rada Gminy może podjąć uchwałę o przyjęciu dowolnej formy prawnej zarządzającego realizacją programu rewitalizacji (operatora) zgodnie ze stosownymi aktami prawnymi w tym zakresie. W przypadku wystąpienia o wsparcie ze środków Funduszy Strukturalnych program zostanie przekazany do Sekretariatu Regionalnego Komitetu Sterującego wraz z załączonym wnioskiem aplikacyjnym

PRZYKŁADOWA STRUKTURA PROGRAMU REWITALIZACJI: CHARAKTERYSTYKA OBECNEJ SYTUACJI W MIEŚCIE NAWIĄZANIE DO STRATEGICZNYCH DOKUMENTÓW DOTYCZĄCYCH ROZWOJU PRZESTRZENNO - SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO MIASTA I REGIONU ZAŁOŻENIA PROGRAMU REWITALIZACJI PLANOWANE DZIAŁANIA W LATACH 2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM SYSTEM WDRAŻANIA SPOSOBY MONITOROWANIA, OCENY I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ

I. CHARAKTERYSTYKA OBECNEJ SYTUACJI W MIEŚCIE Elementy, które można wykorzystać podczas opracowania rozdziału Nr I: Obszary problemowe: Zagospodarowanie przestrzenne Gospodarka Sfera społeczna Tabela z podstawowymi danymi statystycznymi dotyczącymi ww. sektorów Analiza SWOT

II. NAWIĄZANIE DO STRATEGICZNYCH DOKUMENTÓW DOTYCZĄCYCH ROZWOJU PRZESTRZENNO – SPOŁECZNO – GOSPODARCZEGO MIASTA I REGIONU Elementy, które można wykorzystać podczas opracowania rozdziału Nr II: Strategia Rozwoju Województwa Strategia Rozwoju Gospodarczego Gminy (jeśli istnieje) Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy (jeśli istnieje) Dokumenty dotyczące polityk w różnych sektorach społeczno-gospodarczych (o ile istnieją) Plan kilkuletniego zagospodarowania przestrzennego

III. ZAŁOŻENIA PROGRAMU REWITALIZACJI Elementy, które można wykorzystać podczas opracowania rozdziału Nr III: Podokresy programowania: 2004-2006, i lata następne Zasięg terytorialny rewitalizowanego obszaru (wyznaczenie granic) i uzasadnienie (obligatoryjnie) Podział na projekty i zadania inwestycyjne Kryteria wyboru pilotażu i kolejność realizacji Oczekiwane wskaźniki osiągnięć.

IV. PLANOWANE DZIAŁANIA W LATACH 2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM Elementy, które można wykorzystać podczas opracowania rozdziału Nr IV: IVa. PLANOWANE DZIAŁANIA PRZESTRZENNE (TECHNICZNO MATERIALNE) W L. 2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM IVb. PLAN DZIAŁAŃ GOSPODARCZYCH W L.2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM IVc. PLAN DZIAŁAŃ SPOŁECZNYCH W L. 2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM

IVa. PLANOWANE DZIAŁANIA PRZESTRZENNE (TECHNICZNO MATERIALNE) W L IVa. PLANOWANE DZIAŁANIA PRZESTRZENNE (TECHNICZNO MATERIALNE) W L. 2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM W układzie : nazwa planowanego działania etapy działania wraz z czasem realizacji oczekiwane rezultaty instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu nakłady do poniesienia

CELE SZCZEGÓŁOWE REWITALIZACJI – wybór priorytetów w tym np.: działania dotyczące rozwoju infrastruktury technicznej działania dotyczące rozwoju transportu działania dotyczące restrukturyzacji przemysłu działania dotyczące remontów i renowacji istniejących zasobów mieszkaniowych działania dotyczące budowy nowych mieszkań działania dotyczące rozwoju infrastruktury społecznej, kulturalnej, turystycznej zabezpieczenie puli mieszkań rotacyjnych i zamiennych

IVb. PLAN DZIAŁAŃ GOSPODARCZYCH W L IVb. PLAN DZIAŁAŃ GOSPODARCZYCH W L. 2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM W układzie : nazwa planowanego działania etapy działania wraz z czasem realizacji oczekiwane rezultaty instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu nakłady do poniesienia

CELE SZCZEGÓŁOWE REWITALIZACJI – wybór priorytetów w tym np.: działania dotyczące wspierania przedsiębiorczość działania dotyczące rozwoju turystyki bądź innych sektorów gospodarki lokalnej działania dotyczące uruchamiania finansowych mechanizmów wsparcia (np. lokalny fundusz poręczeń) Inne działania wynikające z programów pomocowych dotyczące rozwoju MŚP

IVc. PLAN DZIAŁAŃ SPOŁECZNYCH W L IVc. PLAN DZIAŁAŃ SPOŁECZNYCH W L. 2004 – 2006 I W LATACH NASTĘPNYCH NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM W układzie : nazwa planowanego działania etapy działania wraz z czasem realizacji oczekiwane rezultaty instytucje i podmioty uczestniczące we wdrażaniu nakłady do poniesienia

CELE SZCZEGÓŁOWE REWITALIZACJI – wybór priorytetów w tym np.: działania dotyczące rozwoju zasobów ludzkich działania dotyczące przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu działania dotyczące walki z patologiami społecznemu, działania dotyczące tworzenia równych szans działania dotyczące zapobieganiu zjawisku bezrobocia działania dotyczące zapobieganiu zjawisku bezdomności działania na rzecz aktywizacji środowisk dziecięcych i młodzieżowych działania dotyczące przekwaterowywania mieszkańców rewitalizowanych terenów działania dotyczące uruchamiania systemu grantów dla organizacji pozarządowych

V. PLAN FINANSOWY REALIZACJI REWITALIZACJI NA LATA 2004 – 2006 (OBLIGATORYJNIE) I NA LATA NASTĘPNE (FAKULTATYWNIE) Źródła finansowania programu rewitalizacji obszarów miejskich w latach 2004 – 2006: Budżet JST, Budżet państwa Środki prywatne Środki UE Inne

VI. SYSTEM WDRAŻANIA Elementy, które można wykorzystać podczas opracowania rozdziału Nr VI: Wybór prawnej formy zarządzającego programem

VII. SPOSOBY MONITOROWANIA, OCENY I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ Elementy, które można wykorzystać podczas opracowania rozdziału Nr VIII: System monitorowania programu rewitalizacji Sposoby oceny programu rewitalizacji Sposoby inicjowania współpracy pomiędzy sektorem publicznym, prywatnym i organizacjami pozarządowym Public Relations programu rewitalizacji

WWW.ZPORR.GOV.PL Dziękuję Państwu za uwagę