Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Misja i cele strategiczne PIFS oraz wytyczne w zakresie podstawowych dylematów strategicznych
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Wpływ EFS na rynek z perspektywy firmy szkoleniowej Warszawa, 31 maja 2011 r.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Kariera, a niepełnosprawność. Misja i wyzwania dla poradnictwa zawodowego XIX Konferencja Szkoleniowa Warszawa października 2009 r. SZKOLENIE W RZEMIOŚLE.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Biblioteka zasobów informacyjnych Kraków, 5 grudnia 2007 r.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Perspektywa uczenia się przez całe życie poziom krajowy i regionalny 18 marca 2011.
Tomasz Saryusz-Wolski, Instytut Badań Edukacyjnych
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego* Klucze – *Małopolskie Partnerstwo na rzecz.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
KAMPANIA POŁECZNA 9-10 maja 2009 r. KAMPANIA SPOŁECZNA 9-10 maja 2009.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w latach
Realizacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a koncepcja uczenia się przez całe życie Jakub Sosin Wiceprezes PIFS.
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY DLA KOBIET
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Konferencja Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb regionalnego rynku pracy Gdańsk, 13 marca 2013 r.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Zanim zaczniemy mierzyć wartość kapitału ludzkiego jakość kapitału ludzkiego – perspektywa europejska 1.
POD DOBRĄ OCHRONĄ. O NAS  Jedyna organizacja na Dolnym Śląsku skupiająca zarówno świadczeniodawców podstawowej, jak i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekty zrealizowane w ZS1
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Zapis prezentacji:

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku

Nasza Izba 318 firm członkowskich z 70 miast, zatrudniających ponad 1000 aktywnych trenerów Reprezentacja branży szacowanej na miliardy zł rocznego obrotu Stałe kontakty robocze z ministerstwami i agendami rządowymi Stała obecność przedstawicieli Izby w mediach

Współpraca Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Edukacji Narodowej Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Urzędy Marszałkowskie Wojewódzkie Urzędy Pracy

Misja PIFS: Działanie na rzecz ciągłego rozwoju kompetencji i kształcenia się przez całe życie poprzez rozwój rynku szkoleniowego, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji.

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Edukacja jako jedność - synergia edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej.

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Zasada równorzędności edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej w tworzonym systemie potwierdzania i rejestrowania nabytych kwalifikacji.

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Efekt uczenia się i osoba ucząca się istotą procesu edukacji. Kluczowa cecha toczącego się procesu zmian, to koncentracja na efektach uczenia się (wyniku) i walidacji kompetencji osiąganych w różnych formach edukacji.

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Odpowiedzialność za efekty edukacji spoczywa na uczącym się. Wobec różnorodności treści oraz zmienności metod i form wspierających skuteczność uczenia się osób dorosłych, a także w warunkach złożonego i różnorodnego, dynamicznie zmieniającego się rynku pracy to osoba ucząca się winna być odpowiedzialna za wybór ścieżki uczenia się.

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Wolny rynek instytucji edukacji dorosłych oraz instytucji potwierdzających kwalifikacje. Wierzymy w rynkowe mechanizmy sterujące popytem i podażą, którym należy dać priorytet także w edukacji dla rynku pracy.

Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Różnorodność oraz zmienność metod i form wspierających uczenie się ludzi i organizacji w warunkach złożonego, różnorodnego i dynamicznie zmieniającego się rynku pracy jest priorytetem.

Prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych Dziękuję za uwagę! Ireneusz Górecki Prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych