Szkoła Podstawowa Nr1 im. Stanisława Jachowicza

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Gry, zabawy oraz ćwiczenia rozwijające i doskonalące czytanie
Rada Szkoleniowa w SP Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Podsumowanie z realizacji projektu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Multimedialne Centrum Informacji – nowe oblicze biblioteki szkolnej.
Wpływ TI na jakość kształcenia IKT įtaka ugdymo kokybei
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Nauczanie zintegrowane
Bezbłędne przepisywanie zdania-z.2
Opracowanie: Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Pierwszy pakiet edukacyjny do prowadzenia
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
„Ortograffiti w mojej szkole”
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
„Otwarta droga ku przyszłości
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Metoda symultaniczno–sekwencyjna
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
GLOTTODYDAKTYKA.
gry dla przyszłych programistów
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Warsztaty PODN Wodzisław Śląski
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa Nr1 im. Stanisława Jachowicza Zofia-Mariola Gaszewska

Przegląd programów edukacyjnych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym Rozpocznij prezentację od wydarzenia, który przykłuje uwagę słuchaczy. Wybierz wydarzenie, które w jakiś sposób odnosi się do nich. Ma ono być dowodem na poparcie proponowanego działania oraz płynących z niego korzyści. Rozpoczynając od motywującego przykładu, przygotujesz słuchaczy do następnej fazy, którą jest opisanie samego działania.

Gra edukacyjna Gatunek gier komputerowych, rodzaj interaktywnej rozrywki posiadającej zamierzone walory i mechanizmy dydaktyczne Popularna Encyklopedia Mass Mediów pod red. Józefa Skrzypczaka. Wyd. KURPISZ S.A. Poznań 1999

Cel gier edukacyjnych Nauka podczas zabawy Nauka „bez presji” Nauka „na wesoło” Zgodnie z zasadą dokumentu Dale Carnegie Training®: Dowód – Działanie – Korzyść po przedstawieniu proponowanych działań przejdź do wyliczenia korzyści dla słuchaczy. Weź pod uwagę ich interesy, potrzeby oraz preferencje. Argumentację uzasadniaj, przedstawiając np. dane statystyczne, wykazy, świadectwa, analogiczne przypadki, dokumenty. Uzyskasz wtedy większe zaufanie słuchaczy. Wiedza szybciej trafia do odbiorcy, jest łatwiej przyswajana i utrwalana

Wspomaganie nauczania poszerzanie wiedzy uczenie obsługi komputera rozwijanie umiejętności rozwijanie zdolności

Zalety programów edukacyjnych dobór poziomu trudności samodzielna nauka dowolne tempo pracy

Atrakcyjność grafika dźwięk animacje filmy Przyciągają one uwagę dziecka i zachęcają do zabawy

Rodzaje zabaw kolorowanki krzyżówki zgadywanki odkrywanki piosenki puzzle quizy

D L Z W Ś Wykorzystanie dom zajęcia edukacyjne zajęcia z uczniem zdolnym zajęcia wyrównawcze W zajęcia świetlicowe Ś

Tematyka polonistyczna języki obce matematyczna muzyczna Dziedziny edukacji: polonistyczna języki obce matematyczna muzyczna plastyczno - techniczna inne

Edukacja polonistyczna Klik uczy czytać Umiem pisać Sam czytam Ortomania Sam piszę Klik uczy ortografii JĘZYK POLSKI klasa I, II, III Tytuły programów

Edukacja matematyczna Klik uczy liczyć w zielonej szkole Matematyka MATEMATYKA klasa I, II, III Matma jest super Wirtualna matematyka Tytuły programów

Klik uczy czytać WSiP http://www.wsip.com.pl

Klik uczy czytać WSiP Multimedialny elementarz dla dzieci podział wyrazów na sylaby i głoski animowane prezentacje liter - 24 litery ćwiczenia utrwalające poznane litery ćwiczenia w czytaniu wyrazów i zdań różnorodne zabawy: układanki, krzyżówki, rebusy, piosenka Wiek: 7-11 lat

Klik uczy czytać

Klik uczy czytać stosunkowo prosta obsługa: klawiatura, mysz, klawisze Alt i Shift, czytelne menu i polecenia stopniowanie trudności dźwiękowy komentarz, podpowiedzi natychmiastowa korekta błędów

D W L Ś Klik uczy czytać możliwość powtórek zadań możliwość zabawy dla trzech osób: „wejścia” dla trzech użytkowników poradnik dla nauczycieli i rodziców: dodatkowe propozycje ćwiczeń D W I półrocze klasy I L Ś

Sam czytam Albion http://www.albion.pl

Sam czytam tekst bajki czytany przez lektora - każdy wyraz może być czytany osobno słownik - wyrazy i ich wytłumaczenie; wyjaśnienie czyta lektor różne zabawy uzupełnianie tekstu literami, podpisywanie obrazków układanie wyrazów z sylab i liter Wiek: 5-9 lat

Sam czytam

D Z W Sam czytam przyjemna oprawa plastyczna wyjaśnianie słów w słowniczku różnorodność zadań brak systemu podpowiedzi elementy są zbyt drobne, często trudne do odczytania sprawdzenie pracy następuje dopiero po wykonaniu kilku zadań D Z klasa II, III W

Sam piszę Albion http://www.albion.pl

Sam piszę interaktywna bajka „Śpiąca królewna” słownik - wyrazy i ich wytłumaczenie; wyjaśnienie czyta lektor kolorowanki, labirynt, krzyżówka, zgadywanki obrazkowe, rebus - ćwiczenia oparte na bajce podpisywanie obrazków -trudności ortograficzne sprawdziany, dyktanda Wiek: 5-9 lat

Sam piszę

D Z W Sam piszę ciekawa grafika wyjaśnianie słów w słowniczku różnorodność zadań brak systemu podpowiedzi zbyt drobne elementy, często trudne do odczytania sprawdzenie pracy następuje dopiero po wykonaniu kilku zadań D Z W

Umiem pisać Optimus Pascal http://www.optimus.pl

Umiem pisać 3 gry ortograficzne 2 000 wyrazów grupy wyrazów: sprawdzające znajomość reguł np. ó-u tematyczne np. zakupy ćwiczenia w pisaniu ze słuchu zabawy: odgadywanie, strzelanie itp. Wiek: 7-11 lat

Umiem pisać

D Z L Ś Umiem pisać interesująca fabuła, grafika, dźwięki i animacje pomysłowe i bardzo liczne zadania zabawa dla 1 lub 2 graczy: elementy rywalizacji z innym graczem lub komputerem rejestracja postępów, najlepsze wyniki zapamiętywanie błędów, automatyczne powtarzanie możliwość wyboru zestawu wyrazów do każdej gry D Z L Ś klasa II, III

Ortomania UHO/TimSoft http://www.timsoft.pl

Ortomania zestaw 3 gier ortograficznych gra Ortotris oparta na słynnej grze Tetris, w miejsce spadających bloczków pojawiają się słowa pozbawione liter zestaw wyrazów z różnymi trudnościami m.in.: cząstka -by, partykuła nie, on-ą, i-j, poprawa błędów Wiek: 7-9 lat

Ortomania

D L Ś Z Ortomania element współzawodnictwa: wielu graczy różnicowanie poziomu i szybkości rozwiązywania zadań nigdy nie pojawia się źle napisany wyraz - inteligentna poprawa komputera brak wyjaśnienia pisowni poprzez reguły uczenie się następuje tylko przez zapamiętywanie wzrokowe D L Ś klasa II, III Z

Klik uczy ortografii WSiP http://www.wsip.com.pl

Klik uczy ortografii ćwiczenia ortograficzne - zakres zgodny z programem nauczania: spółgłoski miękkie wyrazy z ó-u, rz-ż, ch-h wielka litera słownik ortograficzny bogate słownictwo Wiek: 7-11 lat

Klik uczy ortografii

D W L Ś Klik uczy ortografii duży zestaw zadań (17 w każdym dziale) różnorodność i ciekawa forma ćwiczeń: uzupełnianie, labirynty ciekawa grafika i animacje natychmiastowa korekta błędów zapis ilości wykonanych zadań D klasa I, II W L Ś

JĘZYK POLSKI klasa I, II, III z serii Smok Softuś INTERsoft http://www.intersoft.com.pl

JĘZYK POLSKI klasa I, II, III zadania dla klasy I, II i III treści zgodne z programem nauczania zabawy doskonalące czytanie i pisanie pojęcia gramatyczne: głoska, sylaba, zdanie, alfabet, części mowy, wyrazy przeciwstawne, tworzenie nowych wyrazów, rymy ćwiczenia ortograficzne: pisownia wyrazów z różnymi trudnościami Wiek: 7-9 lat

JĘZYK POLSKI klasa I, II, III

JĘZYK POLSKI klasa I, II, III przejrzysta grafika, duża czcionka podział zadań dla poszczególnych klas natychmiastowa korekta błędów, możliwość ich poprawy na każdym etapie zadania brak animacji, dźwięków ograniczony zestaw zadań (15 ćwiczeń dla każdej klasy) D Z W L

Inne programy Mój pierwszy elementarz - Albion Dyktando w praktyce - Albion Między nami literkami - Albion Literki - VIPS Dyktando - ZiP Soft Mała ortografia - VIPS

Klik uczy liczyć w zielonej szkole WSiP http://www.wsip.com.pl

Klik uczy liczyć w zielonej szkole treści matematyczne zintegrowane z treściami przyrodniczymi elementarne umiejętności: zapis liczb, zbiory, kształty, wielkość cztery podstawowe działania: ułamki, liczby parzyste i nieparzyste obliczenia zegarowe, pieniężne wiadomości o roślinach i zwierzętach Wiek: 5-9 lat

Klik uczy liczyć w zielonej szkole

Klik uczy liczyć w zielonej szkole integracja treści matematycznych i przyrodniczych rysunki, zdjęcia i filmy przyrodnicze 17 poziomów trudności różnorodność zabaw natychmiastowa korekta błędów D L Ś Z W

Matematyka Działania Albion z serii Szkoła Przyszłości http://www.albion.pl

Matematyka Działania definicje pojęć matematycznych dodawanie i odejmowanie mnożenie i dzielenie; tabliczka mnożenia kolejność wykonywania działań 100 zadań tekstowych sprawdziany umiejętności Wiek: 6-12 lat

Matematyka Działania

D Z L Ś Matematyka Działania atrakcyjna formuła barwna grafika, świetne animacje i dźwięki duża różnorodność zadań doskonała pomoc objaśniająca ćwiczenia duża dawka humoru komentarz po każdym ćwiczeniu gra edukacyjna brak zróżnicowania na poziomy D Z L Ś

MATEMATYKA klasa I, II, III z serii Smok Softuś INTERsoft http://www.intersoft.com.pl

MATEMATYKA klasa I, II, III zadania dla klasy I, II i III treści zgodne z programem nauczania zabawy doskonalące technikę rachunkową zakres materiału: algebra, geometria, ułamki, działania na liczbach, działania pisemne, obliczenia zegarowe puzzle Wiek: 7-9 lat

MATEMATYKA klasa I, II, III

MATEMATYKA klasa I, II, III przejrzysta grafika podział zadań dla poszczególnych klas natychmiastowa korekta błędów, możliwość ich poprawy na każdym etapie zadania typowo ćwiczeniowy charakter programu - brak zabaw ograniczony zestaw zadań D Z W L

Matma jest super Optimus Pascal http://www.optimus.pl

Matma jest super zadania dla dzieci od 7 do 12 lat 3 gry, każda na 4 poziomach zagadnienia z arytmetyki, algebry i geometrii: podstawowe działania, zadania tekstowe zagadnienia pomijane w innych programach: obliczenia zegarowe, ułamki, miary, procenty Wiek: 7-11 lat

Matma jest super

Matma jest super interesujące gry w ciekawej scenerii - podróż w czasie i przestrzeni świetna grafika, animacje i dźwięk zabawa dla 1 lub 2 graczy na 4 poziomach bardzo dobra pomoc, podpowiedzi natychmiastowa korekta błędów, nagradzanie w postaci punktacji i wykonania zadania D Z L Ś

Wirtualna szkoła matematyka Young Digital Poland http://www.ydp.com.pl

Wirtualna szkoła matematyka zakres materiału od klasy 0 do 4 liczby, zbiory, działania na liczbach, system dziesiątkowy zagadnienia z fizyki, techniki, zjawisk przyrody dziesiątki ćwiczeń i testów Wiek: 5-9 lat

Wirtualna szkoła matematyka

Wirtualna szkoła matematyka estetyczna, zaawansowana trójwymiarowa grafika imponujący zestaw ćwiczeń oryginalność i różnorodność zadań bardzo dobra pomoc natychmiastowa korekta błędów, nagradzanie w postaci punktacji D Z L Ś

Inne programy Moje pierwsze zabawy matematyczne 1-2-3 - Optimus Pascal Matematyczne przygody - Albion Ułamki - Albion Matematyk Miś - VIPS Magiczne karty - VIPS

Dobór programów edukacyjnych realizowana tematyka wiek dziecka umiejętności dziecka w zakresie obsługi komputera walory edukacyjne i estetyczne programu

Ale super gra !