Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kształcenie specjalne
Organizacja nauczania indywidualnego
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Indywidualne nauczanie
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
RODZICE W SZKOLE.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju 28-100 Busko Zdrój, Al. A. Mickiewicza 27 tel./fax (041) 3783597 Strona internetowa: www. pppbusko.neostrada.pl e – mail: poradniapp@poczta.onet.pl pppbusko@neostrada. pl Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna jest jednostką organizacyjną Powiatu Buskiego. Terenem działania poradni są gminy: Busko – Zdrój, Gnojno, Nowy Korczyn, Pacanów, Solec – Zdrój, Tuczępy, Wiślica. Podstawowym działaniem placówki jest udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej i logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także wspomaganie nauczycieli w procesie wychowania i kształcenia dzieci i młodzieży. Korzystanie z pomocy poradni jest dobrowolne i nieodpłatne. Poradnia opiniuje lub orzeka, prowadzi terapię na pisemny wniosek rodziców.

Podstawowe organy Poradni 1. Dyrektor Poradni: Jolanta Wiśniewska 2. Rada Pedagogiczna. W skład RP wchodzą pracownicy pedagogiczni placówki. 3. Poradnia posiada swój statut. Statut określa cele i zadania placówki oraz odpowiedzialnych do wykonania tych zadań. 4.Działalność Poradni jest finansowana ze środków przydzielonych przez organ prowadzący - Starostwo Powiatowe w Busku – Zdroju. 5. Organem stanowiącym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Kielcach

Podstawy prawne działania 1. Ustawa o systemie oświaty. 2. Akty wykonawcze do systemu oświaty. 3. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego. 4. Karta Nauczyciela.

Poradnia dysponuje majątkiem I. Rzeczowe aktywa trwałe: 1. Środki trwałe – 54 905,11zł /stan na koniec roku 2004/ 1.1 Grunty – nie dotyczy 1.2 Budynki, lokale – nie dotyczy Dysponowanie majątkiem Poradni jest ograniczone prawem rzeczowym. Poradnia nie posiada osobowości prawnej.

Obszar i zakres działania placówki Poradnia w Busku obejmuje opieką psychologiczno – pedagogiczną dzieci i młodzież z terenu powiatu buskiego Działamy na terenie gmin: Busko Zdrój, Gnojno, Nowy Korczyn, Pacanów, Solec Zdrój, Stopnica, Tuczępy, Wiślica

Opieką Poradni objęte jest: 13 095 uczniów (r. szk. 2005/2006), realizujących obowiązek szkolny, w: 16 – przedszkolach 54 – szkołach podstawowych 11 – gimnazjach 9 – szkołach ponadgimnazjalnych 5 – placówkach placówkach opiekuńczo – wychowawczych

Podstawowa oferta placówki zawiera się w działalności: Diagnozę Konsultacje Terapię Psychoedukację Rehabilitację Doradztwo Mediację Interwencję w środowisku ucznia Działalność profilaktyczną Działalność informacyjną

Opiniujemy wnioski dotyczące Wcześniejszego podjęcia obowiązku szkolnego Odroczenia obowiązku szkolnego Dostosowania wymagań szkolnych dla uczniów z trudnościami w nauce Dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja)

Orzekamy w sprawach Nauczania indywidualnego Kształcenia specjalnego Kształcenia w ośrodkach szkolno – wychowawczych Kształcenia specjalnego w klasach integracyjnych Zajęć rewalidacyjno - wychowawczych

Prowadzimy terapię pedagogiczną dla dzieci i młodzieży w postaci Zajęć korekcyjno – kompensacyjnych: Dla uczniów z trudnościami w nauce wynikających z fragmentarycznych zaburzeń rozwojowych Dla uczniów przedszkoli z grupy„ryzyka dysleksji” Dla uczniów mających trudność z poprawnym pisaniem (dysortografia, dysgrafia)

Terapia logopedyczna Prowadzimy terapię logopedyczną dla dzieci i młodzieży z takimi zaburzeniami jak: Nieprawidłowa artykulacja głosek Jąkanie, zacinanie Dyslalia Mowa nosowa, niewyraźna, mało zrozumiała Opóźniony rozwój mowy Zaburzenia mowy spowodowane uszkodzeniem słuch

Prowadzimy terapię psychologiczną Dziecka moczącego się Dziecka z zaburzeniami lękowymi Dzieci z niepełnowartościowym układem nerwowym

Aktywizujemy do: Samodzielnego wyboru zawodu Kierunku kształcenia Wyboru szkoły

Przykładowe zadania realizowane przez Poradnię Ustalono na podstawie własnych obserwacji, sugestii rodziców oraz wniosku radnej, że konieczne jest przekazanie dodatkowych informacji o dysleksji wszystkim placówkom oświatowym na terenie powiatu buskiego.

Strategia rozwiązania problemu dysleksji Nawiązanie współpracy w tym zakresie z Powiatowym Ośrodkiem Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli Ustalenie strategii działań

Spotkanie z dyrektorami szkół Uświadomienie problemu Plan współpracy Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za dostosowanie warunków pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami (w oparciu o rozporządzenie)

Wyznaczamy lidera Szkolenie liderów z każdej placówki, którzy obejmą opieką dzieci dyslektyczne. Będą monitorować ich rozwój i wyniki w nauce. Stała współpraca liderów z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w celu usprawniania pracy z dzieckiem dyslektycznym, wymiany doświadczeń, etc.

Przygotowanie materiałów Np. autorski program: „Opieka szkoły nad dzieckiem dyslektycznym” J. Wiśniewskiej Informacji o dziecku dyslektycznym Stan prawny opinii Raport do organu prowadzącego

Schemat działań

Już podjęte działania w tym kierunku Spotkania z nauczycielami z: Szk. Podst. w Pacanowie, Stopnicy, Wiślicy, Nowego Korczyna, Tucząp – 23. 06. 2005 r. Gimnazjum w Solcu Zdroju, Szkoła podstawowa w Gnojnie – 24. 05. 2005 r. Szkoły podstawowe i gimnazja z terenu gminy Busko Zdrój – 25. 05. 2005 r. Szkoły ponadgimnazjalne 9. 06. 2005 r.

Poradnia w Busku Zdroju Włączyła się aktywnie do ogólnopolskiego programu: Bliżej siebie – dalej od narkotyków

Planujemy Poradnia w Busku Zdroju zamierza zajmować się diagnozą dziecka autystycznego. Pracownicy pedagogiczni zostali przeszkoleni w zakresie diagnozy testem PEP-R oraz tworzenia indywidualnych programów na jej bazie. Zajmiemy się wczesnym wspomaganiem rozwoju, będziemy organizować proces wczesnej interwencji.