Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin-Gorzów Wlkp. 2004/PL/16/C/PT/008

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Realizacja i przygotowanie inwestycji
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Projekty transportowe – Budowa autostrady
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Znakowanie tablic informacyjnych,
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Obszary NATURA 2000 w Polsce
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Warszawa, 16 września 2008 roku
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Warsztaty: W OBRONIE PRZYRODY Krynica Zdrój 2006
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Projekt p.n. Rewitalizacja centrum Lęborka współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Podstawy prawne ooś Jarosław Kołodziejczak Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. Frankfurt nad Odrą, 24 września 2009r.
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
PROJEKT BUDOWY ELEKTROWNI WIATROWYCH W GMINIE CZERNIEJEWO
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
ROZPRAWA ADMINISTRACYJNA OTWARTA DLA SPOŁECZEŃSTWA Nowe Miasteczko, r.
1 Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gniew – rejon wsi Gogolewo CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
PROJEKT OCHRONY PRZECIWPOWODZIOWEJ W DORZECZU ODRY I WISŁY
Zapis prezentacji:

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin-Gorzów Wlkp. 2004/PL/16/C/PT/008 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin-Gorzów Wlkp. 2004/PL/16/C/PT/008 mgr inż. Jerzy Sułot Dyrektor Biura Planowania mgr inż. Ewa Zbieć Naczelnik Wydziału Planowania Wieloletniego

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Cel budowy Celem budowy drogi ekspresowej S-3 na odcinku od Szczecina do Gorzowa Wielkopolskiego na terenie dwóch województw zachodniopomorskiego i lubuskiego jest dostosowanie do standardów unijnych oraz stworzenie warunków dla efektywnego i bezpiecznego przepływu ruchu w planowanym środkowoeuropejskim korytarzu transportowym oraz zapewnienie gospodarczej i przestrzennej spójności kraju i poszczególnych jego regionów z krajami UE. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Inwestycja ta ujęta została w Indykatywnym wykazie kluczowych i dużych projektów w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz przewidziana jest do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Projekt został podzielony na trzy odcinki: odcinek 1 węzeł ”Klucz”- węzeł „Pyrzyce”, odcinek 2 węzeł „Pyrzyce”- węzeł ”Myślibórz”, odcinek 3 węzeł „Myślibórz” – węzeł „Gorzów Północ”. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Termin realizacji projektu Okres realizacji: 2006 - 2009 Zakres rzeczowy projektu 81,6 km w tym: odc. I - 28,2 km odc. II - 26,7 km odc. III - 26,7 km Wartość kosztorysowa projektu 1 697 663 700 zł Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Stan przygotowania i realizacji projektu Inwestycja pozostaje nadal w fazie przygotowania, tzn. wykupywane są grunty, opracowane zostały dokumenty przetargowe, trwają prace związane z archeologią oraz prowadzone są procedury przetargowe mające wyłonić wykonawców poszczególnych odcinków. Podpisana została Umowa na Zarządzanie i Nadzór nad całą inwestycją. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Ogólne ramy czasowe przygotowania i realizacji Przygotowanie dokumentacji technicznej: grudzień 2003 – listopad 2005 Pozyskanie gruntów: październik 2005 – czerwiec 2008 Pozwolenie na budowę: wrzesień 2007 Zawarcie umowy z wykonawcą: wrzesień 2007 – listopad 2007 Realizacja zadania: wykonanie robót: październik/listopad 2007 – sierpień/wrzesień 2009 zarządzanie i nadzór: sierpień/wrzesień 2007 – listopad/grudzień 2011 Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi: - dla woj. zachodniopomorskiego 2 czerwiec 2005 r. - dla woj. lubuskiego 27 sierpień 2005 r. Opracowanie projektu technicznego: - rozpoczęcie prac projektowych grudzień 2003 r. - zakończenie prac projektowych 30 listopad 2005 r. Opracowanie raportu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko 31 styczeń 2006 r. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia: - dla woj. zachodniopomorskiego 30.05.2006 r. - dla woj. lubuskiego 28.06.2006 r. Na etapie oceny oddziaływania na środowisko wpłynęły 2 protesty organizacji ekologicznych, wnioski zostały uwzględnione i wydano prawomocne decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Występujące kolizje z Obszarami Natura 2000 - Obszary oficjalnie wyznaczone Wzgórza Bukowe PLH 320020 Jeziora Wełtyńskie PLB320004 Pojezierze Myśliborskie PLH 320014 Torfowisko Chłopiny PLH 080004 Dolina Dolnej Odry PLB 320003 Jezioro Kozie PLH 320010 - Potencjalne obszary ptasie Puszcza Barlinecka PLB 080001 Ostoja Witnicko-Dębniańska PLB 320015 - Obszary zgłoszone przez organizacje pozarządowe (tzw. Shadow List) Dziczy Las i Dolina Tywy pltmp 215 Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Zgodnie z Decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia z dnia 30.05.2006r. wydaną przez Wojewodę Zachodniopomorskiego oraz Decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia z dnia 28.06.2006 r. wydaną przez Wojewodę Lubuskiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wykona kompensacje przyrodnicze niezbędne do zapewnienia spójności i właściwego funkcjonowania sieci obszarów Natura 2000. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Na przykład: dla odcinka w w województwie zachodniopomorskim -odtworzenie siedlisk czyżni i zakrzaczeń o powierzchni nie mniejszej niż utracona nad jeziorem Chlebowskim, -wzmocnienie istniejących siedlisk czyżni i zakrzaczeń poprzez dogęszczenie zieleni, aby zniwelować oddziaływanie nad jeziorem Chlebowskim oraz w sąsiedztwie Wełtyńskiego Strumienia. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP dla odcinka w województwie lubuskim -w związku z utratą ok. 0,15 ha siedliska przyrodniczego kwaśnej buczyny obszaru Natura 2000 „Torfowisko Chłopiny”, powiększenie obszaru Natura 2000 o płaty kwaśnej buczyny przylegające do ostoi od strony wschodniej o łącznej powierzchni ok. 14 ha. -prace z zakresu hodowli lasu: weryfikacja zgodności składu gatunkowego drzewostanów występujących na siedlisku kwaśnej buczyny celem ewentualna przebudowy, pozostawienie płatów istniejącej buczyny do osiągnięcia naturalnej śmierci Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzi także na całym odcinku działania minimalizujace: na etapie budowy: umożliwić migracje podczas prac budowlanych dla wszystkich grup zwierząt; realizacja prac na obszarach Natura 2000 poza okresem lęgowym (01.03-31.08) równolegle z nadzorem inwestorskim niezbędny nadzór specjalistycznych służb ochrony przyrody; budowa przejść dla wszystkich grup zwierząt wraz z zielenią naprowadzającą; budowa przepustów dla małych zwierząt wraz z płotkami naprowadzającymi; zapewnienie szczelnej kanalizacji z odprowadzeniem do zbiorników ekologicznych, rowy uszczelnione geomembraną z systemem zastawek awaryjnych odcinających spływ ewentualnych zanieczyszczeń do odbiorników; Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP na etapie eksploatacji: regularny monitoring stanu zachowania obszaru; badanie śmiertelności zwierząt na drodze; zapewnienie strefy spokoju w okolicy przejść dla zwierząt; zapewnienie drożności przepustów przed okresem sezonowej migracji; W celu weryfikacji założeń projektowych i zaleceń Raportu Oddziaływania na Środowisko względem rzeczywistego oddziaływania drogi S3 należy przeprowadzić analizę porealizacyjną. W jej ramach proponuje się wykonać badania monitoringowe hałasu drogowego (weryfikacja danych projektowych i określenie rzeczywistej efektywności zabezpieczeń akustycznych) i monitoring środowiska przyrodniczego, zwłaszcza na terenach obszarów Natura 2000. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Proces wykupu gruntów: Nabywanie nieruchomości rozpoczęto w październiku 2005 r. i zakończenie planowane jest do czerwca 2008 r. Stan pozyskiwania gruntów na terenie: woj. zachodniopomorskiego wynosi 98%, woj. lubuskiego wynosi 75 %. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP - woj. zachodniopomorskie W decyzji lokalizacyjnej na terenie woj. zachodniopomorskiego pod inwestycje zostało przeznaczonych – 748 działek; w tym wskutek braku zgody na wykup nieruchomości bądź nie zakończonych postępowań spadkowych pozostaje do pozyskania na: Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP I odcinku węzeł ”Klucz”- węzeł „Pyrzyce” : 7 działek, tj.: 3 działki PKP (gm. Gryfino); 3 działki wywłaszczenia (gm.Banie); 1 działka postępowanie spadkowe (gm. Bielice); II odcinku węzeł „Pyrzyce”- węzeł ”Myślibórz”: 6 działek, tj.: 3 działki PKP (powiat Gryfino, Myślibórz); 1 działka wywłaszczenie (gm. Myślibórz); 2 działki – oczekujemy na decyzje wojewody (gm. Myślibórz); III odcinku węzeł „Myślibórz”– węzeł „Gorzów Północ”: 3 działki tj.: 3 działki – postępowanie wywłaszczeniowe. Na terenie woj. zachodniopomorskiego toczą się postępowania wywłaszczeniowe w stosunku do 4 podmiotów. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Opóźnienia w wykupie gruntów na terenie gminy Banie województwo zachodniopomorskie, związane są ze sprzedażą przez Agencję Własności Rolnej Skarbu Państwa 3 działek prywatnym nabywcom nie zgodnie z planami zagospodarowania przestrzennego gminy Banie. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP - woj. lubuskie Ogólnie do stałego pozyskania zostało przeznaczonych 137 działek; w tym wskutek braku zgody na wykup nieruchomości bądź nie zakończonych postępowań spadkowych pozostaje do pozyskania na: III odcinku węzeł „Myślibórz”– węzeł „Gorzów Północ”: 5 działek tj.: 5 działek – postępowanie wywłaszczeniowe. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Pozwolenia na budowę będą wydawane odpowiednio dla odcinka w woj. Zachodniopomorskim przez Wojewodę Zachodniopomorskiego, a dla odcinka w woj. Lubuskim przez Wojewodę Lubuskiego. Terminy: - złożenie wniosków o pozwolenie na budowę 08.2007 r. - uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę 09.2007 r. Prace archeologiczne: - zakończenie archeologicznych badań powierzchniowo – sondażowych 07.2006 r. - zakończenie prac wykopaliskowych I półrocze 2008 r. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP W wyniku przeprowadzonych archeologicznych badań powierzchniowo – sondażowych stwierdzono konieczność wykonania prac wykopaliskowych na obszarze ok. 7,5 tys. arów. W chwili obecnej powierzchnia objęta koniecznością przeprowadzenia ratowniczych badań archeologicznych wzrosła do 10,4 tys. arów. Badania terenowe prowadzone są na trzech odcinkach równolegle i zgodnie z zawartymi umowami przewiduje się ich zakończenie na grudzień 2007 r; natomiast opracowanie wyników badań planowane jest do maja 2008 r. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Procedura przetargowa na udzielenie zamówień publicznych została wszczęta: - na Zarządzanie i Nadzór 13 grudnia 2006 r. - na realizację robót na I odcinku Szczecin – Pyrzyce 01 lutego 2007 r. - na realizację robót na II odcinku Pyrzyce – Myślibórz 27 marca 2007 r. - na realizację robót na III odcinku Myślibórz – Gorzów 13 kwietnia 2007 r. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Do chwili obecnej: - podpisano umowę na Zarządzanie i Nadzór z DHV Sp. z.o.o - wybrano wykonawcę robót na I odcinku Szczecin – Pyrzyce /Hermann Kirchner Bauunternehmung GmbH/ - wybrano wykonawcę robót na II odcinku Pyrzyce – Myślibórz /Budimex-Dromex S.A./ - wybrano wykonawcę robót na III odcinku Myślibórz – Gorzów /Berger Bau GmbH/ Wybór wykonawców na realizację I i III odcinka został oprotestowany. Postępowanie przetargowe podlega obowiązkowi kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Wartość projektu: Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego wartość inwestycji wynosi: 1 697 663 700 zł Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Na podstawie rozstrzygniętych postępowań przetargowych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zwróciła się do Ministerstwa Transportu o rozważenie wystąpienia do Komisji Europejskiej o zwiększenie wartości zadania. Koszty robót budowlano -montażowych oraz zarządzania i nadzoru po rozstrzygnięciu przetargów wzrosły o ok. 21%. Ogółem wartość zadania szacuje się na 2 000 000 000 zł Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP

Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP Przyjęto jako koszty kwalifikowane: roboty budowlano-montażowe oraz zarządzanie i nadzór. Poziom współfinansowania określono wstępnie /do czasu podpisania Umowy o Dofinansowanie/ na poziomie 85% środków Funduszu Spójności oraz 15% środków publicznych. Budowa drogi ekspresowej S-3 Szczecin - Gorzów WLKP