Organizacje pozarządowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
STOWARZYSZENIE – LGD „BĄDŹMY RAZEM”
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Zarządzanie finansami w NGO
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Pojęcie administracji, jej cechy i funkcje
Układ wniosku Część A – identyfikacja projektu i wnioskodawcy Część B – charakterystyka projektu Część C - efekty realizacji projektu Część D – część
WOLONTARIAT, UMOCOWANIA PRAWNE. Wolontariat - bezpłatne, dobrowolne, świadome i bez wynagrodzenia wykonywanie świadczeń na rzecz uprawnionych organizacji.
Mrągowo KONFERENCJA organizacji pozarządowych Jak organizować współpracę organizacji pozarządowych z samorządem? Arkadiusz Jachimowicz Elbląskie.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Administracja publiczna
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Centra Organizacji Pozarządowych
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
Beneficjenci Małych projektów tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3., ale przyczyniają się do osiągnięcia.
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
„Współpraca Administracji Publicznej z Organizacjami Pozarządowymi”
ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO
1 Budowanie silnej LGD Tadeusz Borek – FAPA Przemyśl października 2007.
Ostrów Wielkopolski 24 listopada 2011r.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
1 NGO a samorząd terytorialny. Źródła przychodów NGO województwo Kujawsko Pomorskie – badania UM 2008.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Perspektywy rozwoju ekonomii społecznej
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Wydarzenie organizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Realizatorami projektu.
Właściwość sądów administracyjnych
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Lokalny dialog obywatelski – mechanizmy i formy Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
CO TO TAKIEGO Statut?.
X Uniwersyteckie Forum Związkowe Rokowania zbiorowe prowadzone przez NSZZ „Solidarność” stan obecny i przyszłość - wybrane aktualne zagadnienia dr Anna.
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Ustrój samorządu terytorialnego
Jak organizacja może sama „zarobić” na swoje działania – czyli o działalności odpłatnej i gospodarczej. Beata Matyjaszczyk Educare.
Kętrzyn Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania „Barcja”
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok Urząd Miejski w Słupsku.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
Zmiany w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Rozdział związków wyznaniowych i państwa. Państwo z perspektywy tego rozdziału jest rozumiane jako organy wykonujące władzę państwową. Rozdział dotyczy:
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
ZAŁOŻENIA I PERSPEKTYWY WSPÓŁPRACY WOJEWODY ŚLĄSKIEGO Z PODMIOTAMI NIEPUBLICZNYMI W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ SLAJD TYTUŁOWY.
Konsultacje społeczne projektu
Rządowa administracja zespolona w administracji
Tomasz Resler Zakład Historii Administracji
Wojewódzka Społeczna Rada Osób Niepełnosprawnych
Zapis prezentacji:

Organizacje pozarządowe

Zadania ogranizacji pozarządowych Trzeci, obok publicznego i prywatnego, sektor społeczeństwa są znaczącą częścią każdego efektywnie i demokratycznie funkcjonującego państwa i społeczeństwa. Dostarczają usług obywatelom, nierzadko wypełniając lukę, której nie zapełnia sektor publiczny i rynkowy. Realizują zadania, które wynikają z polityki państwa, lub te, których mimo istniejącego zapotrzebowania, ani podmioty publiczne ani prywatne zorientowane na zysk, nie podejmują.

Współpraca z instytucjami publicznymi Jedną z zasadniczych tendencji współczesnej polityki społecznej i funkcjonowania administracji publicznej jest zwiększająca się współpraca władz publicznych ze strukturami organizacji pozarządowych. Zakres dziedzin w których trzeci sektor odgrywa znaczącą bądź uzupełniającą rolę stale się poszerza. Sektor ten, w wielu krajach przejmuje dostarczanie usług obywatelom, natomiast rolą państwa pozostaje wyznaczanie standardów świadczonych usług, finansowanie i kontrola ich wykonania, przy jednoczesnym wycofywaniu się z bezpośredniej roli świadczącego je.

Ustawa o pożytku publicznym i wolontariacie W Polsce efektem współpracy administracji publicznej z przedstawicielami sektora pozarządowego jest Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, uchwalona w dniu 24 kwietnia 2003r. (Dz.U. z 2003r., nr 96, poz. 873).

Ustawa o pożytku publicznym i wolontariacie cd. Jednym z najważniejszych rozwiązań zaproponowanych przez Ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie było wprowadzanie możliwości ubiegania się o status pożytku publicznego przez organizacje pozarządowe, a także osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w RP, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania. Ustawa ta wprowadza ponadto możliwość przekazania organizacjom pożytku publicznego 1% kwoty obliczonego podatku dochodowego.

Zlecanie zadań przez jednostki sektora publicznego Zadania w zakresie rehabilitacji zawodowej, leczniczej i społecznej mogą być realizowane na zlecenie PFRON i powiatów przez organizacje pozarządowe takie jak: stowarzyszenia, związki, izby oraz organizacje pracodawców i pracobiorców o charakterze ogólnokrajowym w szczególności działające na rzecz osób niepełnosprawnych, w tym również o charakterze lokalnym.

Zadania celowe i programy Ponadto organizacje działające na rzecz osób niepełnosprawnych mogą uzyskać ze środków PFRON dofinansowanie podejmowanych przedsięwzięć poprzez uczestniczenie w programach celowych, takich jak "Partner" - wspieranie zadań realizowanych przez organizacje działające na rzecz osób niepełnosprawnych Organizacje pozarządowe, których zadaniem statutowym jest rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych, mogą utworzyć wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo jednostkę i uzyskać dla niej status zakładu aktywności zawodowej, a koszty utworzenia i działalności mogą być finansowane ze środków Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Współpraca ngo i instytucji publicznych zgodnie z ustawą o rehabilitacji Zadania wynikające z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. nr 123 poz.776 z późn. zm.) realizują właściwe organy administracji rządowej i organy jednostek samorządu terytorialnego, które mają obowiązek współpracy z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych. Również wśród zadań należących do Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych (o których mówi art. 34 ust. 3 pkt. 8 ustawy) wymieniona jest współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych.

Współpraca ngo i instytucji publicznych zgodnie z ustawą o rehabilitacji cd. Organizacje pozarządowe mają możliwość współpracy z organami administracji rządowej i samorządowej poprzez: 1.      uczestnictwo w pracach -   Krajowej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych -   Wojewódzkich Społecznych Rad ds. Osób Niepełnosprawnych -   Powiatowych Społecznych Rad ds. Osób Niepełnosprawnych;

Współpraca ngo i instytucji publicznych zgodnie z ustawą o rehabilitacji cd. 2.      udział w roboczych spotkaniach zespołów problemowych (zwoływanych ad hoc w zależności od zagadnienia będącego przedmiotem podejmowanych prac) w ramach konsultacji szerszych niż wynikające z przepisów art. 19 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych /Dz.U. nr 55, poz 234 z późn.zm./ oraz art. 16 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców /Dz.U. nr 55, poz 235 z późn.zm./; 3.      indywidualne spotkania przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej z przedstawicielami organizacji działających na rzecz osób niepełnosprawnych.