Przygotowanie wniosku, część B Warsztaty: ”Jak napisać wniosek o stypendium Marie Curie” Poznań, 6 grudnia 2005r. Ewa Kocińska, RPK Poznań www.ppnt.poznan.pl/rpk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 7 Program Ramowy od podstaw. 2 Program Ramowy: dlaczego siódmy? Kraje UE przeznaczają od 1984 r. część wspólnego budżetu.
Advertisements

Dofinansowanie serii międzynarodowych konferencji
Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Marta Muter Krajowy Punkt Kontaktowy Instytut Podstawowych Problemów Techniki.
HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Marie Curie ChairsKatedry FP Mobility-10
Krajowy Punkt Kontaktowy HUMAN RESOURCES AND MOBILITY Stypendia Indywidualne 1. Marie Curie Intra-European Fellowships Stypendia.
ELEMENTY DOBREGO WNIOSKU
JAK WŁĄCZYĆ SIĘ W PROJEKTY EUROPEJSKIE?. POMYSŁ NA PROJEKT – ALE JAKI? Projekty realizowane w ramach współpracy (collaborative projects) Sieci doskonałości.
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Jak zostać ekspertem UE ? Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.: (61) , fax: (61)
6 Program Ramowy System Stypendiów Marii Curie Małgorzata Zysińska LPK ds. 5PR UE.
7.Program Ramowy Założenia programowe Jolanta Pacura Regionalny Punkt Kontaktowy
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Przygotowanie wniosku, część B Warsztaty: Jak napisać wniosek o stypendium Marie Curie Poznań, 27 lutego 2003r.
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie? Poznań, 27 lutego 2003r.
Stypendia szkoleniowe dla początkujących naukowców Stypendia szkoleniowe dla początkujących naukowców ( MC Host Fellowships for Early Stage Research Training.
Stypendia Marii Curie dla Transferu Wiedzy. 1. Stypendium Rozwojowe (26,4 mln ) Naukowcy przekazują wiedzę umożliwiającą rozwój potencjału badawczego.
Stypendia indywidualne – wyjazdy w Europie Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Sieci badawczo-szkoleniowe Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Program IDEAS – granty dla doświadczonych naukowców (ERC Advanced Grants) Punkt Kontaktowy 7.PR UE przy Politechnice Poznańskiej Małgorzata Niespodziana.
RODZAJE GRANTÓW ERC. POMYSŁY - najważniejsze cechy programu Inicjowane przez naukowców – żadnych priorytetów tematycznych Realizowane przez zespoły badawcze.
Konferencje i kursy szkoleniowe Marie Curie Paweł Bartoszek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.: (61) , fax:
Jak napisać dobry projekt do 7.PR?
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek?
RODZAJE GRANTÓW ERC.
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek? Ewa Kocińska – RPK Poznań
WIELKOPOLSKA W PROGRAMACH RAMOWYCH UE Podsumowanie 6. Programu Ramowego i Przygotowania do 7. Programu Ramowego Poznań, 8 czerwca 2006 r. Doświadczenia.
Być ekspertem Komisji Europejskiej - ogólne doświadczenia Berenika M. Marciniec Poznański Park Naukowo - Technologiczny Zostań ekspertem Komisji Europejskiej!
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej? Experts Management Module for FP6 Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań
Jak przygotować wniosek o stypendium indywidualne Marie Curie?
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek?
Przygotowanie wniosku stypendialnego Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Poznański Park Naukowo-Technologiczny ul. Rubież 46, Poznań Tel.
Marie Curie Conferences and Training Courses (SCF)
Przygotowanie wniosku Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Poznański Park Naukowo-Technologiczny ul. Rubież 46, Poznań Tel ,
Struktura wniosku w 7. Programie Ramowym. Przewodnik dla wnioskodawców. Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE.
Zostać ekspertem UE Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE.
Stypendia indywidualne – wyjazdy w Europie Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Idealne opracowanie punktu Implementation Joanna Bosiacka-Kniat, RPK Poznań Poznań, 12 kwietnia 2007r.
Sieci badawczo-szkoleniowe MC Research Training Networks (RTN) Joanna Bosiacka-Kniat Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR ul. Rubież 46, Poznań Tel.
Zarządzanie projektem i zasoby
Jak przygotować wniosek o stypendium indywidualne Marie Curie? Ewa Kocińska, RPK Poznań Poznań, 13 marca 2007r.
Marie Curie Intra-European Fellowships (EIF) Outgoing International Fellowships(OIF) Wypełnianie formularzy A wniosku Joanna Bosiacka-Kniat Poznański Park.
IDEAS czyli POMYSŁY. O jakie pomysły chodzi? W dowolnej dziedzinie naukowej, ale zgodnie z definicją FRONTIER RESEARCH* czyli badania pionierskie, poznawcze,
Wypełnianie formularzy „A” wniosku
PATENT na innowacyjny biznes
Konferencja Inaugurująca 7. Program Ramowy Badań i Rozwoju Technologicznego UE w Regionie Zachodnim Poznań, 15 stycznia 2007 r. Doświadczenia stypendysty.
Stypendia indywidualne – wyjazdy w Europie Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Euraxess – Europejski portal dla mobilnych naukowców Magdalena Wójtowicz.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Jak ewaluator odróżnia dobry projekt od złego?
System „Ewidencji Projektów”
Konkursy w 2007r.-wnioski eksperta oceniającego projekty Anna Wiśniewska Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
1 7 Program Ramowy Zasady uczestnictwa.
7. Program Ramowy UE ( ) 7. Program Ramowy UE ( ) PEOPLE Projekt indywidualny Marie Curie Intra-European Fellowship for Career Development.
1/15 EURAXESS Europejska Sieć Centrów Informacji dla Naukowców EURAXESS Portal dla mobilnych naukowców Monika Kornacka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Stypendia na wyjazdy poza Europę Joanna Bosiacka-Kniat Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR ul. Rubież 46, Poznań Tel , Fax
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty „Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie?” Poznań, 6 grudnia 2005r. Ewa Kocińska, RPK Poznań
Granty dla doświadczonych naukowców – rady dla piszących wnioski
Program POMYSŁY Granty dla początkujących badaczy Po I konkursie.
Stypendia Transferu Wiedzy - Jak napisać wniosek? Ewa Kocińska – RPK Poznań
Serie konferencji i kursy szkoleniowe Marie Curie Joanna Bosiacka-Kniat Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.: (61) 827.
Jak przygotować wniosek o stypendium indywidualne Marie Curie? Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych
7. PR „Ludzie” - projekty indywidualne Przebieg ewaluacji: 1-stopniowa procedura składania wniosków: przesyłamy pełny wniosek (max. 25 stron.
7. Program Ramowy UE ( ) „Ludzie” Projekt indywidualny (Marie Curie Intra-European Fellowship for Career Development - jak przygotować wniosek?
1 Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk Dzień informacyjny.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
HORYZONT 2020.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Zapis prezentacji:

Przygotowanie wniosku, część B Warsztaty: ”Jak napisać wniosek o stypendium Marie Curie” Poznań, 6 grudnia 2005r. Ewa Kocińska, RPK Poznań

Dokumentacja konkursowa – EIF – OIF  Dokument programowy (Workprogramme)  Przewodnik dla wnioskodawców (Guide for proposers) – formularze  Tekst konkursu ( Call text )  The FP6 in Brief - broszura z informacjami na temat 6 PR  Guidance Notes for Evaluators - poradnik dla oceniających wnioski  Handbook

Kilka rad na początek  Mam przekonać eksperta, a nie „co mam tu wpisać?”  Pierwsze strony najważniejsze – czytelnik (ekspert) od razu wie, o co chodzi w projekcie  Unikanie trybu przypuszczającego i zupełnie bezosobowego, „należy wykonać badania”  Powtórzenie – to nie zbrodnia  Kwantyfikacja (chociaż rząd wielkości)

Kilka rad na początek (2)  Projekt inicjatywa oddolna  Formularze B mają pomóc a nie przeszkodzić  „Guidelines for drafting the proposal description”  Śródtytuły, formatowanie, diagramy, rysunki  Drobne pomysły np. pytania – odpowiedzi  Traktowanie czytelnika jak „idiotę”

Opis projektu – część B1 i B2  B 1.1 Scientific quality of the project  B 1.2 Quality of the researcher  B 2.1 Quality of the research training  B 2.2 Quality of the host  B 2.3 Management and feasibility  B 2.4 Added value and relevance to the objectives of the activity  B 2.5 Previous proposals and contracts  B 2.6 Other issues

B 1.1 Naukowa jakość projektu (4 str.) SCIENTIFIC QUALITY OF THE PROJECT Scientific/Technological quality + interdisciplinary & multidisciplinary aspects – State-of-the-art – Dlaczego powinno się podejmować badania w tym temacie (aspekty naukowe, techniczne, gospodarcze, społeczne) – Na sam początek kilka zdań ogólnych o projekcie?: Cel ogólny (jasno), Cele pośrednie (wypunktować) – Aspekty multidyscyplinarne (między sektorowe)

B 1.1 Naukowa jakość projektu Research methodology - Podejście metodologiczne - Wybór - Dlaczego to podejście doprowadzi do sukcesu (osiągnięcia celu) Originality and innovative nature of the project and relationship to the state of the art - Wkład do stanu wiedzy - Nowe podejście – dlaczego ? + Nowe metody Timeliness and relevance of the project - Dlaczego projekt powinien zostać zrealizowany w tym właśnie czasie - Związek z innymi dziedzinami badań

B1.2 Walory aplikanta (6 str., w tym CV i lista osiągnięć) QUALITY OF THE RESEARCHER  Umiejętności potrzebne do przeprowadzenia projektu.  Działania na potwierdzenie: inicjatywy, niezależnego myślenia i cech kierowniczych.  Potencjał dla osiągnięcia niezależności jako naukowiec - jak projekt przyczyni się do rozwoju kariery i osiągnięcia niezależności. (OIF- wykorzystanie wiedzy spoza Europy)  CV: doświadczenie zawodowe osiągnięcia, lista projektów, publikacji, patentów, zaproszeń na konferencje etc. (maksymalnie 4 strony) opis 3 głównych osiągnięć – cele, rezultaty, zastosowania, zdobyte umiejętności itd. (250 słów) Można dołączyć krótkie streszczenia jednej lub dwóch najważniejszych publikacji

Opinia - Referencje  Opcjonalna, maksymalnie 3  Wysłana osobno - również elektronicznie  Taka opinia powinna również cytować konkretne osiągnięcia aplikanta.  Okoliczności (skąd opiniodawca zna aplikanta)  Walory aplikanta: doświadczenie zdolności, potencjał osiągnięć naukowych  Korzyści ze szkolenia w instytucji goszczącej  Jeśli możliwe porównanie z innymi studentami, członkami zespołu itd., stopnie etc.

B2.1 Aspekt szkoleniowy (1 str.) QUALITY OF THE RESEARCH TRAINING  Cele szkoleniowe wniosku  Wkład do rozwoju aplikanta i jego kariery  Opis, czego aplikant się nauczy podczas projektu.  Komplementarne umiejętności (zarządzanie, fundrasing, prezentacja, współpraca z przemysłem, etyka itp.)

B2.2 Walory gospodarza (4 str.) QUALITY OF THE HOST Scientific expertise in the field of the host  Doświadczenie w dziedzinie projektu (OIF – host 1 i 2)  Osiągnięcia, projekty, współpraca międzynarodowa (publikacje, patenty, projekty, nagrody etc. )  Informacja o opiekunie naukowym (doświadczenie, dorobek) Quality of the group/supervisors - doświadczenie Expertise in training experienced researchers and the capacity to provide mentoring/tutoring  Plany prowadzenia, nadzoru i pomocy naukowej  Zdolność do przekazania innych umiejętności Quality of infrastructures and international collaboration  Jaki sprzęt zostanie udostępniony (udowodnienie, że spełni wymagania projektu);  Opis aktualnej współpracy międzynarodowej

B2.3 Zarządzanie i wykonalność (2 str.) MANAGEMENT AND FEASIBILITY  Praktyczne ustalenia, dzięki którym projekt będzie mógł być wykonany (zwłaszcza po stronie hosta)  Plan pracy (harmonogram, zależność wynikowa, kwantyfikacja, metody) – diagramy, wykresy  Cele pośrednie, które pozwolą na ocenę postępów projektu (tabela?)  Informacja o przerwach (jeśli są planowane) i o potrzebie badań poza „hostem” (eksperci ocenią pozytywny/negatywny wpływ na jego przebieg)  Ustalenia, plany związane z prawami własności intelektualnej (własność, patentowanie, publikacje, wykorzystanie)  Ustalenia administracyjne – pomoc dla stypendysty w znalezieniu się w nowym kraju (nauka języka, administracja lokalna, mieszkanie, szkoły dla dzieci itp.)

Wykres Gantta

Diagram PERT

Uproszczony schemat projektu Problem Cel Cele szczegółowe -….. Działanie 6 Działanie 5 Działanie 4 Działanie 3 Działanie 2Działanie 1 RezultatFollow up

Milestones (punkty zwrotne) No.NameTimingCriteria 1Model of the process X 3rd monthSet of data on …. 2Correlation between phenomena Z and Y 12th month50 values of H are dependent on K 3Confirmation of thesis T 16 month…….. 4Improved methodology for … 24 monthThe results are 20% more accurent than state of the art

B 2.4 Zgodność z celami akcji i wartość dodana dla UE (2 str.) ADDED VALUE AND RELEVANCE TO THE OBJECTIVES OF THE ACTIVITY  Zgodność z celami akcji Marie Curie (związek z Workprogramme’em)  Wymiar europejski co do potrzeby badań (dlaczego ma być wykonany za granicą)  Jak przyczyni się do rozwoju poziomu nauki w Europie  Jak stypendysta będzie kontynuował drogę podjętą w projekcie  Korzyści dla aplikanta (zwłaszcza długoterminowe)  Wpływ na rozwój kariery stypendysty

B 2.4 Zgodność z celami akcji i wartość dodana dla UE (2 str.) - Jak projekt przyczynia się do powstania/celów ERA - Jak projekt przyczynia się do realizacji/rozwoju polityki EU w konkretnej dziedzinach. (Środowisko, zdrowie, transport, cele społeczne, wzrost zatrudnienia). - Synergie działań na poziomie europejskim- krajowym-regionalnym - Jak projekt przyczynie się dla atrakcyjności Europy dla naukowców - Jak projekt przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Europy (gospodarki, przemysłu itd.)

Inne B2.5 PREVIOUS PROPOSALS AND CONTRACTS – poprzednie wnioski i kontakty (1 str.)  Jeśli wniosek jest ponownym złożeniem (nawet z 5PR) – informacja: (a) Numer wniosku (b) Czym obecny wniosek różni się od poprzedniego  Inne publiczne środki finansowania związane z projektem (aby uniknąć podwójnego finansowania). B2.6 OTHER ISSUES – Inne zagadnienia (1 str.)  Proste wypełnienie tabelki związanej ze sprawami etycznymi. Jeśli dotyczy, opis jak wymagania prawne będą respektowane, czy trzeba wziąć pod uwagę aspekty polityki UE  Gotowość zaangażowania różnych czynników do rozpowszechniania wyników, podnoszenia świadomości itd.

Dziękuję Państwu za uwagę