Producent stojaków motocyklowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
– 700 lat śląskiej historii
Advertisements

Chcia ł by ś wiedzie ć …. jaki jest poziom satysfakcji Twojego klienta od razu po wykonaniu us ł ugi? kryteria : jedzenie, otoczenie, servis… …który z.
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
komornik trzyma kas ę m ą drze wydaje pieni ą dze m ą drze planuje akcje finansowe szuka nowych ź róde ł finansowania Oddzia ł u ….
Klub i Restauracja Mirage ma przyjemność
Wzmacniacz operacyjny
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
4. Relacyjny model baz danych
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Prąd elektryczny Opór elektryczny.
Gumowy Surowiec.
EFEKT CIEPLARNIANY.
Stanica wodna KIETLICE nad mamrami
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
P ROJEKT L EONARDO DA V INCI U CZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Frankfurt nad Odrą
BUDOWA, WŁAŚCIWOŚCI ORAZ ROLA TŁUSZCZÓW W ORGANIŹMIE
Asystent CRM.
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Droga jest łatwiejsza jeśli znasz jej cel
Zarządzanie logistyczne wykład 4-6
Równowaga rynkowa.
Przedszkola.
Parlament oraz europarlament PytaniaPodsumowanie.
Automatyczny Program Rentownej Dostawy Informacje podstawowe.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Przykłady analiza i projektowanie
KRĘGIELNIA.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Logistyk.
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Kim jeste ś myKim jeste ś my Co robimyCo robimy Gdzie si ę znajdujemyGdzie si ę znajdujemy Dlaczego to robimyDlaczego to robimy Misja wizja naszej firmyMisja.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Janiec Jakub Janusz Piotr Juś Maciej Olesiejuk Aneta Węgrzyniak Patrycja.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Nasza firma zajmuje się działalnością związaną z drukami wzorów oraz wszelkiego rodzaju napisów na koszulkach Naszym motto jest hasło.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Wykonał: Mgr Inż. Krzysztof Harwacki. Value Mapping for Lean management Sytuacja stanowi mały, prosty przykład zastosowania mapowania strumienia wartości.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Duka Company Liceum ogólnokształcące we Wronkach im. Powstańców Wielkopolskich.
1 Rachunkowość zarządcza.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

Producent stojaków motocyklowych Firma „MOTOREX” Producent stojaków motocyklowych

O firmie Firma jest producentem stalowych stojaków pod motocykle turystyczne, ścigacze, motocykle wyczynowe motocrossowe. Firma jest na rynku od 1999 roku i w chwili obecnej jest jedynym atestowanym producentem stojaków motocyklowych w Polsce a wzór każdego stojaka jest zastrzeżony i chroniony prawem. Firma ma charakter produkcyjny. Główna sprzedaż odbywa się w sklepie firmowym, hurtowo dla stałych odbiorców. Występują też hurtowi odbiorcy okazjonalni. Firma zatrudnia 17 osób w czterech działach. Siedziba (administracja i produkcja) znajduje się w Skawinie (woj. Małopolskie)

Struktura organizacyjna firmy Prezes firmy Kierownik sprzedaży Kierownik produkcji Kierownik magazynu Kierownik zaopatrzenia Z-ca kierownika ds. marketingu Pracownik magazynu surowcowego Pracownik magazynu wyrobów gotowych Przedstawiciel handlowy Kierownik sklepu firmowego Grafik komputerowy Brygadzista Zaopatrzeniowiec produkcji Zaopatrzeniowiec wyrobów gotowych Pracownik produkcji 1 Pracownik produkcji 2 Pracownik produkcji 3

Schemat poglądowy procesu zaopatrzenia Prezes firmy Kierownik sprzedaży Z-ca kierownika ds. marketingu Przedstawiciel handlowy Kierownik sklepu firmowego Grafik komputerowy Kierownik produkcji Brygadzista Pracownik produkcji 1 Pracownik produkcji 2 Pracownik produkcji 3 Kierownik magazynu Pracownik magazynu surowców Pracownik magazynu wyrobów gotowych Kierownik zaopatrzenia Zaopatrzeniowiec produkcji Zaopatrzeniowiec wyrobów gotowych Schemat poglądowy procesu zaopatrzenia

Proces zaopatrzenia linii produkcyjnej w surowce Dostawcą surowcowym zakładu jest firma „Baustal” z Krakowa, która jest głównym źródłem dostaw firmy od początku działalności. Wybrana została w formie konkursu ofert, przez prezesa w porozumieniu z kierownikiem produkcji który pełni w firmie również role głównego technologa. Firma kupuje do produkcji ceowniki, dwuteowniki, kątowniki, rury oraz profile zamknięte zimnowalcowane. Dostawca wywiązuje się z terminów dostaw a jakość produktów jest regularnie badana . Współpraca przebiega bezproblemowo od lat więc prezes nie widzi potrzeby prowadzenia nowych konkursów ofertowych. Kierownik produkcji potwierdzenie Pracownik produkcji Brygadzista Dostawca koordynator Zaopatrzeniowiec surowcowy Magazynier surowcowy Kierownik magazynu Kierownik zaopatrzenia Pracownik produkcji informuje brygadzistę o możliwości braku surowca . Brygadzista kontaktuje się z magazynierem surowców i domawia surowiec z magazynu po pisemnym potwierdzeniu kierownika produkcji. W przypadku wyczerpania surowca dla zapasu magazynowego poniżej dwóch tygodni (ciągłość produkcji) magazynier informuje kierownika magazynu o konieczności zaopatrzenia magazynu. Kierownik magazynu kontaktuje się z kierownikiem zaopatrzenia a ten na podstawie zlecenia przekazuje zamówienie do realizacji zaopatrzeniowcowi surowcowemu. Zaopatrzeniowiec finalizuje proces zaopatrzenia odbierając go od dostawcy.

Proces zaopatrzenia sklepu w wyrób gotowy PRODUKCJA PREZES konsultacja koordynator Kierownik sklepu Kierownik zaopatrzenia Zaopatrzeniowiec gotowych produktów Kierownik magazynu Magazyn wyrobów gotowych ZAOPATRZENIE Kierownik sklepu przewidując zapotrzebowanie na gotowy wyrób kontaktuje się z magazynierem wyrobów gotowych skąd pobiera niezbędną mu ilość towaru. Magazynier analizując stany magazynowe informuje swojego kierownika o możliwych brakach. Jeżeli kierownik magazynu zauważa coraz częstsze braki magazynowe konsultuje się z prezesem który decyduje o zmianie harmonogramu produkcji.

Pozyskiwanie nowych klientów PREZES Kontakt z klientami Prezes jest decydentem jeżeli chodzi o nowych klientów. Dyrektor sprzedaży utrzymuje kontakt z klientem a przedstawiciel pozyskuje nowych. Dyrektor ds. sprzedaży Przedstawiciel handlowy Pozyskanie klienta

Proponowane usprawnienia systemu zaopatrzenia: rozważenie powtórnego ogłoszenia konkursu ofert dla dostawców surowcowych mające na celu sprawdzenie cen konkurencji i ofert innych dostawców (zmiany na rynku dostawców stali przez ostatnie 10 lat mogą zaowocować korzystniejszymi ofertami cenowymi i lepszą jakością dostarczanych towarów. określić w zakresie obowiązków osoby odpowiedzialne za koordynacje procesów zaopatrzenia. skomputeryzowanie magazynów zapewniłoby lepsze zarządzanie zapasami . Opracowanie oparte na kontakcie meilowym oraz telefonicznym z za-c. Kierownika ds. Marketingu firmy „MOTOREX”