Uczenie się - to doświadczenie. Wszystko inne – to tylko informacja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Dojrzałość szkolna dziecka
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
w praktyce pedagogicznej
Metoda Ruchu Rozwijającego
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
RUCH Klucz do prawidłowego rozwoju dziecka to połączenie tych trzech elementów.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Uczenie się - to doświadczenie. Wszystko inne – to tylko informacja. (Albert Einstein)

Psychoedukacja / czym jest ? /

jest uczeniem prawidłowego zastosowania metod psychologicznych w swoim życiu osobistym i zawodowym, nowych zachowań w sytuacjach społecznych, prowadzących do korzyści obu stron,

jest kształtowaniem umiejętności negocjacji w sytuacjach z bliskimi osobami, rozumienia swoich (a także u innych osób) intencji i potrzeb, określania granic emocjonalnych w kontaktach z ludźmi, szanowania bezpieczeństwa swojego i innych.

jak również bezpiecznego zbliżania się do ludzi, oraz dystansowania w sytuacjach konfliktu po to, by odczuwać coraz więcej satysfakcji z życia osobistego i sytuacji zawodowych.

warto wiedzieć, że treningi lub warsztaty o charakterze psychoedukacyjnym nie są sesjami terapeutycznymi. Mają formę spotkań weekendowych. Kierunek pracy grupy określony jest przez temat spotkania. Czas pracy na tego typu spotkaniach wynosi od 8 do 12 godzin.

Dla kogo są szkolenia? dla osób ciekawych, pragnących rozwijać się i poprawiać jakość swoich kontaktów z ludźmi, dla tych, którzy pragną zbudować pozytywną i świadomą postawę życiową i chcą:

rozwijać swoją osobowość, nauczyć się przekraczania swoich ograniczeń, znacząco podnieść jakość swojego życia i komunikacji, zdobyć nowe umiejętności życiowe i narzędzia do radzenia sobie      w trudnych sytuacjach, nauczyć się dokonywania dobrych zmian, kształtować własną postawę życiową i wpływać na postawę innych.

którzy niemożliwe chcą uczynić możliwym! Dla tych, którzy niemożliwe chcą uczynić możliwym!

Proponowane programy psychoedukacyjne Pokonaj stres Kreatywny umysł (wersja dla uczniów i osób dorosłych) Zostań… Kopernikiem! Doskonalenie pamięci Efektywna komunikacja Wygraj z nieśmiałością!

Pokonaj stres

Pokonaj stres Program jest adresowany do: - młodzieży uczącej się w gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych, - studentów, - wszystkich osób dorosłych, pragnących świadomie kontrolować swoje życie we wszystkich jego dziedzinach.   

Program jest realizowany metodą: kinezjologii edukacyjnej, samokontroli umysłu, technik mnemonicznych i map myśli, twórczej wizualizacji, fantazji sterowanej na podkładzie muzyki relaksacyjnej, pytań cyrkulacyjnych, stawianych uczestnikom programu w trakcie zajęć.

Program obejmuje trzy bloki tematyczne: Pierwszym jest próba ukształtowania pewności siebie, pokonania nieśmiałości i odkrycia w sobie źródeł własnej siły. W drugim bloku uczestnicy uczą się nawiązywać prawidłowe kontakty interpersonalne w asertywny sposób, wyrażać siebie jasno, nie raniąc nikogo. Te działania przygotowują do realizacji bloku trzeciego, nabywania i utrzymywania wiedzy, doskonalenia pamięci poprzez wykorzystanie map myśli.

Program ,,Pokonaj Stres'' zawiera propozycje, z których korzystając uczestnik: - aktywnie pokona stres, - efektywniej wykorzysta umysł, - nauczy się przez doświadczenie, - zwiększy swoje możliwości realizacji pełnego sukcesów i świadomego życia.

Kreatywny umysł ( wersja dla dorosłych)

Program przeznaczony jest dla osób dorosłych, pragnących efektywnie: - wykorzystać umysł, - zintegrować ciało i mózg, a poprzez prawidłowe ich funkcjonowanie - zredukować stres, - rozwinąć kreatywność, co pozwoli pomnożyć potencjał twórczy, osiągnąć sukces i harmonię w życiu.

Program jest realizowany w czterech blokach tematycznych w których

uczestnicy poznają : - podstawowe ćwiczenia kinezjologiczne - techniki odprężające ciało i umysł, - podstawowe ćwiczenia kinezjologiczne ( gimnastykę mózgu), - ćwiczenia izometryczne, wprowadzające ciało w stan odprężenia, powodujące równomierny dopływ energii do wszystkich części ciała, rozluźniające mięśnie, redukujące napięcie.

jak również sposoby panowania nad własnymi reakcjami, podstawowe techniki oddechowe, podnoszące koncentrację umysłu i uwagi, sprzyjające relaksacji, redukujące napięcie mięśni ciała, ruchy integrujące ciało i umysł. techniki interaktywne, powodujące nabycie umiejętności oceny działania człowieka kreatywnego, techniki poszerzania pamięci, kompleksowego zapamiętywania, redukcji stresu, rozwoju twórczego potencjału umysłu.

Rozwój umysłu (wersja dla uczniów)

Program zawiera Blok I - dla uczniów klas I - III Blok II - dla uczniów klas IV - VI

techniki i sposoby odprężające ciało i umysł, W czasie zajęć uczestnicy poznają techniki i sposoby odprężające ciało i umysł, podstawowe ćwiczenia kinezjologiczne, nauczą się panowania nad własnymi reakcjami. Zrelaksują ciało i umysł

Poznają twórczy ruch czyli ćwiczenia wprowadzające ciało w stan odprężenia, powodujące równomierny dopływ energii do wszystkich części ciała, rozluźniających mięśnie i redukujących napięcie.

Techniki oddechowe (podstawowe), podnoszące koncentrację umysłu i uwagi, sprzyjające relaksacji, redukujące napięcie mięśni ciała oraz ruchy integrujące ciało i umysł.

Twórczą wizualizację technikę uruchamiającą moc wyobraźni, co owocuje: osiąganiem zamierzonych celów, pokonywaniem lęków i stresów, poprawą koncentracji, rozwijaniem samoświadomości, podnoszeniem zaufania do siebie

Zostań…Kopernikiem!

Jest to program rozwoju umysłu i twórczej wizualizacji, który zapoznaje uczestnika z technikami, harmonizującymi współpracę lewej i prawej półkuli mózgowej czyli - gimnastyką mózgu, twórczą i kinetyczną wizualizacją, kontrolowanym oddechem, ćwiczeniami izometrycznymi.

drzemiący w każdym człowieku nieprawdopodobny    Systematyczne stosowanie poznanych ćwiczeń ujawnia drzemiący w każdym człowieku nieprawdopodobny potencjał twórczy

i pozwala uzyskać prawidłowe funkcjonowanie mózgu, możliwości efektywniejszego wykorzystania umysłu poprzez: prawidłowe funkcjonowanie mózgu, uaktywnienie różnych aspektów własnej osobowości, świadome sterowanie wyobraźnią, kreatywne rozwiązywanie codziennych problemów.

Program jest adresowany do studentów, rodziców i opiekunów, instruktorów w placówkach kulturalnych, osób prowadzących świetlice szkolne i środowiskowe, nauczycieli przedmiotowych pedagogów, grup zawodowych i społecznych, pragnących rozwinąć swój potencjał twórczy uczniów szkół średnich

Doskonalenie pamięci / efektywne uczenie się /

Proponowany program doskonalenia pamięci, nabywania i utrzymywania wiedzy, obejmuje szeroki zbiór ćwiczeń pamięci, mających na celu poznanie zasad jej funkcjonowania, eliminacje zapominania i zdenerwowania.

założenia programowe uczenie się usprawniania pamięci, czujnego słuchania, bacznego obserwowania, rozwijanie wyobraźni dynamicznej, poznanie sposobów nabywania i utrzymywania wiedzy,

poznanie ruchów integrujących, usprawniających proces zdobywania i utrzymywania wiedzy, - kształtowanie i ochrona procesów uczenia się poprzez         - kontrolę stresu,         - odżywianie,         - ruch,       - stosowanie technik wyobrażeniowych

W trakcie szkolenia uczestnik programu

Po ukończeniu szkolenia uczestnik programu zdobywa wiedzę o tym, jak działa pamięć oraz jak jej skuteczniej używać, poznaje techniki zapamiętywania i utrwalania zdobytej wiedzy, rozumie procesy zapominania i potrafi im przeciwdziałać, umie tworzyć i praktycznie zastosować Mapy Myśli, potrafi w praktyce stworzyć osobisty plan działania z wykorzystaniem poznanych technik i metod rozwoju pamięci.

Program jest adresowany do Program jest adresowany do nieograniczonego kręgu odbiorców

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA

Trening efektywnej komunikacji jest: pracą nad sobą zdobywaniem wiedzy o sobie możliwością spojrzenia na siebie oczyma innych. Dokonuje się to poprzez ogląd własnego sposobu funkcjonowania w relacjach z innymi, a także poprzez obserwację pracy pozostałych członków grupy.

Cele treningu Rozwijanie kompetencji interpersonalnych Zrozumienie swoich relacji z grupą Pobudzenie samoświadomości i doskonalenie umiejętności porozumiewania z ludźmi Doskonalenie zachowań w trudnych i konfliktowych sytuacjach Rozwijanie własnych zasobów inteligencji emocjonalnej

Efektywna komunikacja zachodzi między dwiema osobami wtedy, kiedy odbiorca rozumie przekaz tak, jak zamierzył to nadawca.

Otwarta komunikacja wzmacnia związki między ludźmi sprzyja nawiązaniu przyjaźni podejmowaniu współpracy budowaniu zaufania poczuciu bezpieczeństwa.

Wygraj z nieśmiałością

Program jest adresowany  do osób o niskiej samoocenie, niepewnych  siebie, nadwrażliwych, nadaktywnych, lękliwych, mających problemy z koncentracją.

Poprzez poznawanie własnych granic, wrażliwe ich dostrzeganie,  umiejętność pracy w grupie, elastyczność działania,   poczucie własnej wartości, niezbędnej dla rozwoju silnej osobowości,   umiejętność samookreślenia, silnego i świadomego zachowania,

odkrycie silnego wnętrza człowieka, lepsze poznanie własnych możliwości, zdolności, życzeń, uczenie się wyrażania ich w sposób jasny i nieraniący nikogo,  przeżywanie zadowolenia emocjonalnego i radości, eliminację zdenerwowania, roztargnienia, zapomnienia,

pokazuje co należy zrobić, by stać się bardziej śmiałym człowiekiem. by podnieść poczucie własnej wartości i zmniejszyć lęk przed ludźmi .

Program jest realizowany metodą integracji psychologicznej, techniki wolności emocjonalnej (tapping), relaksacji, wizualizacji i afirmacji, dramy i gry problemowej.

Zakładane rezultaty przezwyciężenie blokady jaką jest nieśmiałość, większa pewność siebie  podczas publicznego występowania,   wykorzystanie porażek do walki  z nieśmiałością,   ograniczenie poziomu stresu  w rożnych życiowych sytuacjach, myślenie bardziej pozytywnie, podniesienie samooceny i wiary w   siebie.

Wykorzystaj szansę i weź udział w proponowanych szkoleniach

Publikacje www.psychoedukacja.cba.pl