Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r. P RAKTYCZNE ASPEKTY WYPEŁNIANIA WNIOSKU BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Irena Kisielewska
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Wymagania w zakresie sporządzania wniosku beneficjenta o płatność
Umowy o dofinansowanie projektów
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ CZĘŚĆ SPRAWOZDAWCZA.
„Najistotniejsze informacje związane z rozliczaniem operacji oraz obowiązki Beneficjentów w zakresie wniosków o płatność” Krystyna Grygiel Dział Autoryzacji.
Rozliczanie projektów
1 REALIZACJA PROJEKTU W RAMACH DZIAŁANIA 2.6 ZPORR Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Wrocław, dnia 19 kwietnia 2007 roku Urząd Marszałkowski.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Szkolenie w zakresie wniosków o płatność Beneficjenta realizującego projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność
Omówienie zasad rozliczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Rzeszów,
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Nota księgowa jako dokument rozliczeniowy firmy
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Rozliczanie projektów realizowanych w ramach
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r. P RAKTYCZNE ASPEKTY WYPEŁNIANIA WNIOSKU BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ Joanna Koczenasz Dział Obsługi Wniosków o Płatność Wydział Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 1

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.2 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r. 2

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.3 UWAGA ! Aby arkusz działał prawidłowo i aktywowały się poprawnie wszystkie opcje, musi być włączona obsługa makr. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.4 Sposób włączania makr Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.5 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY WE WNIOSKU BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.6 Wrocław, 22 stycznia 2009 r. 6 B ŁĘDNIE WYPEŁNIONA POZYCJA 1 Daty wykazane w polach „od” – „do” nie mogą obejmować:  okresu dłuższego niż 3 miesiące kalendarzowe licząc od dnia złożenia poprzedniego wniosku o płatność (nie dotyczy pierwszego wniosku o płatność składanego w ramach realizowanego projektu, w którym okres ten ze względu na już poniesione wydatki może być dłuższy);  okresu przekraczającego dzień zakończenia finansowej realizacji projektu, który został określony w umowie/Uchwale Zarządu Województwa Dolnośląskiego o dofinansowanie projektu, tzn. data w polu „do” nie może być późniejsza niż dzień zakończenia finansowej realizacji projektu; Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.7  okresu krótszego niż daty poniesienia wydatków wykazanych w poz. 11, części A, kolumnie 4 wniosku beneficjenta o płatność (tzn. w okresie, za jaki sporządza się wniosek o płatność, musi zawierać się okres w jakim zostały zapłacone dokumenty poświadczające poniesienie wydatków kwalifikowalnych)  okresu kończącego się wcześniej niż miesiąc, w którym wniosek beneficjenta o płatność jest składany w IZ RPO WD (nie dotyczy korekty wcześniej złożonego w IZ RPO WD wniosku beneficjenta o płatność). Wrocław, 22 stycznia 2009 r. 7 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.8 B ŁĘDNIE WYPEŁNIONA POZYCJA 7.B. Jeżeli nastąpiły zmiany w kwocie dofinansowania w ramach projektu proszę podać kwoty wynikające z aneksu do umowy o dofinansowanie projektu/Uchwały Zarządu Województwa Dolnośląskiego. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.9 B ŁĘDNIE WYPEŁNIONA POZYCJA 11 Przykładowo:  omyłki pisarskie;  w kolumnie 5 niepełna nazwa towaru/usługi wynikająca z dokumentu księgowego;  nie zachowanie ciągłości numeracji wykazywanych dokumentów księgowych; Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.10 Proszę zachować numerację ciągłą Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.11 B ŁĘDNIE WYPEŁNIONA POZYCJA 14 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r. Błędnie podane nazwy zadań/etapów i/lub nie wykazano wszystkich zadań. Należy podać dokładną nazwę wszystkich zadań/etapów wynikającą z harmonogramu rzeczowo-finansowego Ujmowanie wydatków niekwalifikowalnych w kolumnie 4 i 6.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.12 B ŁĘDNIE WYPEŁNIONA POZYCJA 16 Błędnie podane nazwy wskaźników i/lub nie wykazano wszystkich wskaźników. Należy podać wszystkie wskaźniki w dokładnym brzmieniu wynikającym z zał. do umowy/Uchwały o dofinansowanie projektu Wypełnianie części dotyczącej wskaźników rezultatu we wnioskach nie będących wnioskami o płatność końcową Wskaźniki rezultatu podaje się we wniosku o płatność końcową! Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.13 B ŁĘDNIE WYPEŁNIONA POZYCJA 18 Błędnie wypełniana część dotycząca okresu. Nie należy ujmować bieżącego kwartału, tzn. kwartału, w którym Beneficjent składa wniosek o płatność. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r. Kwoty powinny być zbieżne z kwartalnym harmonogramem płatności

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.14 Nie wykreślanie zapisów, które nie dotyczą Beneficjenta w: poz. 2 poz. 7 poz. 8 poz. 20 poz. 21 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.15 BRAK WYMAGANYCH ZAŁĄCZNIKÓW DO WNIOSKU BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ: Najczęściej:  protokołów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego- jeżeli zostały przeprowadzone;  „Kart zamówień A” lub „Kart Zamówienia B” (bez załączników) w przypadku niepodlegania przez Beneficjenta przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych lub w przypadku, gdy wartość zamówienia nie przekroczyła kwoty obligującej Beneficjenta do stosowania ww. ustawy. Typ karty uzależniony jest od typu Beneficjenta. Więcej na ten temat w wytycznych IZ RPO WD. 15 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.16  umów oraz aneksów zawartych z wykonawcami;  nieprawidłowe dokumentowanie poniesienia wydatków, tj. załączanie polecenia przelewu, zestawień przelewów, raportów Należy załączyć:  wyciąg bankowy lub  potwierdzenie przelewu lub  Dowód wypłaty (KW) lub  Dowód wpłaty (KP) Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.17 N IEPRAWIDŁOWY OPIS ZAŁĄCZNIKÓW LUB BRAK WSZYSTKICH ELEMENTÓW OPISU, NP.:  Brak informacji o dokonaniu sprawdzenia dokumentu pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wraz datą i czytelnymi podpisami (lub pieczęciami imiennymi i podpisami) osób upoważnionych;  Brak adnotacji o miesiącu ujęcia dokumentu w księgach rachunkowych wraz z datą i podpisem osoby odpowiedzialnej za to wskazanie;  Brak numeru kategorii wydatków; Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.18  Brak adnotacji lub podano niepełną informację odnośnie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych: Na fakturze/dokumencie księgowym o równoważnej wartości dowodowej należy zamieścić :  adnotację iż projekt jest realizowany/lub wykazane wydatki są poniesione zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, oraz podać podstawę prawną zgodnie z ustawą – tj. numer artykułu (podany art. będzie wskazywał powód stosowania ustawy do danych wydatków lub powód wyłączenia ze stosowania przepisów ustawy); Należy obowiązkowo zaznaczyć czy odnosimy się do ustawy sprzed czy po nowelizacji poprzez wskazanie numeru Dz.U.  numer umowy zawartej z wykonawcą, a w przypadku podpisania aneksu dodatkowo jego numer;  numer postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.19  Brak, niepełny lub nieprawidłowy zapis: „kwota wydatków kwalifikowalnych wynosi PLN, w tym cross - financing PLN i VAT..... PLN” Nie należy modyfikować zapisu, nawet jeśli w ramach projektu nie występuje mechanizm cross-financing i/lub podatek VAT jest niekwalifikowalny. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.20  Nieprawidłowo potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów: –brak daty –czynność dokonana przez osoby nieupoważnione (potwierdzenia powinien dokonywać Beneficjent lub osoba/osoby przez niego upoważniona. Upoważnienie należy załączyć do wniosku o płatność) –potwierdzanie za zgodność z oryginałem kserokopii dokumentów Więcej w „Poradniku dla Beneficjenta”, rozdział 10.4 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.21 ISTOTNE KWESTIE DOTYCZĄCE DOKUMENTÓW KSIĘGOWYCH Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.22 U STAWA O RACHUNKOWOŚCI (Dz.U. 2002r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) Art. 21 ust. 1 Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej: 1)określenie rodzaju dowodu i jego numeru identyfikacyjnego, 2)określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących operacji gospodarczej, 3)opis operacji oraz jej wartość, jeżeli to możliwe, określoną także w jednostkach naturalnych, 4)datę dokonania operacji, a gdy dowód został sporządzony pod inną datą - także datę sporządzenia dowodu, 5)podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto składniki aktywów, 6)stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.23 1a. Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów lub techniki dokumentowania zapisów księgowych. art. 22 ust. 1 Dowody księgowe powinny być rzetelne, to jest zgodne z rzeczywistym przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują, kompletne, zawierające co najmniej dane określone w art. 21, oraz wolne od błędów rachunkowych. Niedopuszczalne jest dokonywanie w dowodach księgowych wymazywania i przeróbek. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.24 ust. 2 Błędy w dowodach źródłowych zewnętrznych obcych i własnych można korygować jedynie przez wysłanie kontrahentowi odpowiedniego dokumentu zawierającego sprostowanie, wraz ze stosownym uzasadnieniem, chyba że inne przepisy stanowią inaczej. ust. 3 Błędy w dowodach wewnętrznych mogą być poprawiane przez skreślenie błędnej treści lub kwoty, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawnej i daty poprawki oraz złożenie podpisu osoby do tego upoważnionej, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Nie można poprawiać pojedynczych liter lub cyfr. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.25 Stwierdzone błędy/uchybienia  załączone faktury nie są wystawione na beneficjenta, co powoduje że wydatek w całości jest niekwalifikowalny np. Beneficjentem jest gmina, a faktury wystawione są na urząd gminy  na fakturach widnieje inny NIP beneficjenta niż ten podany w umowie o dofinansowanie projektu  faktury są błędnie wystawione  zapisy na fakturach są skreślane, poprawiane itp. z pominięciem zasad przyjętych przepisami prawa. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.26 Inne uchybienia  Wymagany opis zamieszczany na odrębnej kartce zamiast na odwrocie dokumentu księgowego;  Załączniki nie są wykazane w kolejności wykazanej w poz.11 wniosku beneficjenta o płatność;  Dokumenty związane z danym wydatkiem nie są umieszczone za fakturą;  Kserokopie są nieczytelne;  Błędna numeracja stron wniosku o płatność. Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.27 P OMOCNE DOKUMENTY  Instrukcja do wniosku beneficjenta o płatność  Poradnik dla Beneficjenta, rozdział 10 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.28 Dziękuję za uwagę Joanna Koczenasz 28 Wrocław, 23 kwietnia 2009 r.