DZIŚ NAUKA JUTRO LEPSZA PRACA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
"Nowoczesny Nauczyciel
Projekt: Szkoła XXI w.- partnerem na rynku pracy
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Termin realizacji – 20 miesięcy
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 15 grudnia 2011 roku Projekt wsp.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
TECHNIK LEŚNIK NA MIARĘ POTRZEB RYNKU PRACY PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UE W RAMACH PROGRAMU OPERAYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI Technikum Leśne w Białowieży.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

DZIŚ NAUKA JUTRO LEPSZA PRACA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego DZIŚ NAUKA JUTRO LEPSZA PRACA

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

Uczestnicy projektu Uczestnikami projektu są uczniowie czterech szkół powiatu obornickiego.

Partnerstwo Projekt realizowany jest w partnerstwie: Zespół Szkół im. H. Cegielskiego w Rogoźnie Zespół Szkół Agrobiznesu im. D. Chłapowskiego w Rogoźnie Zespół Szkół im. gen. T. Kutrzeby w Obornikach Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Objezierzu

Termin realizacji projektu Projekt pt. „Dziś nauka jutro lepsza praca ” realizowany jest od września 2010r. do czerwca 2012r.

Główny cel projektu Podniesienie kwalifikacji zawodowych młodzieży z ukierunkowaniem na rozwój kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem ICT, Przedsiębiorczości i języków obcych oraz lepsze przygotowanie do egzaminów zawodowych.

Cele szczegółowe Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczestników projektu; Podwyższenie wyników w nauce; Podniesienie zdawalności na egzaminach zewnętrznych

Cele szczegółowe Podniesienie zdawalności na egzaminie z przygotowania zawodowego; Zapewnienie uczestnikom projektu kompleksowej i adekwatnej do potrzeb oferty edukacyjnej dostosowanej do wymogów rynku pracy.

Cele zostają osiągnięte poprzez Zorganizowanie i przeprowadzenie atrakcyjnych zajęć wyrównawczych z przedmiotów objętych egzaminami zewnętrznymi; Zorganizowanie współpracy z pracodawcami; Uczestnictwo młodzieży w spotkaniach z doradcą zawodowym.

Atrakcyjność zajęć zapewniają Programy zajęć opracowane pod kątem potrzeb i oczekiwań uczestników projektu; Wykorzystanie w procesie kształcenia nowoczesnych technologii informacyjnych; Organizacja warsztatów wyjazdowych, konkursów z nagrodami, wycieczek;

ZADANIE 1. ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE. ZAJĘCIA Z MATEMATYKI, FIZYKI, CHEMII, BIOLOGII. ZADANIE: uzupełnienie, wyrównanie i rozszerzenie poziomu wiedzy uczniów. ILOŚĆ GODZIN: 1560 godz. GRUPY UCZNIÓW: 10 osób/grupa, w tym z poszczególnych szkół:

ZAJĘCIA Z MATEMATYKI, FIZYKI, CHEMII, BIOLOGII. 1 ZS Cegielski 170 uczniów 75K / 95M 2 ZSA im. Chłapowskiego 60 uczniów 30K / 30M 3 ZS Objezierze 30 uczniów 18K / 12M 4 ZS Oborniki 310 uczniów 150K / 160M

ZAJĘCIA JĘZYKOWE. ZADANIE: posługiwanie się językiem obcym zawodowym. CEL: rozwijanie i integracja sprawności językowej uczniów technikum; przygotowanie do wykorzystania języka obcego w zawodzie. ILOŚĆ GODZIN: 1800 godz. GRUPY UCZNIÓW: 10 osób/grupa, w tym z poszczególnych szkół:

Zajęcia językowe 1 ZS Cegielski 140 uczniów 80K / 60M 2 ZSA im. Chłapowskiego 60 uczniów 30K / 30M 3 ZS Objezierze 42 uczniów 32K / 10M 4 ZS Oborniki 160 uczniów 85K / 67M

ZAJĘCIA Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. ZADANIE: pobudzanie młodzieży do działania, zdobywaniu wiedzy w zakresie tworzenia, rejestracji i prowadzenia przedsiębiorstwa, jej fachowego zarządzania, prowadzenia dokumentacji księgowej, kodeksu pracy, elastyczności zatrudniania, łamania stereotypów dotyczących płci przy zatrudnianiu.. ILOŚĆ GODZIN: 280 godz. GRUPY UCZNIÓW: 15 osób/grupa, w tym z poszczególnych szkół:

Zajęcia z przedsiębiorczości 1 ZS Cegielski 30 uczniów 15K / 15M 2 ZSA im. Chłapowskiego 14K / 16M 3 ZS Objezierze 42 uczniów 32K / 20M 4 ZS Oborniki 10K / 20M

ZAJĘCIA ICT ZADANIE: podniesienie wiedzy merytorycznej oraz praktycznej dotyczącej oprogramowania i grafiki użytkowej. ILOŚĆ GODZIN: 720 godz. GRUPY UCZNIÓW: 5 osób/grupa, w tym z poszczególnych szkół:

Zajęcia z ICT 1 ZS Cegielski 30 uczniów 10K / 20M 2 ZSA im. Chłapowskiego 14K / 16M 3 ZS Oborniki 42 uczniów 20K / 22M

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE I POZA SZKOLNE. CELE: utworzenie platformy zdalnego nauczania, na której zamieszczane będą materiały edukacyjne, kursy, szkolenia. Kontakt młodzieży z nauczycielem konsultantem poprzez platformę; (dla uczniów biorących udział w projekcie); Wyjazdy na targi (gastronomiczne IX; multimedia X; budownictwa I; ogrodnicze II; edukacyjne III - 5 wyjazdów wg harmonogramu; wg zawodów); festiwale, warsztaty, wyjazdy na zajęcia otwarte (8 wyjazdów); Przeprowadzenie konkursów szklonych i powiatowych; Przeprowadzenie próbnych egzaminów zawodowych.- wg zawodów

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE I POZA SZKOLNE. ILOŚĆ UCZNIÓW BIORĄCA UDZIAŁ: 20 uczniów z każdej szkoły na każdy rodzaj działania (400 uczniów łącznie)   KONKURSY: etap szkolny : 5 konkursów w ciągu roku; etap powiatowy: 3 konkursy w ciągu roku EZAMINY ZAWODOWE: dla klas IV technikum w latach 2010/2011 dla klas IV technikum w latach 2011/2012

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE I POZA SZKOLNE. CEL: poznanie osób biorących udział w projekcie, omówienie zagadnień dotyczących zadań projektowych.   UCZESTNICY: nauczyciele i przedsiębiorcy biorący udział w projekcie. TERMINY SPOTKAŃ: wrzesień 2010 wrzesień 2011 ILOŚĆ UCZESTNIKÓW SPOTKAŃ: 60 osób, w tym: NAUCZYCIELE: szkolenia poprzez platformę zdalnego nauczania ILOŚĆ: 18 nauczycieli TERMIN: październik 2010; październik 2011

PRZEDSIĘBIORCY: spotkanie dwa razy w trakcie trwania projektu. ZADANIE 3. PODNIESIENIE JAKOŚCI NAUCZANIA – SPOTKANIA ORGANIZACYJNE I SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI I PRZEDSIĘBIORCÓW NAUCZYCIELE I PRZEDSIĘBIORCY: szkolenie dotyczące projektu, omówienie zadań zawartych w projekcie ILOŚĆ: 60 osób TERMIN: IX 2010; IX 2011 PRZEDSIĘBIORCY: spotkanie dwa razy w trakcie trwania projektu. ILOŚĆ: 105 osób TERMIN: czerwiec 2011; czerwiec 2012

ZADANIE 4. OPIEKA PSYCHOLOGICZNO -PEDGAGOGICZNA PEDAGOG. CEL: pomoc uczniom u których stwierdzono trudności w nauce uniemożliwiające im uzyskanie osiągnięć wynikających z podstawy programowej. ILOŚĆ GODZIN: 340 godz.

ZADANIE 4. OPIEKA PSYCHOLOGICZNO -PEDGAGOGICZNA GRUPY UCZNIÓW: indywidualnie / grupowo (w zależności od problemu) razem 360 uczniów: 1 ZS Cegielski 75 uczniów 2 ZSA im. Chłapowskiego 30 uczniów 3 ZS Objezierze 185 uczniów ZS Oborniki 70 uczniów

ZADANIE 4. OPIEKA PSYCHOLOGICZNO -PEDGAGOGICZNA TERAPEUTA MONAR, AA, POLICJA. CEL: promowanie zdrowego stylu życia, uświadomienie zagrożeń, zapobieganie wykluczeniom społecznym

ZADANIE 5. PRZYGOTOWANIE DO AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ WARSZTATY. Warsztaty ze specjalistą dotyczące pozyskiwania funduszy na rozpoczęcie działalności gospodarczej (ZS im. H. Cegielskiego, ZS. im gen. T. Kutrzeby)   UCZNIOWIE BIORĄCY UDZIAŁ: IV klasa technikum, III klasa ZSZ ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 95 uczniów ILOŚĆ SPOTKŃ: 2 razy w każdym roku szkolnym.

ZADANIE 5. PRZYGOTOWANIE DO AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ WIZYTY SZKOLENIOWE. wizyty u specjalistów różnych zawodów (8 wizyt w calym projekcie, ZS im. H. Cegielskiego).   MIEJSCE ODBYWANIA WIZYT: u każdego wizytowanego specjalisty (miejsca pracy) UCZNIOWIE BIORĄCY UDZIAŁ: III i IV klasa technikum ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 240 uczniów ILOŚĆ SPOTKŃ: 4 razy w każdym roku szkolnym.

ZADANIE 5. PRZYGOTOWANIE DO AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ WARSZTATY SPECJALISTYCZE Z PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH. CEL: ugruntowanie wiedzy zawodowej uczniów w perspektywie wzrostu mobilności zawodowej i zwiększenia lokalnym rynkiem pracy. ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 339 uczniów (184 K / 155M)

PRAKTYKI ZAWODOWE Zawierane będą z lokalnymi przedsiębiorcami.   CEL: lepsze przygotowane zawodowe uczniów. UCZNIOWIE BIORĄCY UDZIAŁ: uczniowie wyłonieni z konkursu wiedzy o swoim zawodzie. ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 346 uczniów (152K / 194M)

WARSZTATY DLA UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH. CEL: rozwinięcie umiejętności i osiągniecie poziomu gotowości do przystąpienie do egzaminu zawodowego

ZAJĘCIA Z BHP I ERGONOMII CEL: pokazanie regulacji prawnych dotyczących prawa pracy, metod likwidacji, ograniczenia zagrożeń, elastyczności rozwiązań prawa pracy.

Promocja i rekrutacja Opracowanie i wykonanie materiałów promocyjnych; Promocja projektu w mediach; Przeprowadzenie rekrutacji uczestników; Opracowanie i aktualizacja strony internetowej projektu: Przygotowanie i przeprowadzenie konferencji otwierającej oraz podsumowującej projekt.

Monitoring i ewaluacja: Badanie poziomu wiedzy i umiejętności uczestników na początku i pod koniec trwania projektu. Monitorowanie tempa realizacji projektu. Monitorowanie frekwencji na zajęciach wyrównawczych oraz na zajęciach obowiązkowych. Badanie zadowolenia uczestników projektu ze wsparcia. Ocena rezultatów projektu.

Rezultaty twarde Podwyższenie ocen z przedmiotów objętych zajęciami wyrównawczymi. Wzrost zdawalności na egzaminach zewnętrznych; Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego. Podpisanie porozumień z pracodawcami.

Rezultaty miękkie Wzrost motywacji do nauki i podnoszenia kwalifikacji zawodowych wśród uczestników projektu; Wzrost zaufania we własne możliwości; Wzrost aspiracji zawodowych i osobistych; Wzrost samodzielności i odpowiedzialności uczniów objętych wsparciem.

Projekt w liczbach: Wartość całkowita projektu: 1 093 440,00zł Kwota dofinansowania: 953 740,00zł Wkład własny: 139 700,00zł Cross – financing: 91 770,00zł (zakup pomocy dydaktycznych)

Projekt w liczbach: Liczba uczniów objęta wsparciem: 2834 Liczba zatrudnionych nauczycieli : 152 Liczba pozostałych zatrudnionych: 38 Łączna ilość zaplanowanych godzin lekcyjnych : 6960

Dziękuję za uwagę