Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
Technologia informacyjna według MENiS
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Co to jest TIK?.
Specjalizacja logopedyczna
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
logopedyczny-prezentacja
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Informacje na temat lekcji
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Logopedia w szkole.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
na rzecz cyfryzacji szkół
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele Szkoła podstawowa, wiek uczestników zajęć: 5 – 13 lat Usprawnianie narządów artykulacyjnych. Utrwalenie poprawnej artykulacji w mowie kontrolowanej i spontanicznej. Rozwijanie mowy i bogacenie słownictwa u dzieci. Wdrażanie do korzystania z zasobów Internetu oraz prawidłowego stosowania multimedialnych pakietów edukacyjnych. Podnoszenie samooceny oraz zaistnienie w środowisku szkolnym dzieci pomimo dysfunkcji mowy. Cele Opis Projekt polega na wdrożeniu do mojej pracy dydaktycznej z dziećmi z wadami wymowy odpowiednio dobranego sprzętu i oprogramowania, które umożliwia osiągnięcie optymalnych efektów. Internet, Logopedia (pakiet programów), Logo – Gry, Mówiące Obrazki, Zabawy Słowem, Reksio i ortografia, Czytam i piszę, Komputerowy Korektor Mowy, Microsoft Office, Rejestrator Dźwięku, Oprogramowanie Ten szablon został stworzony aby ułatwić nauczycielowi stworzenie własnej Wirtualnej Wizyty w Klasie. Używaj szablony aby udokumentować swój projekt edukacyjny, który uznałeś za wyjątkowo interesujący. Możesz w ten sposób podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w swojej szkole i nie tylko. Jak to zrobić: Postępuj zgodnie z poszczególnymi punktami na kolejnych slajdach i uważnie przeczytaj załączone dokumenty. Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji, dokumentów i multimediów usuń niepotrzebne komentarze. Informacja: Aby wprowadzić tytuł swojej Wirtualnej Wizyty w Klasie należy wybrać z menu Widok, Wzorzec slajdów i wprowadzić w polu tekstowym tytuł projektu. W ten sam sposób można dokonać edycji przykładowego rysunku. W ten sposób na każdym slajdzie pojawi się odpowiedni tytuł i zdjęcie odpowiadające Twojemu projektowi. Pod przyciskiem Pakietu Office znajduje się funkcja Zapisz jako… w ten sposób można zachować projekt jako prezentacje programu PowerPoint. Prezentacja jest gotowa do pokazywania w klasie. logopedia, logofigle, wymowa, głoski, czytanie, dykcja, ortografia, witryna internetowa, zabawy dydaktyczne, dzieci niepełnosprawne Słowa kluczowe Autor Anna Grzegory – logopeda Szkoła Podstawowa Nr 182 im. Tadeusza Zawadzkiego „Zośki” w Łodzi anna.grzegory @gmail.com

Zaplecze i planowanie projektu Wykorzystane materiały Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela kliknij w wybrany przycisk Zaplecze i planowanie projektu Opis uwarunkowań zewnętrznych projektu, jego genezy i celów oraz opis sposobów planowania i zarządzania projektem. Wykorzystane materiały Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. Spis wykorzystanych dokumentów oraz materiałów dydaktycznych wykorzystywanych w projekcie. Zdjęcia z klasy Fotografie przedstawiają uczestników zajęć logopedycznych podczas doskonalenia swojej wymowy. 2

Zaplecze i planowanie projektu Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Zaplecze i planowanie projektu SZKOŁA NAUCZYCIEL CEL PROJEKTU GENEZA I PLAN PROJEKTU Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. KONTEKST TECHNOLOGICZNY ZARZĄDZANIE PROJEKTEM 3

Wykorzystane materiały Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Wykorzystane materiały Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. 4

Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. Zdjęcia z klasy Zdjęcia przedstawiają moich podopiecznych w pracowni logopedycznej. 5

https://sites.google.com/site/logofigle Zasoby dydaktyczne Najistotniejszą częścią projektu jest tworzona przez uczniów pod moją kontrolą EDUKACYJNA WITRYNA LOGOPEDYCZNA: https://sites.google.com/site/logofigle Na tym slajdzie należy umieścić informacje dotyczące użytych zasobów w projekcie, instrukcji dla uczniów. Część materiałów dla ucznia można znaleźć w internecie pod linkami znajdującymi się w dołączonym dokumencie. Aby dołączyć wszystkie zasoby wykorzystane w projekcie należy wykonać następujące czynności: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób.

Powiązanie ze standardami kliknij w wybrany przycisk Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami.

Powiązanie ze standardami wychowanie przedszkolne standardy w wychowaniu przedszkolnym: wspomaganie rozwoju mowy dzieci, kształtowanie poprawnego mówienia pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym, wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się, wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych; Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. 8

Powiązanie ze standardami edukacja wczesnoszkolna standardy w edukacji wczesnoszkolnej: wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, czytanie tekstów i recytacja wierszy, dobieranie właściwych form w komunikowaniu się w różnych sytuacjach społecznych dbałość o kulturę wypowiadania się: - poprawna artykulacja głosek, stosowanie intonacji wypowiedzi, poszerzanie zasobu słownictwa i struktur składniowych, stosowanie formuł grzecznościowych; Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. 9

Powiązanie ze standardami język polski standardy w nauczaniu języka polskiego: sprawne, wyraziste głośne czytanie tekstów, z przekazaniem intencji tekstu, świadome posługiwanie się w wypowiedziach różnymi formami językowymi, recytowanie tekstów poetyckich oraz fragmentów prozy z próbą ich głosowej interpretacji, poprawna pisownia pod względem ortograficznym, operowanie słownictwem z określonych kręgów tematycznych; Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. 10

Powiązanie ze standardami języki obce Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. standardy w nauczaniu języków obcych: rozumienie wyrazów o podobnym brzmieniu, reagowanie werbalne i niewerbalne na polecenia nauczyciela, posługiwanie się podstawowym zasobem środków językowych, rozumienie wypowiedzi ze słuchu, posiadanie świadomości językowej, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, w tym również za pomocą technologii informacyjno – komunikacyjnych; 11

Powiązanie ze standardami standardy w nauczaniu zajęć komputerowych: bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, posługiwanie się podstawowym słownictwem informatycznym, tworzenie tekstów i rysunków, wyszukiwanie i korzystanie z informacji, przygotowywanie prostych animacji prezentacji multimedialnych świadomość zagrożeń i ograniczeń związanych z korzystaniem z komputera i Internetu; Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. zajęcia komputerowe 12

Szkoła Podstawowa nr 182 im. Tadeusza Zawadzkiego „Zośki” w Łodzi Jestem logopedą i nauczycielką kształcenia zintegrowanego. Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Łódzkim w zakresie nauczania początkowego oraz Pomagisterskie Studium Logopedyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Pracuję w szkole od 17 lat. W SP 182 w Łodzi pomagam dzieciom, które borykają się z wadami wymowy i dysleksją przezwyciężać ich trudności. Komputer ułatwia mi życie od kilkunastu lat i chętnie korzystam z jego ogromnych możliwości w pracy zawodowej, życiu codziennym oraz kontaktach z ludźmi. anna.grzegory @gmail.com Na tym slajdzie należy wprowadzić informacje i zdjęcia dotyczące szkoły i nauczyciela prowadzącego projekt. Szkoła Podstawowa nr 182 im. Tadeusza Zawadzkiego „Zośki” w Łodzi ul. Łanowa 16 Łódź tel. 42 652 85 17 http://sp182.y0.pl