PARTNERSTWO I PROJEKTY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Advertisements

KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Program Operacyjny Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości.
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa Monitoring informacyjny (stan na 31 sierpnia 2006 r.) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo.
PROCEDURA APLIKACYJNA ORAZ KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW May 2008.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Omówienie założeń konkursu Nr I/POKL/6.1.2/2012 Kamil Dobrenko Spotkanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA TERYTORIALNA PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ LITWA-POLSKA maja 2008.
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
Centrum Rozwoju Regionalnego RCz Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | INTERREG.
Nabór wniosków INTERREG IIIA / TACIS Wspólny Sekretariat Techniczny INTERREG 2005.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Warszawa, 14 listopada 2007 r.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim do końca IV kwartału 2005 r.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Projekt współfinansowany se środków UE Podstawowe zasady i aktualne informacje o Programie Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Czechy – Polska Walbrzych.
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Regionalny Program Operacyjny
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
PROGRAM WSPÓŁPRACY INTERREG POLSKA – SAKSONIA
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) dla województwa pomorskiego Ludwik Szakiel Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament.
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Szkolenie INTERREG V-A Republika czeska - polska
Zarządzanie projektem EFS
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Mikroprojekty w ramach III osi priorytetowej
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

PARTNERSTWO I PROJEKTY 13-14 maja 2008

Spis treści Partnerstwo Kwalifikowalni partnerzy Partner Wiodący Pozostali partnerzy projektu Cykl życia projektu Okres realizacji Finansowanie projektu

Partnerstwo Co najmniej 2, ale nie więcej niż 8 partnerów zarówno z Litwy jak i z Polski Z reguły partnerzy tylko z obszaru kwalifikowalnego W wyjątkowych przypadkach będą akceptowani partnerzy spoza obszaru kwalifikowalnego, jeśli bez nich projekt miałby problemy z osiągnięciem celów i jeśli jest to niezbędne do zrealizowania działań (dla Polski tylko województwa Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie, dla Litwy – cały kraj). 4. Współpraca w co najmniej 2 z poniżej wymienionych obszarów:

Partnerstwo Współpraca w co najmniej 2 z poniżej wymienionych obszarów: Wspólne przygotowanie Wspólne wdrażanie Wspólny personel Wspólne finansowanie

Partnerstwo Wspólne przygotowanie Oznacza zaangażowanie przedstawicieli wszystkich partnerów projektu w powstanie projektu, opracowanie jego pomysłu oraz przygotowanie wniosku o dofinansowanie. Wspólne wdrażanie Oznacza realizowanie działań projektu w ścisłej współpracy partnerów lub zaangażowanie niektórych/wszystkich partnerów we wszystkie działania projektu, które powinny przynosić korzyść wszystkim partnerom.

Partnerstwo Wspólny personel Oznacza osoby koordynujące ogólną realizację i administrowanie projektem oraz pracujące dla dobra całego projektu w imieniu wszystkich partnerów. Wspólne finansowanie Środki finansowe powinny być zagwarantowane przez wszystkich partnerów projektu na rzecz finansowania wszystkich (niektórych) działań projektu. Rodzaj współpracy musi być wyraźnie opisany we wniosku o dofinansowanie, do którego należy dołączyć ewentualne dodatkowe dokumenty.

Kwalifikowalni partnerzy Instytucje narodowe (rządowe), regionalne i lokalne; ‘Podmioty prawa publicznego’; Pozostałe organizacje posiadające osobowość prawną utworzone na podstawie prawa publicznego lub prywatnego dla konkretnych działań w celu zaspokojenia potrzeb powszechnych nie mające charakteru przemysłowego ani komercyjnego; Stowarzyszenia utworzone przez jedną lub kilka instytucji regionalnych lub lokalnych; Stowarzyszenia utworzone przez jeden lub kilka podmiotów prawa publicznego opisanych w punkcie b)

Kwalifikowalni partnerzy Partnerami Wiodącymi w projektach infrastrukturalnych na Litwie mogą być wyłącznie instytucje opisane w punktach a) i b). W Polsce mogą to być wszystkie podmioty upoważnione na mocy prawa narodowego. Podmioty prawne nie spełniające kryteriów opisanych w punktach a) – e) mogą uczestniczyć w projektach, ale nie są upoważnione do otrzymania środków EFRR i muszą pokryć koszty swoich działań z własnych środków. Z podmiotami tymi mogą być zawierane umowy w ramach projektu, zgodnie z narodowymi zasadami dot. zamówień publicznych.

Partner Wiodący Jest wyznaczany spośród siebie przez partnerów oraz ponosi pełną administracyjną i finansową odpowiedzialność za projekt: Podpisuje i składa wniosek o dofinansowanie projektu w imieniu wszystkich partnerów; Podpisuje Subsidy Contract z Instytucją Zarządzającą na kwotę obejmującą całą wartość projektu; Jest odpowiedzialny za podział zadań pomiędzy partnerami i zapewnia ich prawidłową realizację; Zapewnia skuteczne wewnętrzne zarządzanie projektem; Zapewnia terminowe składanie raportów do WST; Składa wnioski i otrzymuje płatności; Przekazuje środki Programu partnerom.

Partner Wiodący Partner Wiodący musi zapewnić skuteczny i wiarygodny system zarządzania projektem i jego koordynowania. Partner Wiodący nominuje koordynatora i kierownika finansowego projektu. Warto powołać szersze struktury i procedury ułatwiające podejmowanie decyzji. W tym celu zalecamy utworzenie m.in Grupy Sterującej projektem. Na spotkania Grupy Sterującej partnerzy projektu mogą również zapraszać przedstawicieli WST i/lub RPK.

Pozostali partnerzy projektu Każdy partner: Ponosi odpowiedzialność w razie jakichkolwiek nieprawidłowości dot. wydatków, które zadeklarował; Zwraca Partnerowi Wiodącemu kwotę nieprawidłowo sobie wypłaconą; Jest odpowiedzialny za promocję i działania informacyjne skierowane do opinii publicznej; Dostarcza we właściwym czasie Partnerowi Wiodącemu rzetelne informacje na temat realizacji działań; Działa zgodnie z pozostałymi uzgodnieniami zawartymi w porozumieniu z Partnerem Wiodącym.

Okres realizacji Maksymalny okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące, dla projektów infrastrukturalnych – 36 miesięcy. Okres realizacji projektu w każdym przypadku musi zakończyć się do 31 grudnia 2014 roku.

Okres realizacji Działania mogą rozpocząć się i wydatki mogą być ponoszone najwcześniej w dniu podjęcia przez WKMS decyzji o zatwierdzeniu projektu (w przypadku posiedzenia dwudniowego – liczy się drugi dzień). Subsidy Contract może być podpisany wyłącznie po spełnieniu wszystkich warunków określonych w decyzji WKMS. Ocena projektu oraz procedura wyboru projektów zajmie około 4-5 miesięcy od zakończenia naboru wniosków. Partner Wiodący poinformuje w oddzielnym liście WST o dokładnej dacie rozpoczęcia i długości projektu, co zostanie uwzględnione w Subsidy Contract.

Cykl życia projektu Opracowanie wniosku Ocena wniosków Wybór projektów i podpisanie kontraktu Realizacja projektu Składanie sprawozdań

Finansowanie projektu Całkowite wydatki projektu Wydatki niekwalifikowalne Wydatki kwalifikowalne projektu, 100 procent Środki partnerów lub inne Środki ERDF, 85 procent Wkład partnerów 15 procent

Finansowanie projektu Minimalna wartość dofinansowania ze środków EFRR od 100.000 EUR Zalecana maksymalna wartość dofinansowania ze środków EFRR: 3.000.000 EUR

Wspólny Sekretariat Techniczny Šv.Ignoto str. 5, LT-01120, Vilnius, Lithuania tel.: +370 5 261 0497; fax.: +370 5 261 0498. E-mail: info@lietuva-polska.eu; www.lietuva-polska.eu