Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku
Nasza Izba 318 firm członkowskich z 70 miast, zatrudniających ponad 1000 aktywnych trenerów Reprezentacja branży szacowanej na miliardy zł rocznego obrotu Stałe kontakty robocze z ministerstwami i agendami rządowymi Stała obecność przedstawicieli Izby w mediach
Współpraca Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Edukacji Narodowej Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Urzędy Marszałkowskie Wojewódzkie Urzędy Pracy
Misja PIFS: Działanie na rzecz ciągłego rozwoju kompetencji i kształcenia się przez całe życie poprzez rozwój rynku szkoleniowego, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Edukacja jako jedność - synergia edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Zasada równorzędności edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej w tworzonym systemie potwierdzania i rejestrowania nabytych kwalifikacji.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Efekt uczenia się i osoba ucząca się istotą procesu edukacji. Kluczowa cecha toczącego się procesu zmian, to koncentracja na efektach uczenia się (wyniku) i walidacji kompetencji osiąganych w różnych formach edukacji.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Odpowiedzialność za efekty edukacji spoczywa na uczącym się. Wobec różnorodności treści oraz zmienności metod i form wspierających skuteczność uczenia się osób dorosłych, a także w warunkach złożonego i różnorodnego, dynamicznie zmieniającego się rynku pracy to osoba ucząca się winna być odpowiedzialna za wybór ścieżki uczenia się.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Wolny rynek instytucji edukacji dorosłych oraz instytucji potwierdzających kwalifikacje. Wierzymy w rynkowe mechanizmy sterujące popytem i podażą, którym należy dać priorytet także w edukacji dla rynku pracy.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Różnorodność oraz zmienność metod i form wspierających uczenie się ludzi i organizacji w warunkach złożonego, różnorodnego i dynamicznie zmieniającego się rynku pracy jest priorytetem.
Prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych Dziękuję za uwagę! Ireneusz Górecki Prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych