Generator Wniosków Płatniczych GWP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

Wymagania w zakresie sporządzania wniosku beneficjenta o płatność
Umowy o dofinansowanie projektów
Etapy tworzenia wniosków o płatność
Generator Wniosków o Płatność
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Nowości Comarch ERP Optima wersja
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Konkurs Ofert 2007 Instalacja oprogramowania Kopiowanie danych.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Priorytet VII WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ. WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Wniosek sporządzany jest w Generatorze Wniosków Płatniczych (GWP) – (
Elektroniczny Obieg Dokumentów
Wydział ds. Projektów UE
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Urząd Skarbowy w Rybniku
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Program Wiedza Edukacja Rozwój
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
Generator wniosków o dofinasowanie
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Generator Wniosków Płatniczych GWP Bartosz Noworyta Koordynator SIMIK UW Kraków RIF Kraków

Przeznaczenie GWP: Generator pozwala Beneficjentom: Przygotować Sprawdzić / zweryfikować Zatwierdzić Wydrukować Złożyć … wniosek płatniczy do Urzędu Wojewódzkiego

Tworzenie wniosku o płatność – przed zmianami w projekcie Po podpisaniu umowy o dofinansowanie UW wprowadza dane do systemu SIMIK Z bazy SIMIK generowany jest plik umowy dla GWP UW przesyła emailem plik umowy do beneficjenta Beneficjent wczytuje plik umowy do GWP Po wypełnieniu danymi w GWP tworzony jest wniosek płatniczy, który jest drukowany i przesyłany w formie elektronicznej i papierowej wraz z załącznikami do UW

Tworzenie wniosku o płatność – po wprowadzeniu zmian w projekcie Niezwłocznie po wprowadzeniu zmian wymagających aktualizacji UW przesyła emailem nowy plik umowy do BENEFICJENTA Beneficjent wczytuje plik umowy do GWP Po wypełnieniu danymi w GWP tworzony jest wniosek płatniczy, który jest drukowany i przesyłany w formie elektronicznej i papierowej wraz z załącznikami do UW

www.simik.gov.pl Skąd generator GWP? Na stronie www.simik.gov.pl znajduje się łącze które umożliwia pobranie aktualnej wersji GWP

Zapisujemy GWP najlepiej na pulpicie

W celu uruchomienia instalacji GWP należy dopisać do nazwy pliku: .exe Po pobraniu pojawia się ikona GWP, w nazwie podana jest wersja np. 1.0.1.2 W celu uruchomienia instalacji GWP należy dopisać do nazwy pliku: .exe Uruchamiamy Instalację GWP

GWP Zainstalowany

Po poprawnym zainstalowaniu GWP na pulpicie pojawia się skrót do aplikacji Przycisk ‘Nowy wniosek’ używamy do importu (wczytania) umowy o dofinansowanie - pliku xml otrzymanego od WUP Przycisk ‘Wczytaj wniosek’ używamy do importu (wczytania) utworzonego już w GWP wniosku płatniczego

Widok po uruchomieniu GWP Menu aplikacji GWP Panel zakładek GWP Pasek stanu informuje o wersji GWP, lokalizacji zaimportowanego pliku xml

Menu Aplikacji Zapis zmiany danych Walidacja pozwala na sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych Zamyka edytor Wniosków Export Wniosku z GWP w formacie xml Drukowanie wniosku Instrukcja wypełniania wniosku płatniczego

Panel zakładek Informacje ogólne dot. projektu, pkt. (1-12, 23-24) Dane beneficjenta pkt. (17-18) Rachunek bankowy pkt. (19) Oświadczenie Beneficjenta pkt. (25, 27) Informacje finansowe, pkt (13-16, 20, 21-22) Załączniki, pkt. 26 Suma kontrolna pozwala na stwierdzenie zgodności wersji elektronicznej z wersją papierową wniosku

Wyświetla informacje i wskazówki dot. Wypełniania danego punktu Pola szare zablokowane przed edycją, wypełnia je instytucja wdrażająca - WUP Pola białe wypełnia beneficjent, wszystkie białe pola muszą być wypełnione ! Wyświetla informacje i wskazówki dot. Wypełniania danego punktu

Należy wpisać okres za jaki składany jest wniosek: 1. Wniosek za okres Należy wpisać okres za jaki składany jest wniosek:

2 – 6. Poziomy wdrażania Pola te są zablokowane przed edycją, ich zawartość wczytana jest z umowy o dofinansowanie

Należy pozostawić to pole jako oznaczone 7 - 8 . Nazwa i nr projektu Należy pozostawić to pole jako oznaczone Pola te są zablokowane przed edycją, ich zawartość wczytana jest z umowy o dofinansowanie

9 – 11. Umowa o dofinansowaniu 12. Okres realizacji projektu Pola te są automatycznie wypełniane przez system SIMIK na podstawie danych z umowy

13. Płatność beneficjenci ZPORR nie składają wniosku o pierwszą płatność Płatność pośrednia – przy rozliczaniu środków finansowych na kolejne transze dotacji/grantu Płatność końcowa – dla środków otrzymanych z góry stanowi rozliczenie ostatniej transzy środków na dofinansowanie projektu, a dla refundacji stanowi końcowe rozliczenie projektu

14 - 16. Płatność Zawartość pola kopiowana jest z punktu 20 (równa jest sumie kolumny 12) W przypadku środków przekazanych z „góry” należy wpisać kwotę zgodną z punktem 9. Kwota kolejnej transzy do wypłacenia zgodnie z harmonogramem załącznika nr 2 do niniejszego wniosku Od wersji .33 pole to pozosteje niewypełnione

17. Dane beneficjenta Pola te są automatycznie wypełniane przez system SIMIK na podstawie danych z umowy

18. Osoba do kontaktu Powinna to być osoba, która sporządziła wniosek i która będzie w stanie udzielić wyjaśnień

Należy zaznaczyć przynajmniej jeden rachunek 19. Rachunki bankowe Należy zaznaczyć przynajmniej jeden rachunek Rachunki bankowe są wczytywane z umowy o dofinansowanie projektu z bazy SIMIK. Dla kilku rachunków należy wskazać je w załączniku ze wskazaniem podziału kwot

20. Zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem Wszystkie wydatki kwalifikowane w danym miesiącu wraz z wkładem własnym Mogą być uwzględnione wydatki z poprzednich okresów rozliczeniowych o ile nie zostały rozliczone wcześniej

Zatwierdza wprowadzone dane (każdy wiersz musi być zatwierdzony) 20. c.d. zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem Zatwierdza wprowadzone dane (każdy wiersz musi być zatwierdzony) Usuwa dane z kolumny Usuwa wiersz Dodaje kolejny wiersz

20. c.d. zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem Uwaga: Począwszy od wersji .33 GWP posiara rozbudowany mechanizm importu/eksportu tabeli 20 z/do Excela.

20. c.d. zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem Kolumna 6 Data zapłaty za fakturę (wyłącznie w całości zapłacone dokumenty), jeżeli faktura płacona ratami należy wskazać wszystkie daty płatności, można podawać również zakres dat

20. c.d. zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem Kolumna 12 Kwota odnosząca się do wydatków kwalifikowanych Kolumna 13 Kwota podatku VAT. Należy pamiętać, że wysokość podatku VAT wykazywanego w kolumnie 13 odnosi się do kwoty kwalifikowanej, a nie do kwoty dokumentu księgowego. W przypadku gdy kwota kwalifikowana jest mniejsza niż kwota dokumentu, wysokość podatku VAT, który będzie mógł zostać wykazany w kolumnie 13 jako wydatek kwalifikowany, powinna zostać proporcjonalnie pomniejszona.

21. Źródła finansowania wydatków Można dodać wiersze do: Krajowe środki publiczne – inne środki publiczne, Pozostałe źródła - inne Nieaktywne

22. Przychód w okresie objętym wnioskiem Należy wskazać każdy przychód uzyskany w ramach realizowanego projektu w okresie objętym wnioskiem np.: odsetki bankowe, sprzedaż dóbr wytworzonych w ramach realizowanego projektu itd.

23. Zakres wykonywanych prac/usług Nieaktywne Należy opisać stopień zaawansowania projektu pod względem osiągnięcia planowanych rezultatów w danym miesiącu. W przypadku projektów skierowanych do osób należy przedstawić: komu zostało udzielone wsparcie, jak liczne były to grupy jakiego wsparcia udzielono w ramach środków finansowych rozliczanych w danym wniosku jakie są dostrzegalne rezultaty w odniesieniu do rezultatów zakładanych czy istnieją opóźnienia w realizacji projektu a jeżeli tak należy wskazać ich przyczyny Opis powinien odnosić się do wydatków wskazanych w tabeli 20 i zawierać nie mniej niż pół strony

24. Zakres wykonywanych prac/usług Należy zakreślić pole określające czy wydatki i postęp prac są zgodne z umową o dofinansowanie projektu w szczególności z harmonogramem realizacji projektu Jeżeli nie, należy wyjaśnić przyczyny odstępstw od harmonogramu realizacji projektu

25. Oświadczenie beneficjenta Należy wpisać miejsce, gdzie dokumentacja dotycząca rozliczanego projektu jest przechowywana. Wniosek należy czytelnie podpisać i opatrzyć pieczątką.

Suma kontrolna Suma kontrolna pozwala na stwierdzenie zgodności wersji elektronicznej wniosku z wersją papierową

Walidacja Po wypełnieniu wniosku należy przeprowadzić walidacje wniosku, która ma na celu sprawdzenie poprawności wypełnienia wniosku ! czerwony wykrzyknik – wniosek niepoprawny ! żółty wykrzyknik - wniosek poprawny, ostrzega przy imporcie do SIMIK UW zaakceptuje tylko i wyłącznie wnioski płatnicze po pozytywnej walidacji!!!

Export wniosku o płatność z GWP Po pozytywnej walidacji można utworzyć plik wniosku o płatność za pomocą przycisku: zapisz jako

Dziękuję za uwagę ! Bartosz Noworyta Telefon: 501 382 392 Email: bartek@pds.pl