Analiza SWOT.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Biznesplan dla firmy usługowej
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Biznes plan Konrad Schmidt.
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Istota konkurencji w internecie …
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Biznesplan.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
INFORMACJA MARKETINGOWA
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Analiza SWOT – ĆW 4.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Planowanie rozwoju placówki oświatowej Planowanie rozwoju placówki oświatowej.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Nazwa, logo i motto firmy
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Analiza SWOT

ANALIZA SWOT Analiza SWOT to: Technika pozwalająca na przeprowadzenie analizy firmy w oparciu o czynniki mające wpływ na jej działalność Tabela z dwoma wierszami i dwiema kolumnami; górny wiersz pokazuje czynniki zależne od firmy (silne strony i słabości),a dolny - niezależne od niej(szanse i zagrożenia) Każdy z czynników powinien być zawsze rozpatrywany w odniesieniu do czynników z innych części

Analiza SWOT polega na rozpoznaniu w firmie: mocnych stron - Strenghts słabych stron - Weaknesses szans w otoczeniu - Opportunities zagrożeń w otoczeniu - Threats

Tabela SWOT Strenghts (mocne strony) Weaknesses (słabe strony) Czynniki wewnętrzne Strenghts (mocne strony) Weaknesses (słabe strony) Czynniki zewnętrzne Opportunities (szanse) Threats (zagrożenia)

Przykładowe pytania, które ułatwią rozpoznanie silnych i słabych stron firmy: W czym nasza firma jest słabsza lub silniejsza od konkurencji? W czym nasz produkt (usługa) jest lepszy, a w czym gorszy od produktów konkurencji? Czy pracownicy są dobrymi fachowcami? Czy jakość naszych produktów (usług) jest wysoka? Czy nasze maszyny są nowoczesne? Czy nasz produkt (usługa) jest innowacyjny? Co w przedsiębiorstwie działa sprawnie, a co nie?

Przykładowe pytania, które ułatwią rozpoznanie szans: Rozwój jakich rynków byłby szansą dla naszej firmy? Jakie nowe potrzeby klientów mogą pojawić się w przyszłości? Jakie zmiany na rynku wsparłyby rozwój naszej firmy? Jakie działania konkurencji byłyby dla nas szansą? Jakie zmiany przepisów prawa byłyby dla nas szansą? Jakie zmiany podatkowe byłyby dla nas szansą?

Przykładowe pytania, które ułatwią rozpoznanie zagrożeń: Czy zmiany w technologii zagrażają produktom (usługom) firmy? Jakie zmiany na rynku osłabiłyby rozwój naszej firmy? Jakie działania konkurencji byłyby dla nas zagrożeniem? Jakie zmiany przepisów prawa byłyby dla nas zagrożeniem? Jakie zmiany podatkowe byłyby dla nas zagrożeniem?