BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
System awansu zawodowego nauczycieli – propozycja zmiany jakościowej
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
Analiza ryzyka projektu
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Normy praktyki zawodowej
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
FUNKCJA PERSONALNA.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
tel.: Marynino 28, Serock.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Biznesplan.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Ministerstwo Finansów
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Prezentacja Firmy TRENING SYSTEM GRUPA SZKOLENIOWO DORADCZA Kraków Piotr Serwin.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Badanie satysfakcji klienta Powiatowego Urzędu Pracy Magdalena Wasiluk Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w badaniu satysfakcji
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Raport po ocenie 360° - fragment
Zarządzanie przedsiębiorstwami
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

BPR – zarządzanie personelem

Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian przez pracowników. Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian przez pracowników. Szczególną uwagę należy więc poświęcić kulturze organizacyjnej i nowym zasadom zarządzania personelem. Szczególną uwagę należy więc poświęcić kulturze organizacyjnej i nowym zasadom zarządzania personelem. Poniżej przedstawiono 12 zasad takiego nowego postępowania / wg Hammera i Champy’ego /.

I. Zmiana podstawowych jednostek organizacyjnych przedsiębiorstwa … od działów i pionów funkcjonalnych do zespołów obsługujących całościowo poszczególne procesy. Zespoły wytwarzają wyroby lub usługi dla klienta Zespoły wytwarzają wyroby lub usługi dla klienta zewnętrznego lub wewnętrznego. zewnętrznego lub wewnętrznego.

II. Zmiana charakteru stanowisk pracy … od stanowisk nastawionych na realizację pojedynczych, zwykle prostych zadań do pracy, za którą odpowiada zwykle prostych zadań do pracy, za którą odpowiada cały zespół kompleksowo ; wymaga to od pracowników cały zespół kompleksowo ; wymaga to od pracowników umiejętności pracy na różnych pozycjach / stanowiskach / umiejętności pracy na różnych pozycjach / stanowiskach / w obrębie danego procesu. w obrębie danego procesu.

III. Zmiana roli poszczególnych osób w zespole … od kontrolowanych do nadzorowanych, a następnie samodzielnych, odpowiedzialnych za produkt całego samodzielnych, odpowiedzialnych za produkt całego procesu i posiadających uprawnienia władcze w procesu i posiadających uprawnienia władcze w tym zakresie. tym zakresie.

IV. Zmiana przygotowania zawodowego do pracy … od pracy indywidualnej do zespołowej, znaczne poszerzenie kompetencji, ciągła edukacja – powodująca poszerzenie kompetencji, ciągła edukacja – powodująca w efekcie możliwość rozumienia całego procesu. w efekcie możliwość rozumienia całego procesu.

V. Zmiana zasad wynagradzania … przejście od zapłaty za czas poświęcony pracy do zapłaty za efekty działania – czyli za wytworzone zapłaty za efekty działania – czyli za wytworzone nowe wartości oraz jakości odzwierciedlonej nowe wartości oraz jakości odzwierciedlonej w satysfakcji klienta. w satysfakcji klienta.

VI. Zasada - wynagrodzenia podstawowe są minimalne … przy stałej waloryzacji inflacyjnej i dochodowej. Wypłata zasadnicza następuje za wykonanie zadań zespołu zasadnicza następuje za wykonanie zadań zespołu w postaci dodatków, które nie powodują wzrostu w postaci dodatków, które nie powodują wzrostu płacy podstawowej. płacy podstawowej.

VII. Zmiana kryteriów awansu … odróżnia się awans od nagrody za właściwie wykonaną pracę. Awans jest funkcją zdolności i możliwości pracę. Awans jest funkcją zdolności i możliwości pracownika, a nie jego wydajności. pracownika, a nie jego wydajności.

VIII. Zmiana wartości i przekonań pracowników … wyrobienie przekonania / i nagradzanie za stosowania w praktyce /, że pracujemy dla klientów, a nie swoich w praktyce /, że pracujemy dla klientów, a nie swoich szefów. szefów. Systemy zarządzania, sposoby wynagradzania, metody Systemy zarządzania, sposoby wynagradzania, metody ocen pracowniczych są obecnie priorytetowymi ocen pracowniczych są obecnie priorytetowymi wartościami przedsiębiorstwa. wartościami przedsiębiorstwa.

IX. Zmiana postaw menedżerów … od gadania do działania. Artykułowanie systemów wartości bez stosowania ich w praktyce uważane wartości bez stosowania ich w praktyce uważane jest nie tylko za bezużyteczne, lecz także powiększające jest nie tylko za bezużyteczne, lecz także powiększające chaos organizacyjny. Dopiero nowa kultura zarządzania chaos organizacyjny. Dopiero nowa kultura zarządzania stworzy warunki do funkcjonowania nowych procesów. stworzy warunki do funkcjonowania nowych procesów.

X. Zmiana charakteru pracy menedżerów … z nadzorującego i kontrolującego na trenera i doradcę. Zespoły same projektują pracę, menedżer włącza się do Zespoły same projektują pracę, menedżer włącza się do rozwiązywania problemów w zasadzie na prośbę zespołu. rozwiązywania problemów w zasadzie na prośbę zespołu. Należy unikać przekonania, że drogą rozwoju pracownika Należy unikać przekonania, że drogą rozwoju pracownika jest awans na stanowisko menedżerskie – świadczyło by jest awans na stanowisko menedżerskie – świadczyło by to bowiem o priorytecie zarządzania nad pracą. to bowiem o priorytecie zarządzania nad pracą.

XI. Zmiana struktur organizacyjnych … od hierarchicznych do rozmytych – odpowiednich dla procesu. Trener – menadżer / ? / dla każdego procesu procesu. Trener – menadżer / ? / dla każdego procesu niezależnie od liczby zatrudnionych. Komunikacja niezależnie od liczby zatrudnionych. Komunikacja pomiędzy procesami może przebiegać bez udziału pomiędzy procesami może przebiegać bez udziału „ swojego ” menedżera. „ swojego ” menedżera. Sukces w realizacji procesu w zasadniczym stopniu Sukces w realizacji procesu w zasadniczym stopniu zależy od postaw i wysiłku zespołu, w mniejszym od zależy od postaw i wysiłku zespołu, w mniejszym od przewodzących zespołom. przewodzących zespołom.

XII. Przejście od rozdrobnienia do integracji czynników produkcji … na poziomie procesu. Materialne i niematerialne czynniki produkcji przynależne są do procesu. Projekt procesu produkcji przynależne są do procesu. Projekt procesu definiuje w zasadzie wszystkie czynniki. definiuje w zasadzie wszystkie czynniki.

Dziękuję za uwagę