KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. gen

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
DANE PODMIOTOWE O SZKOLE PODSTAWOWEJ W RAKOWCU
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Regulamin Świetlicy Szkolnej
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. gen KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. gen. AUGUSTA EMILA FIELDORFA ps. ,,NIL’’ W RAKOWCU 2013-2018

DANE PODMIOTOWE O SZKOLE PODSTAWOWEJ W RAKOWCU ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI: WRZESIEŃ 1945 R. W AKTUALNYM BUDYNKU OD 27 LUTEGO 1967 ROKU ORGAN PROWADZĄCY: URZĄD GMINY KWIDZYN ORGAN NADZORUJĄCY: KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU LICZBA UCZNIÓW: 211 DOWOŻONYCH : 121 DOCHODZĄCYCH : 90 LICZBA MIEJSCOWOŚCI W OBWODZIE SZKOŁY: 12 (BRONNO, DANKOWO, GILWA, LICZE, PAWLICE, RAKOWICE, RAKOWIEC, POLE RAKOWIECKIE, OŚNO, GÓRKI, SZADOWO, WOLA-SOSENKA) LICZBA UCZNIÓW DOWOŻONYCH: 121 LICZBA ODDZIAŁÓW: 11 LICZBA IZB LEKCYJNYCH: 14 LICZBA NAUCZYCIELI: 23 -STAŻYSTÓW: 1 -KONTRAKTOWYCH: 3 -MIANOWANYCH: 8 DYPLOMOWANYCH: 11 LICZBA PRACOWNIKÓW OBSŁUGI I ADMINISTRACJI: 10

Model planowania rozwoju Szkoły Podstawowej w Rakowcu Nasze cele główne Nasze priorytety Monitorowanie (przegląd) Przegląd (Kryteria sukcesu) Gdzie jesteśmy obecnie? Sprawdzanie Dokąd zmierzamy? Nasze cele szczegółowe Plan działania: -harmonogram -zadania -środki

OBSZARY ZADAŃ NOWOCZESNEJ SZKOŁY WSPOMAGANIE ROZWOJU UCZNIA wspomagamy i wymagamy OTWARTOŚĆ NA ZMIANY I INNOWACJE MERYTORYCZNA ROLA NAUCZYCIELA WOBEC UCZNIÓW I RODZICÓW TRANSPARENTNOŚĆ DZIAŁAŃ ŚCISŁA WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

KONCEPCJA PEDAGOGICZNA ZADANIA NOWOCZESNEJ SZKOŁY EWALUACJA STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI GOSPODARKA ŚRODKAMI FINANSOWYMI USŁUGODAWCA WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI KONCEPCJA PEDAGOGICZNA OTWARTOŚĆ NA ZMIANY I INNOWACJE KONCEPCJA PRACY WYCHOWAWCZO - OPIEKUŃCZEJ SZKOŁA BEZPIECZNA

Koncepcja pracy pedagogicznej W misji szkoły zawarta jest koncepcja nowej jakości w systemie dydaktycznym. Misją szkoły jest wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę o świecie współczesnym, na poziomie odzwierciedlającym ich predyspozycje, cechy osobowości oraz możliwości intelektualne. Wizja szkoły to placówka, do której uczniowie będą uczęszczać chętnie, rodzice z przekonaniem będą posyłać swoje dzieci, w której praca będzie satysfakcją i dumą.

i prowadzi ucznia do całościowego poznawania rzeczywistości. Szkoła porzuca swoją dawną rolę rozłącznych i często fragmentarycznych informacji i prowadzi ucznia do całościowego poznawania rzeczywistości. Prowadzi ucznia do nabywania i rozwijania umiejętności wypowiadania się, czytania i pisania, wykonywania elementarnych działań arytmetycznych i wykorzystywania ich w praktyce. Rozwija poznawcze możliwości uczniów tak, aby mogli oni przechodzić od dziecięcego do bardziej dojrzałego i bardziej uporządkowanego rozumienia świata i otaczającej ich rzeczywistości. Rozwija zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo – skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych).

Dochodzi do rozumienia przez ucznia przekazywanych treści a nie tylko pamięciowego ich opanowania. Akceptuje „indywidualność”, wykazuje zrozumienie dla pojedynczego ucznia, szanuje jego indywidualny rozwój i tempo uczenia się. Każdemu gwarantuje sukces, ale na miarę jego możliwości, które należy rozwijać i doceniać.

KONCEPCJA PRACY WYCHOWAWCZO - OPIEKUŃCZEJ Jednym z podstawowych zadań szkoły jest jej funkcja opiekuńczo – wychowawcza. Jest oczywiste, że procesy i systemy spoza szkoły wpływają w sposób decydujący na dziecko, jednak nie pozbawia to nas świadomego obowiązku wychowania i opieki naszych uczniów. To wiedza i kompetencje nauczycieli, wychowawców, rodziców kształtują dorastanie młodego człowieka.

Formy opiekuńcze będą wynikać bezpośrednio z potrzeb uczniów. Opieka przed i po lekcjach. Stworzenie atrakcyjniejszego miejsca w szkole dla uczniów przychodzących wcześniej i wychodzących później. ŚWIETLICA- PLAC ZABAW- BOISKA- BIBLIOTEKA – PRACOWNIA INFORMATYCZNA Opieka zdrowotna i profilaktyka

Fachowa pomoc psychologiczno – pedagogiczna ( Rozporządzenie w sprawie ppp ) Dożywianie nieodpłatne dla dzieci z rodzin najuboższych (obiady, warzywa i owoce w szkole, szklanka mleka) Doposażenie uczniów najuboższych w odzież, pomoce szkolne, książki

SZKOŁA Z PATRONEM SZKOŁA BEZPIECZNA zaszczepianie patriotyzmu poprzez konkursy o patronie szkoły, opracowanie logotypu szkoły budzącego sympatię, organizacja izby patrona szkoły, opracowanie ceremoniału szkolnego, świadome dążenie do rozwoju intelektualnego, społecznego, moralnego, emocjonalnego, fizycznego i patriotycznego.

cykliczne spotkania uczniów z wychowawcą, organizacja bazy szkoły tak, by zapewniała maksymalne bezpieczeństwo uczniów, cykliczne spotkania uczniów z wychowawcą, pedagogiem na temat bezpiecznych zachowań w szkole, znaki informacyjne dotyczące zachowania ucznia w szkole, spotkania uczniów z policjantami, kuratorami sądowymi, leśniczymi, strażakami i służbami ratowniczymi uświadamiające zagrożenia współczesnego świata.

STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Struktura organizacyjna szkoły stanowi odzwierciedlenie: relacji wewnątrz środowiska szkolnego, zależności panujących między poszczególnymi jej elementami. Gwarancją odpowiedniej i wysokiej skuteczności w działaniu szkoły jest: odpowiednio zorganizowana struktura organizacyjna, właściwy przydział zadań, kompetencji i obowiązków. Warunkiem istnienia dobrej szkoły jest bardzo dobra i kompetentna kadra, która stanowi jednolity zespół ludzi rozumiejący i pracujący zgodnie z wizją i misją placówki.

(zasada doskonalenia) (zasada racjonalności) DOKTRYNA JAKOŚCI STAŁE DOSKONALENIE (zasada doskonalenia) JEDNA DRUŻYNA (zasada jedności) POMIAR I ANALIZA (zasada racjonalności)

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI Rodzice jako podmiot opiniotwórczy Rodzice jako czynnik wspomagający rozwój szkoły Czytelny i stały kalendarz spotkań z rodzicami na cały rok (zebrania, konsultacje indywidualne), przekazany w formie kalendarza lub folderu promującego jednocześnie szkołę (wrzesień) Jasne kryteria i zasady przyjmowania uczniów do klas pierwszych Jasne i czytelne zasady tworzenia klas czwartych Przyjazna atmosfera i świadomość współpracy Otwartość na pomysły, zmiany Uroczystości i imprezy szkolne odbywają się także w porze dostępnej dla rodziców Współorganizacja Dnia Dziecka i patrona szkoły Współorganizacja Dnia Otwartego dla przyszłych uczniów szkoły OBSZARY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

EWALUACJA Ewaluacja – to ciągły proces monitorowania pracy szkoły: zmierzający do osiągnięcia zaplanowanych celów poprzez wdrażanie technik i metod, przy pomocy narzędzi, uzyskiwania informacji w celu wykonywania analiz, diagnoz, samokorekty, prowadzący do modyfikacji działań pedagogicznych i wychowawczych placówki.

W procesie ewaluacji pracy szkoły bieżemy pod uwagę trzy zasadnicze sfery: Oczekiwania środowiska szkolnego tj. uczniów , rodziców, nauczycieli, organu prowadzącego, organu nadzorującego, czyli tych wszystkich uczestników procesu kształcenia, których nazywamy podmiotami. . Efekty uczenia się zarówno w sferze edukacji wczesnoszkolnej jak i w klasach IV – VI ( dydaktyka). Efekty zachowań ucznia, czyli opieka i zachowanie zarówno w szkole, jak i poza nią.

ŚREDNIE WYNIKI SZKOŁY NA SKALI STANINOWEJ 2008-2013 Numer stanina Nazwa stanina/Rok 2008 2009 2010 2011 2012 2013 9 najwyższy 8 bardzo wysoki 7 wysoki R 6 wyżej średni 5 średni 4 niżej średni 3 niski 2 bardzo niski 1 najniższy

TIMSS i PIRLS 2011 Osiągnięcia szkolne polskich trzecioklasistów w perspektywie międzynarodowej Prof. Krzysztof Konarzewski Polskie szkoły podstawowe są nieco bardziej zróżnicowane pod względem osiągnięć uczniów niż pięć lat temu, ale zróżnicowanie oddziałów nieco zmalało. Spadła liczba szkół, które organizują nauczanie w homogenicznych oddziałach klasowych. Wyższe osiągnięcia w szkołach wielkomiejskich okazały się pozorne. Nie wynikają one z bardziej skutecznych metod kształcenia, lecz wyłącznie stąd, że w  rejonie tych szkół mieszka więcej rodzin zamożnych, z wykształconymi i ustabilizowanymi zawodowo rodzicami. Rzekome upośledzenie szkół wiejskich to w istocie upośledzenie polskiej wsi – relatywnie biednej i źle wykształconej. Same zaś szkoły wiejskie okazują się bardziej efektywne niż szkoły w wielkich miastach.

Organizacja zjazdu absolwentów Hala sportowa Kompleks boisk ze sztuczną nawierzchnią Plac zabaw Dziennik elektroniczny, tablice interaktywne Szkolne Dni Sportu, Dni Olimpijczyka Letnia klasa Izba patrona szkoły Pozyskiwanie funduszy poprzez Stowarzyszenie ,,Jesteśmy dla Rakowca” Promocja w lokalnej prasie i mediach Spotkania z Rakowiczanami – ludźmi sukcesu Współpraca z Przedszkolem w Rakowcu Współpraca z Gimnazjum w Liczu Współpraca z radnymi naszej gminy i sołtysami PRZEDSIĘWZIĘCIA DO REALIZACJI - WIZJA PRZYSZŁOŚCI Organizacja zjazdu absolwentów Szkoły Podstawowej w Rakowcu w 69 rocznicę istnienia szkoły w lipcu 2014r.

17,5% 82,5%

Współpraca ze stowarzyszeniem ,,Jesteśmy dla Rakowca.’’ POZYTYWIZM Współpraca ze stowarzyszeniem ,,Jesteśmy dla Rakowca.’’ Wspieranie celowych przedsięwzięć i programów edukacyjnych, ekonomicznych, kulturalnych i sportowych, których inicjatorami są osoby życzliwe szkole.

MODEL ABSOLWENTA Absolwent naszej szkoły to uczeń, który bez przeszkód podejmuje naukę w gimnazjum: sprawnie posługuje się językiem ojczystym, stosuje podstawowe zasady poprawności językowej, płynnie czyta, pisze, stosując podstawowe zasady ortograficzne i interpunkcyjne, potrafi posługiwać się różnymi źródłami informacji, praktycznie wykorzystuje umiejętności logicznego myślenia i liczenia, komunikuje się z rówieśnikami w języku obcym, jest odpowiedzialny, koleżeński i asertywny, potrafi samodzielnie ocenić samego siebie, cechuje go wrażliwość na piękno i docenia wartość sztuki, jest przygotowany do tworzenia i odbioru sztuki, sprawnie obsługuje komputer, potrafi wyszukać i gromadzić potrzebne informacje z Internetu, korzysta z najnowszych osiągnięć techniki, jest wdrożony do troski o własne zdrowie, kondycję fizyczną, jest uczciwy i ambitny, identyfikuje się z patronem szkoły.

REASUMUJĄC SZKOŁA ZAPEWNIA UCZNIOM RADOŚĆ ODKRYWANIA I POZNAWANIA POCZUCIE WEWNĘTRZNEGO SPOKOJU POCZUCIE WIARY WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI REASUMUJĄC SZKOŁA ZAPEWNIA UCZNIOM NAUCZENIE SAMODZIELNOŚCI SAMORZĄDNOŚCI ODPOWIEDZIAL - NOŚCI WIEDZĘ POTRZEBNĄ W ŻYCIU WYPOSAŻENIE W ZBIÓR WARTOŚCI MORALNYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ FIZYCZNY ORAZ DBAŁOŚĆ O ZDROWIE UMIEJĘTNOŚĆ CZYNNEGO UDZIAŁU W KULTURZE