Hiszpański system szkolenia na rzecz zatrudnienia oraz jego finansowanie Rzym, 14 luty 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
Zasady odbywania praktyk
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Departament Małych Firm Michał Surówka
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Metodologia wyliczania pomocy publicznej Wrocław, 24 kwiecień 2008 Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Stypendium Marii Curie
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Program Leonardo da Vinci
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Narzędzia wsparcia dla pracodawców Warszawa, 2013r. Narzędzia wsparcia dla pracodawców.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Podsumowanie realizacji projektu „Własna firma” Chrzanów, 26 marca 2014 r.
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Rynek pracy w gminie Swarzędz. sierpień 2015 roku
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
1 Osoby starsze na rynku pracy
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Urząd Pracy m.st. Warszawy oferuje profesjonalne rozwiązania w zakresie
Polityka rynku pracy w Polsce
Krajowy Fundusz Szkoleniowy zasady działania i perspektywy w 2017 r.
Krajowy fundusz szkoleniowy
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Obywatel w gospodarce rynkowej Prawa pracodawcy i pracownika Formy zatrudnienia Dokumenty aplikacyjne.
Zapis prezentacji:

Hiszpański system szkolenia na rzecz zatrudnienia oraz jego finansowanie Rzym, 14 luty 2013

SPIS TREŚCI Wprowadzenie System kształcenia zawodowego na rzecz zatrudnienia Struktura organizacyjna Pochodzenie i zastosowanie środków Systemy finansowania Inicjatywy kształcenia Zapotrzebowanie na szkolenie: bonusy/premie Oferta szkolenia: konwencje szkoleniowe Działania wspierania, towarzyszenia i komplementarne w szkoleniu Ewolucja danych uzyskanych w systemie kształcenia zawodowego na rzecz zatrudnienia

Kształcenie zawodowe na rzecz zatrudnienia Kształcenie zawodowe na rzecz zatrudnienia to... ... całość procesów uczenia się... ...które dają kompetencje

Kształcenie zawodowe na rzecz zatrudnienia Kompetencja to ... ... zbiór wiedzy, umiejętności i postaw, które umożliwiają osobie... Generar competencia, en definitiva, es conseguir que la gente haga las cosas bien; y hacer las cosas bien significa que se hace bien lo cuantitativo y lo cualitativo. Y todo está en ese conjunto, en esa mezcla. En definitiva, el generar competencia, lo que nos permite es optimizar tanto la competitividad en las organizaciones como la calidad en el empleo. Un país más competitivo significa empresas más competitivas y éstas sólo se consiguen potenciando las competencias de las personas que las integran. La mejora de una compañía depende en un 70% de la cualificación de sus empleados.   ...dobrze wykonać określoną pracę

Struktura organizacyjna systemu Administracja: Publiczne Służby Zatrudnienia i CCAA. (w zależności od zakresu). Funkcje: Programowanie, zarządzanie i kontrola kształcenia zawodowego Partnerzy społeczni: Organizacje przedsiębiorstw (CEOE i CEPYME) i związkowe (CCOO, UGT, CIG). Cechy: Promocja kształcenia wśród pracowników i pracodawców Subskrypcja umów zbiorowych lub umów szkoleniowych Trójstronna Fundacja Kształcenia w zakresie zatrudnienia: Cechy: Zarządzanie inicjatywami i systemem

Trójstronna Fundacja Kształcenia na rzecz zatrudnienia: Współpracuje i działa w celu technicznego wsparcia Publicznej Służby Zatrudnienia Cechy: Planowanie, zarzadzanie, ocena, kontynuowanie i kontrola inicjatyw; Współpraca w zarzadzaniu dotacjami ; Projekt urządzeń e-learning; Rozpowszechnianie systemu wśród pracowników i pracodawców; Promocja kształcenia zawodowego wyższej jakości Pomoc i doradztwo dla MŚP

Struktura organizacyjna fundacji przewodniczący Dtr. Gral. del SPEE trójsronny charakter wiceprzewodniczący Przedstawiciele organizacji przedsiębiorstw i organizacji związkowych Organ państwa patronat SPEE związki zawodowe przedsiębiorstwa kierownik

Finansowanie: Fundusze szkoleniowe pracy „zajete” Budżet 2012 Środki systemu 950.540.010 Podział według obszaru szkoleń Administracja publiczna 60.693.190 Oferta szkoleniowa(zajęte) 298.178.130 oferta państwowa 185.178.130 oferta niezależna 113.000.000 Zapotrzebowanie na szkolenie 560.000.000

Co jest finansowane? DOTACJE BONUSY/premie Szkolenie oferowane Zapotrzebowanie na szkolenie Zarządzane przez organizacje i akredytowane ośrodki szkoleniowe Zarządzane przez przedsiębiorstwa

Inicjatywy systemu kształcenia na rzecz zatrudnienia Regulacja : TAS 2307/2007 Zarzadzanie krajowe (SPEE – FTFE) Finansowanie bonus/premia kwoty FP Zapotrzebowanie na szkolenie Regulacja: TAS 718/2008 Zarzadzanie: krajowe (SPEE – FTFE) i niezależne Finansowanie: dotacja Szkolenie oferowane Działania wsparcia, towarzyszenie i uzupełniające szkolenie Regulacja: TIN 2805/2008 Zarządzanie :krajowe(SPEE – FTFE) i niezależne Finansowanie: dotacja

Kształcenie ulepszone/premiowane Zapotrzebowanie na Szkolenie. Kształcenie ulepszone/premiowane TAS/2307/2007 z 27 lipca

Aspekty jakie powinny zostać wzięte pod uwagę ¡¡¡ fundacja nie udziela szkoleń zewnętrznych ¡¡¡ nie chodzi o „kształcenie za darmo” ¡¡¡ nie chodzi o kształcenie wspierane dotacją ¡¡¡ Fundacja nie popiera ani nie akredytuje instytucji szkoleniowych

Beneficjenci finansowania i kształcenia przedsiębiorstwa: Jednostki z miejscem pracy na terytorium kraju i które ubiegają się o możliwość kształcenia zawodowego. Pracownicy otrzymujący wynagrodzenie: Którzy zwracają się o ubezpieczenie społeczne w ramach kształcenia zawodowego (poza administracją publiczną). Pracownicy bezrobotni: Którzy znajdują się w jednej z podanych sytuacji: Stale są w sytuacji bezrobocia Staną się bezrobotni w czasie trwania szkolenia Przyjęci na podstawie stosunku pracy

¿w jaki sposób uczestniczą przedsiębiorstwa? Przedsiębiorstwo otrzymujące premię Przedsiębiorstwo które organizuje i zarządza swoim własnym kształceniem, premia odpowiadająca. w 2011, 3.487 przedsiębiorstw przeprowadziło swoje własne kształcenie. Przedsiębiorstwo zgrupowane Przedsiębiorstwo które organizuje kształcenie swoich pracowników poprzez dobrowolne zgrupowanie z innymi przedsiębiorstwami posiadającymi podobne potrzeby w 2011, 428.692 przedsiębiorstw przeszło kształcenie w grupach

Jednostka organizacyjna Przedsiębiorstwo które podejmuje zarzadzanie programami kształcenia przedsiębiorstw zgrupowanych będąc odpowiedzialnym za organizowanie komunikacji e-learning z fundacją trójstronną. w 2011, 6.044 przedsiębiorstw działało jako jednostka organizacyjna. warunki: Bycie jednostką która posiada wśród swoich działań zapewnienie szkoleń lub Bycie częścią zgrupowanych przedsiębiorstw Jednostki które otrzymały kształcenie w ramach swoich celów społecznych przed 1 stycznia 2003

Jednostka organizacyjna Formalności: Podpisanie umowy o zgrupowaniu (wzór na stronie internetowej). Bez względu na podpisanie tej umowy przedsiębiorstwo otrzymujące premię jest odpowiedzialne za wypełnienie artykułu 5 zarządzenia ministerialnego

Jednostka organizacyjna Dokumenty konieczne w celu dopełnienia formalności: Kopia dowodu tożsamości(czytelna i z dwóch stron dokumentu). Kopia: Licencji otwarcia ośrodka szkoleniowego. Dokument dotyczący działań szkoleniowych. Niezależny kwit składek na ubezpieczenie społecznea lub numer i rachunek kolegialny Dokumentu potwierdzającego, że Urząd Podatkowy ma podpisu cyfrowego jako osoba fizyczna. Adres poczty elektronicznej. Wniosek podpisany przez zainteresowanego

Jednostka organizująca Dokumenty formalne jednostki niezależnej: W przypadku posiadania doświadczenia w działalności formacyjnej, należy przedstawić dokumentację która o tym zaświadczy (faktury a także zatwierdzenie miejsca odbywania się szkoleń).   Dokumentacja ta powinna zostać wysłana do punktu zarzadzania premiami Fax: 91 11954 02 

Inicjatywy zapotrzebowania na szkolenie Sposoby formacji Indywidualny urlop szkoleniowy(PIF)

SPOSOBY SZKOLEŃ sposoby: Prowadzą one do uzyskania i poprawy kompetencji zawodowych pracowników i odpowiadają na konkretne potrzeby kształcenia odkryte przez przedsiębiorstwa sposoby: Na miejscu e-learning zdalna

SPOSOBY SZKOLEŃ Powinny mieć związek z działalnością przedsiębiorstwa. TYPY: Ogólny: kształcenie które daje kwalifikacje możliwe do przeniesienia do innych przedsiębiorstw lub zakresów pracy Specyficzna: kształcenie dostosowane bezpośrednio do obecnego lub przyszłego stanowiska pracy z kwalifikacjami nie możliwymi do przeniesienia do innego przedsiębiorstwa. Poziomy: Podstawowy: umożliwia rozwinięcie kompetencji i kwalifikacji podstawowych . Kształcenie w materiach przekrojowych lub ogólnych Wyższy : kształcenie zawierające materie specjalistyczne lub umożliwiające rozwinięcie kompetencji programowania lub kierownictwa

Nie sa uważane za działania formacyjne targi, sympozja, konferencje SPOSOBY SZKOLEŃ WYMAGANIA: Metody nauczania i uczestnicy maksymalne: Na miejscu 25 na jednego nauczyciela Zdalne 80 na jednego nauczyciela e-learning: 80 na jednego nauczyciela Czas trwania: Minimalny: 6 godzin Maksymalny: 8 h/dziennie Wyjatki : Obszary posiadające pierwszeństwo (4 – 6 h) Szkolenie prowadzące do uzyskania certyfikatu zawodowego(uprawnień) Acción Formativa Nie sa uważane za działania formacyjne targi, sympozja, konferencje

KREDYT DOSTEPNY= kwota X % premia OBLICZANIE PREMII KREDYT DOSTEPNY= kwota X % premia Wielkość firmy % premia 100% 75% 60% 50% Liczba pracowników 1 do 9 10 do 49 50 do 249 Więcej niż 250 % Wkład prywatny 0% 10% 20% 40% Minimalny kredyt roczny: 420 euro dla przedsiębiorstwa posiadającego od1 do 5 pracowników

OBLICZANIE PREMII KOSZT DZIAŁANIA Rodzaj kształcenia Stopień kształcenia podstawowy wyższy Na miejscu 9 € 13 € e-learning 7,5 € zdalne 5,5 € Mieszane Poprzednie moduły będą miały zastosowanie w zależności od godzin lekcyjnych, odległości lub e-learning Moduły formacyjne

Całkowity koszt działania OBLICZANIE PREMII KOSZTY DZIAŁANIA KOSZTY BEZPOŚREDNIE + KOSZTY ORGANIZACJI Całkowity koszt działania szkoleniowcy grupy dydaktyczne/platformy środki dydaktyczne sale, warsztaty… ubezpieczenie od wypadku Transport ,utrzymanie, zakwaterowanie personel, urządzenia, wyposażenie Światło, woda, utrzymanie czystości, poczta…....

OBLICZANIE PREMII KREDYT DO DYSPOZYCJI= kwota X % premia Wielkość przedsiębiorstwa Minimalny kredyt roczny: 420 euro dla przedsiebiorstw majacych od 1 do 5 pracowników % wkład własny 0% 10% 20% 40% % premia 100% 75% 60% 50% Liczba pracowników 1 do 9 10 do 49 50 do 249 Więcej niż 250 Koszt minimalny finansowany (moduły formacyjne) Rodzaj formacji Stopień wykształcenia podstawowy wyższy Na miejscu 9 € 13 € E-learning 7,5 € Zdalna 5,5 € Mieszana Poprzednie moduły będą miały zastosowanie w zależności od godzin lekcyjnych, odległości lub e-learning Koszt całkowity KOSZTY BEZPOŚREDNIE + KOSZT ORGANIZACJI

KREDYT DOSTĘPNY= kwota X % premia Koszt maksymalny premiowany OBLICZANIE PREMII maksymalnie KREDYT DOSTĘPNY= kwota X % premia Mniejszy niż... Koszt maksymalny finansowany= MODUŁ X UCZESTNICY X GODZINY Całkowity koszt działania = KOSZTY BEZPOŚREDNIE + KOSZTY ORGANIZACJI Koszt maksymalny premiowany

URLOP SZKOLENIOWY (PIF) Jego celem jest zapewnienie pracownikowi liczby godzin pracowniczych do wykorzystania w celu odbycia szkoleń dla uzyskania kwalifikacji urzędowo akredytowanej czas tytuł

URLOP SZKOLENIOWY (PIF) WARUNKI Pracownik powinien poprosić w przedsiębiorstwie o formularz wniosku o dopuszczenie (ANEKS I, Postanowienie ministerialne) Odmowa udzielenia zezwolenia Przedsiębiorstwo powinno posiadać powody natury organizacyjnej lub produkcyjnej

URLOP SZKOLENIOWY(PIF) WYMAGANIA Posiadanie akredytacji: Akredytacja oficjalna, Upoważnienie do prowadzenia szkolenia zawodowego i certyfikowania zawodowego. Akredytacja kompetencji odpowiedniego szczebla i urzędu. Okoliczności specyficzne (zaangażowanie własne w prowadzone działania mieszane lub szkolenia prowadzone na odległość) Trwanie maksymalnie 200 godzin Może nie pozostawać w związku z działalnością firmy..

Koszty i trwanie P.I.F. Bonifikata szkoleniowa: Koszty pracownicze pracowników uczestniczących w szkoleniach w trakcie dniówki roboczej: Podstawowe wynagrodzenie Wysługa lat Stałe dodatki % Innych dodatków nadzwyczajnych Składki na ubezpieczenia społeczne w trakcie urlopu. Nie podlegają bonifikacie urlopy udzielane na uczestnictwo w egzaminach.

FINANSOWANIE P.I.F. Limity w finansowaniu : Koszty 200 godzin dla firm od 1 do 9 pracowników Koszty 400 godzin dla firm od 10 do49 pracowników Koszty 600 godzin dla firm od 50 do 249 pracowników Koszty 800 godzin dla firm od 250 do 499 pracowników Koszty następnych 200 godzin za każde 500 pracowników więcej.

Inicjatywy szkoleń na życzenie DZIAŁANIA SZKOLENIOWE INDYWIDUALNY URLOP SZKOLENIOWY Odpowiada na specyficzne potrzeby firmy Odpowiada potrzebom pracownika umożliwiając jego rozwój osobisty i zawodowy. Musi pozostawać w związku z rodzajem działalności Może nie być związany z działalnością firmy. Może chodzić lub nie o szkolenie oficjalne, jego zakres jest określany przez samą firmę. Przeznaczony do uzyskania tytułu, certyfikatu zawodowego… Jakikolwiek sposób uczestnictwa Uczestnictwo bezpośrednie Koszty pośrednie i bezpośrednie podlegają finansowaniu Finansowane są koszty wynagrodzenie pracownika Limitem finansowania jest kredyt szkoleniowy Limit finansowania odpowiada 200 godzinom w roku akademickim lub kalendarzowym.

Dokumentacja nadzoru Zaktualizowana umowa szkoleniowa Kontrolowanie obecności jeśli szkolenia odbywają się w czasie pracy Kwestionariusz oceny lub zaświadczenie o jego przekazaniu Zaświadczenie wręczenia dyplomu uczestnictwa Dokumentacja poświadczająca poniesione koszty koszty szkoleniowe y potwierdzenia wypłat Księgowość kosztów Raport RLT

Dokumentacja nadzoru Szkolenie na odległość lub tele - szkolenie: Potwierdzenie przekazania materiałów Wskaźniki ewaluacji Potwierdzenie uczestnictwa tutora.

Zdalne zarządzania szkoleniami na życzenie 1. Uzyskanie podpisu elektronicznego 2. Wejście do systemu zdalnego 3. Informacja dla RLT 4. Informacja o początku szkolenia 5. Przeprowadzenie szkolenia 6. Zawiadomienie o końcu szkoleń 7. Zastosowanie bonifikaty 8. Potwierdzenie rezultatów

Rozporządzenie TAS/718/2008, 7 marca SZKOLENIA OFERTOWE Umowy szkoleniowe Rozporządzenie TAS/718/2008, 7 marca

Szkolenia ofertowe Szkolenia skierowana do osób pracujących i bezrobotnych zaplanowane i zarządzanie przez organizacje pracodawców i związkowe reprezentatywne na poziomie branżowym i terytorialnym po wcześniejszym zgłoszeniu podania o przeprowadzenie planów szkoleniowych.

Beneficjenci szkoleń Osoby pracujące pobierające wynagrodzenie lub znajdujące się aktualnie bez pracy Osoby pracujące zgodnie ze Specjalnym Regulaminem Rolniczym, Osób Samozatrudnionych, Pracowników Morskich. Osoby bezrobotne (między 20% i 40% uczestników planów szkoleniowych) Osoby zatrudnione w administracji publicznej (maks. 10% uczestników)

Szkolenia ofertowe: Umowy szkoleniowe Rodzaje planów szkoleniowych: Branżowe: działania szkoleniowe skierowane do pracowników konkretnej branży w celu rozwoju działań ogólnie interesujących branże. general para el sector. W 2011, zostało podpisanych 306 planów branżowych Międzybranżowe: działania szkoleniowe skierowane do nauki umiejętności horyzontalnych lub specyficznych danej branży w celu przekwalifikowania i recyklingu pracowników innych branż. W 2011, podpisano 4 plany międzybranżowe.

Szkolenia ofertowe: Umowy szkoleniowe RODZAJE PLANÓW SZKOLENIOWYCH (kont.): Ekonomii Społecznej: działania skierowane do pracowników spółdzielni, spółek pracowniczych niejawnych etc. W 2011, podpisano 7 planów Ekonomii Społecznej Samozatrudnionych: działania skierowane specyficznie do tej grupy W 2011, podpisano 7 planów szkoleniowych dla samozatrudnionych.

DZIAŁANIA WSPARCIA SZKOLENIOWEGO ROZPORZĄDZENIE TIN/2805/2008, 26 września

Wsparcie szkoleń Jego celem jest poprawa skuteczności podsystemu szkoleń zawodowych na rzecz zatrudnienia Rodzaje: Studia o charakterze ogólnym i branżowym Działania badawcze i innowacyjne Informacja i orientacja zawodowa: Przegląd i analiza Tworzenie i wypróbowanie produktów Innowacyjne techniki i narzędzia Ewaluacja szkoleń Promocja i upowszechnianie systemu

Wsparcie szkoleń W 2011 zatwierdzono 49 projektów Beneficjenci: Firmy, jednostki lub organizacje, które ujmują w swoich planach rozwój specyficznych działań mogących być finansowanymi lub rozwój działań powiązanych ze szkoleniem zawodowym na rzecz zatrudnienia W 2011 zatwierdzono 49 projektów W sieci www można znaleźć 2.000 produktów

Evolucja danych otrzymanych w systemie szkolenia zawodowego na rzecz zatrudnienia Poziom krajowy, regionalny i lokalny.

Przyznane alokacje. Krajowy: 2004 – 2011 11% 9% 19% 24% 37% 26% 62% źrółdło: Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo.

Osiągnięcia W 2010, 380.548 firm przeszkoliły swoich pracowników co stanowi 24,6% pokrycia. W 2011, 432.179 firm przeszkoliły swoich pracowników co stanowi 28,8% pokrycia. źródło: Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo.

Firmy szkolące. Krajowy: 2004 – 2011 En 2011, las empresas formadoras fueron 432.183 (datos a 21/01/2012). źródło: Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo.

Wskaźnik pokrycia zapotrzebowania. Krajowy: 2004 – 2011 % Ratio de empresas formadoras entre las que existen en la seguridad social. 28.8% en 2011 (datos a 21/01/2012). Źródlo : Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo.

Wskaźnik pokrycia zapotrzebowania wg wielkości firm % Pese a que siguen existiendo barreras en el acceso de las micropymes a la formación, y que somos conscientes de que queda mucho por hacer al respecto, insistir en que en 6 años ha habido un incremento de 19% en su acceso. Sobre las grandes empresas, comentar que en el año 2010 se realizó un proyecto de captación de ese pequeño porcentaje de grandes que no acceden al Sistema, comentar porque no acceden, (grupos de empresa, RLT, momento de crisis, deudas TGSS…), no obstante se ha incrementado en 2 puntos también la incorporación y durante este año esperamos que el incremento siga produciéndose por las solicitudes de grandes empresas en las Jornadas Básicas. En 2012: 24.7% micropyme, 58,6% pyme y 90.2% gran empresa (datos a 21/02/2012). Mikro firmy MŚP Duże firmy źródło: Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo.

Wskaźnik pokrycia: Porównawczy 28,8% 35,5% 36,3 38 38,1 35,8 35,1 30,9 37,1 35,7

W 2011, 2.986.201 osób wzięło udział w szkoleniach Osiągnięcia W 2010 2.771.069 osób uczestniczyło w działaniach szkoleniowych firm. 49% (1.367.277 uczestników) pracowała w sektorze MŚP W 2011, 2.986.201 osób wzięło udział w szkoleniach

Przeszkoleni uczestnicy. Krajowy: 2004 – 2011 Si traducimos estos datos a porcentajes, el 16,7 % de trabajadores asalariados en empresas privadas durante el año pasado recibieron formación. En 2012, 2.988.312 participantes (datos a 21/01/2012). Źródło: Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo.

PIF wg wielkości przedsiębiorstw Ewolucja liczby PIF wg wielkości przedsiębiorstw Mikro firmy MŚP Duże firmy źródło: Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo.