Dokumentacja elektroniczna w urzędzie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

PROJEKT ZMIANY USTAWY O INFORMATYZACJI. I INNYCH AKTÓW PRAWNYCH
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1 Program operacyjny dotyczący rozwoju cyfrowego (POC) : stan prac oraz główne założenia Ewa Wnukowska Dyrektor Departamentu Programów Regionalnych i Cyfryzacji.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Narodowa Strategia Spójności
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.1 Plan Informatyzacji Państwa Dr inż. Grzegorz Bliźniuk Podsekretarz Stanu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Konsultacje Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
XIV Kongres Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej
Informatyzacja JST z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze
P ERSPEKTYWY C YFRYZACJI P OLSKI P ERSPEKTYWY C YFRYZACJI P OLSKI D O ROKU 2020 D O ROKU 2020 MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI W ARSZAWA,
Informatyzacja JST z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze Centrum Projektów Informatycznych Warszawa, 22 kwietnia 2013 r. Linia Współpracy,
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
„Projekt TERYT2 a rejestr TERYT”
Państwo 2.0 Nowy start dla e-administracji
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Długookresowe prognozowanie makroekonomiczne
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Jak budować lokalne i regionalne e-społeczności ? - ICT na poziomie miast i powiatów. Marek Bigosiński – Stowarzyszenie WOKiSS / ZMP Zakopane,
Badania gospodarki społecznej dr inż. Dorota Olszewska Ośrodek Statystyki organizacji Non-Profit, Urząd Statystyczny w Krakowie.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Informatyzacja JST z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Propozycja kryteriów szczegółowych wyboru finansowanych operacji dla Działania 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Przepisy dot. interoperacyjności dla wszystkich 34 tematów opublikowane.
LEŚNE CENTRUM INFORMACJI - PLATFORMA INFORMACYJNA MONITORINGU ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU.
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
XIV Ogólnopolskie Sympozjum – Krakowskie Spotkania z INSPIRE
Zapis prezentacji:

Dokumentacja elektroniczna w urzędzie Konferencja Dokumentacja elektroniczna w urzędzie Działania administracji rządowej i samorządowej w zakresie cyfryzacji usług publicznych UKSW Warszawa, 6 grudnia 2012 r. 1

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji e-administracja Plan Prezentacji Wprowadzenie Charakterystyka działań administracji rządowej Działania JST Obszary współpracy Podsumowanie Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Działania Administracji Rządowej e-administracja Działania Administracji Rządowej Realizacja projektów, głównie 7 oś POIG (29) Raport Polska 2.0, Nowy Start e-Administracji Wprowadzenie Krajowych Ram Interoperacyjności Zmiany prawa – założenia do nowelizacji ustawy o informatyzacji … przyjęte przez RM Opracowywanie Programu Zintegrowanej Informatyzacji (Program rozwoju) Uczestnictwo w działaniach KE – uwierzytelnianie/usługi zaufania, „chmura obliczeniowa”

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji e-administracja Perspektywa obywatela 2020 Głównym celem administracji państwowej jest ułatwienie życia obywateli i działalności przedsiębiorców, co powinno bezpośrednio przekładać się na wszystkie podejmowane działania. Budowa Systemu Informacyjnego Państwa będzie podporządkowana wyżej określonemu celowi. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

 Korzyści – perspektywa obywatela obywatel administracjasprawna e-administracja Korzyści – perspektywa obywatela obywatel  USŁUGI administracjasprawna PROCESY Opinie obieg informacji logiczny, szybki Uwagi Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Informatyzacja Zintegrowana e-administracja Informatyzacja Zintegrowana MAC IMiGW ZUS MZ (CSIOZ) GUS Samorządy UKE MS MSW CPI MF GUGIK MG MPiPS Instytut Łączności MEN MRR 6

Elementy Informatyzacji Zintegrowanej e-administracja Elementy Informatyzacji Zintegrowanej Określenie ram współdziałania w administracji Przygotowanie podstaw prawnych Wdrożenie podejścia procesowego Budowa kompetencji e-administracji Budowa kompetencji odbiorców e-usług Usuwanie barier instytucjonalnych Współpraca z otoczeniem Zastosowanie technologii Planowanie i zabezpieczenie finansowania

Projekt GUGiK Budowa Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach – Faza II MAC ePUAP IMiGW MZ (CSIOZ) ZUS UOKiK MON Samorządy GUS TERYT REGON EMUiA, EPN MS Nowa Księga Wieczysta UKE UZP MNiSW MSW PESEL CPI MTBiGM ZSIN GUGIK ZSIN GEOPORTAL MF EPN PRG MKiDN Instytut Łączności EMUiA MG MSZ MPiPS MRR MŚ MEN MRiRW KSEP 8

Uniwersalny Moduł Mapowy Projekt GUGiK GEOPORTAL 2, Uniwersalny Moduł Mapowy MAC ePUAP IMiGW Komisja Europejska MZ PRM CPI Samorządy GUS TERYT SDI DANE PZGIK UKE MSW KGP, KGSP MTBiGM Uniwersalny Moduł Mapowy GUGIK GEOPORTAL MKiDN Instytut Łączności MG INSPIRE MSZ MPiPS PZGIK MRR MŚ MEN MRiRW UMM 9

e-administracja SYSTEM POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO - WSPÓŁPRACA nr 112 MAC IMiGW ZUS MZ PRM (CSIOZ) SPR GUS Samorządy MS UKE PLI CBD MSW Policja SP CPI MF SIPR nr 112 MG GUGIK UMM MPiPS Instytut Łączności MEN MRR 10

- usługi elektroniczne e-administracja Rola ePUAP G – gestorzy usług G1 G2 G3 eX - usługi elektroniczne eRY - usługi rejestrowe e1 e2 e3 e4 e-usługi e5 eR1 e6 eR2 en eRn G4 G5 Gn 11

e-administracja Rola ePUAP G1 G2 G3 G4 G5 Gn e-usługi e1 e2 e3 ez1 e5 Grono współpracy G1 G2 G3 e1 e2 e3 ez1 e-usługi e5 eR1 eR2 en eRn G4 G5 Gn 12

SCHEMAT OPISU E-USŁUGI PROPOZYCJA Nazwa usługi (wyróżnik właściciela/kolejny nr np. GUGIK/25) Krótki opis usługi (ograniczona liczba znaków) Odbiorca usługi (obywatel, przedsiębiorca, urząd z podkategoriami? – studenci, uczniowie, prac. naukowi, właściciele psów … - słownik?) Szacowana liczba użytkowników Szacowana liczba wywołań usługi (przeciętnie w okresie np. tygodnia/miesiąca/roku?, Sezonowość/Okresowość? Okres rekrutacji do szkół, na studia, terminy rozliczenia podatku.) Rejestry publiczne (źródłowe) wykorzystywane przy realizacji usługi Rejestry/usługi powiązane z usługą Termin dostępności usługi (Od kiedy będzie dostępna – data deklarowana przez właściciela)

Działania administracji samorządowej e-administracja Działania administracji samorządowej Budowa i utrzymanie regionalnych platform e-usług Informatyzacja dużych miast > e-usługi Budowa infrastruktury internetu szerokopasmowego (RPO)

e-administracja Działania wspólne ?

Informatyzacja JST z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze e-administracja Działania wspólne - propozycja Informatyzacja JST z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze

JST w chmurze – cele projektu e-administracja JST w chmurze – cele projektu Uruchomienie zintegrowanych usług elektronicznych świadczonych przez JST rzecz obywatela, w tym przedsiębiorcy Usprawnienie, integracja i przebudowa wewnętrznych procesów biznesowych JST oraz usług Konsolidacja i ograniczenie wydatków inwestycyjnych JST w obszarze ICT Usprawnienie i integracja zasobów oraz systemów informatycznych administracji samorządowej

JST w chmurze – zakres projektu e-administracja JST w chmurze – zakres projektu Zamówienie, wykonanie i wdrożenie zintegrowanych usług elektronicznych świadczonych przez JST na rzecz obywatela i przedsiębiorcy Zamówienie i uruchomienie infrastruktury teleinformatycznej niezbędnej do świadczenia usług przez JST Przeprowadzenie integracji zasobów i systemów informatycznych administracji samorządowej Przeprowadzenie akcji informacyjno-promocyjnej i szkoleń dla pracowników JST

JST w chmurze – wyniki ankiety dla JST e-administracja JST w chmurze – wyniki ankiety dla JST Informacje zebrane na podstawie ankiety pozwalają poznać potrzeby i preferencje JST oraz dostarczają danych dotyczących ich infrastruktury teleinformatycznej. Ankieta była dostępna pod: www.chmura.cpi.gov.pl, 27.09 – 10.10 br., (przedłużona do 12.10) W tym okresie zanotowano 738 operacje wypełnienia ankiety. Usuwając powtórzenia, ankiety wypełnione niecałkowicie i błędnie (np. bez danych identyfikacyjnych JST - zebrano 654 prawidłowo wypełnionych ankiet przez gminy oraz 6 przez Starostwa Powiatowe i 3 Urzędy Marszałkowskie

JST w chmurze – założenia i ograniczenia e-administracja JST w chmurze – założenia i ograniczenia Jednostka odpowiedzialna za utrzymanie systemu w działaniu i zapewnieniu jego rozwoju - CPI nadzorowane przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Zakłada się, że środki na utrzymanie systemu w okresie trwałości projektu będą pochodziły z budżetu państwa (niezależnie od własności infrastruktury i modelu finansowania) Kluczowy dla powodzenia projektu będzie wybór optymalnego wariantu przyszłego modelu własności infrastruktury i finansowania jej utrzymania.

Dziękuję za uwagę e-usługi administracji? Wszystkim „po drodze” e-administracja e-usługi administracji? Wszystkim „po drodze” andrzej.regowski@mac.gov.pl Dziękuję za uwagę