WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków 31.05.2010 GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Przykładowy model podziału środków
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska

Obszar EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ GIMNAZJUM.

Cel ewaluacji: Doskonalenie jakości i efektywności pracy szkoły poprzez analizę wyników egzaminu i wdrożenie wniosków z tej analizy.

Przedmiot ewaluacji Wymaganie 1.1 W szkole analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego.

Kryteria 1. Jawność wyników. 2. Dostępność wyników. 3. Zgodność z przepisami prawa. 4. Realizacja wniosków z analizy wyników egzaminów.

Chcąc się przekonać, czy dokonywana jest w szkole analiza wyników egzaminu gimnazjalnego oraz w jaki sposób przebiega ten proces, sformułowaliśmy pytania badawcze dotyczące jawności i dostępności wyników egzaminu, a także realizacji wniosków z ich analizy. Zbieranie danych odbywało się podczas rozmów z dyrektorem, nauczycielami i uczniami oraz poprzez analizę dokumentów i aktów prawnych.

W gimnazjum jest prowadzona analiza wyników egzaminu gimnazjalnego, co potwierdza dokumentacja (coroczne raporty z analizy wyników egzaminu). Analiza jest prowadzona różnorodnymi metodami: zestawienia liczbowe łatwości zadań i średnich punktów szkoły na przestrzeni lat, wykresy, w zakresie standardów egzaminacyjnych, staninów, porównanie z ocenami, z uwzględnieniem wpływu czynników środowiskowych i indywidualnych; obliczanie i interpretacja wskaźnika EWD.

1. Kto analizuje wyniki egzaminu gimnazjalnego? Analiza dokonywana jest w zespołach przedmiotowych oraz indywidualnie przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

2. Kiedy są analizowane wyniki egzaminu gimnazjalnego? Wyniki egzaminu gimnazjalnego są analizowane każdego roku niezwłocznie po otrzymaniu z OKE z Łodzi, a raport przedstawiany jest na radzie podsumowującej pracę szkoły.

3. W jaki sposób są analizowane wyniki egzaminu gimnazjalnego? Analiza jest prowadzona w wielu zakresach: zestawienia liczbowe łatwości zadań i średnich punktów szkoły na przestrzeni lat; opracowania graficzne; w zakresie standardów egzaminacyjnych; w zakresie staninów; porównanie z ocenami; w kontekście czynników środowiskowych i indywidualnych; obliczanie i interpretacja wskaźnika EWD.

4. Jak są wykorzystywane wnioski z analizy wyników? Szczegółowe opracowania wyników i wnioski nauczyciele przedmiotów wykorzystują w dalszej pracy planując w procesie dydaktycznym zadania mające na względzie poprawę efektywności kształcenia.

5. W jaki sposób są komunikowane i prezentowane wyniki egzaminów? Wyniki egzaminów komunikuje się uczniom i ich rodzicom, z zachowaniem poufności informacji, podczas rozmów z wychowawcą wraz z komentarzem, co uczeń opanował dobrze, a jakie umiejętności powinien doskonalić.

6. Jak wyniki egzaminów wpływają na modyfikacje procesu dydaktycznego? Wnioski z analizy są wdrażane – dokonuje się modyfikacji oddziaływań dydaktycznych poprzez systematyczne monitorowanie stopnia opanowania umiejętności kluczowych; organizowane są dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu.

7. Jakie akty prawne dotyczą procesu ewaluacji wewnętrznej? Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego

Mocne strony Nauczyciele posiadają szeroką wiedzę w zakresie technik i metod analizy wyników egzaminu gimnazjalnego, wykorzystują ją w praktyce dokonując szczegółowej analizy wyników w wielu zakresach. Analiza wyników egzaminu oraz wdrażanie wniosków przyczynia się do wzrostu efektywności kształcenia w gimnazjum.

Słabe strony Nie wszyscy nauczyciele są zaangażowani w proces analizy wyników egzaminu gimnazjalnego.

Rekomendacje – wnioski do dalszej pracy Zaangażować w proces analizy wyników egzaminu gimnazjalnego wszystkich nauczycieli gimnazjum.