SPOTKANIE Z RODZICAMI styczeń 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINIE P OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW W I SEMESTRZE 2015/2016r.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

SPOTKANIE Z RODZICAMI styczeń 2012

Klasyfikacja uczniów (I półrocze): Oceny postępów uczniów w nauce: Ocena klasa Celujący Bardzo dobry dobry Dostate- czny Dopuszcza-jący Średnia klasy I - III Ocena opisowa IV 83 65 23 5 4,27 V 47 68 14 3,92 VI 29 34 10 3,95 Razem: 159 167 4,17

I - III Ocena opisowa IV 6 3 1 V 7 5 VI 4 17 11 9 Oceny zachowania: 2 klasa wzorowe Bardzo dobre dobre poprawne Nieodpo-wiednie naganne I - III Ocena opisowa IV 6 3 1 - V 7 5 2 VI 4 Razem 17 11 9

Frekwencja w roku szkolnym 2011/2012 (I półrocze): Klasa % obec ności I II III IV V VI ŚREDNIA KLASY 91,1% Szymon Czorniak Joanna Piosek 97,1% Julia Knapczyk Maciej Kubacka Martyna Moniak Damian Waresiak 97,0% Mateusz Biel Jakub Knapczyk Kamil Solawa Klaudia Solawa 96,8% Knapczyk Ala Kulawiak B Mastela K Kapuściak M Pawlak J Wyrwa D 94,5% Smutek Dawid Stercuła Mariola Kulawiak Wiktoria 95,3 % Kinga Kowalczyk Kamil Płaciak Katarzyna Solawa ŚREDNIA SZKOŁY

WYNIKI SPRAWDZIANÓW KLASY VI OD 2003 DO 2011 ROKU

WYNIKI SPRAWDZIANÓW KLASY VI na tle gminy, powiatu, województwa od 2006 – 2011 r.

WYNIKI SPRAWDZIANÓW KLASY VI

Raport z ewaluacji Przedmiot ewaluacji: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki. - Analizuje się wyniki sprawdzianu. Głównym celem tej ewaluacji jest podniesienie wyników sprawdzianu po klasie VI.

ankieta dla nauczycieli ankieta dla uczniów kl. VI W celu zebrania informacji zespół nauczycieli zastosował następujące metody: analiza sprawdzianów ankieta dla nauczycieli ankieta dla uczniów kl. VI ankieta dla rodziców uczniów kl.VI W ankiecie skierowanej do nauczycieli wzięło udział 12 nauczycieli uczących w klasach 0-VI. Ankieta dla uczniów klasy VI została przeprowadzona w szkole, wzięło w niej udział 100% uczniów. Natomiast trzecia ankieta była skierowana do rodziców uczniów klasy VI. Tutaj również 100% rodziców wypełniło ankietę.

Zapytano uczniów i rodziców o poziom nauki w naszej szkole na tle innych znanych im szkół. 72% rodziców i 54% uczniów ocenia naszą szkołę na poziomie dobrym. 18% rodziców i 9% uczniów ocenia poziom szkoły jako przeciętny. Wyk.1. Poziom szkoły wg uczniów i rodziców.

Część rodziców uważa, że wyniki naszych uczniów są dobre, ponad połowa jako przeciętne a niewielka część z nich określa jako niskie. Zgodnie rodzice i uczniowie uważają, że szkoła dobrze przygotowuje szóstoklasistów do sprawdzianu zewnętrznego. Co więcej większość uczniów stwierdza, że sprawdzian jest dobrą formą zbadania wiedzy i umiejętności dlatego chcą go napisać jak najlepiej. Zarówno uczniowie jak i rodzice zgodnie wskazują, że „w miarę wartościowa” nagroda rzeczowa lub wpis do złotej księgi i wyróżnienie na forum szkoły zwiększyłoby motywację uczniów do osiągnięcia wyższego wyniku na sprawdzianie kompetencyjnym.

Według rodziców przyczyną niskich wyników jest to, że ich dzieci nie rozwijają wiedzy szkolnej we własnym zakresie. Jednak uczniowie są świadomi tego, że zbyt mało czasu poświęcają na naukę. Rozwijanie wiedzy szkolnej we własnym zakresie przez uczniów kl.VI.

Podsumowanie: Wyniki sprawdzianu zewnętrznego są niskie, ponieważ uczniowie mają niską motywację do osiągnięcia wyższych wyników na sprawdzianie, uczniowie nie czują się odpowiedzialni za wizerunek szkoły oraz nie rozwijają wiedzy szkolnej we własnym zakresie. Jak wynika z przeprowadzonych ankiet wszyscy nauczyciele i prawie wszyscy rodzice czują się odpowiedzialni za wizerunek naszej szkoły. Niestety większość uczniów klasy VI nie są świadomi odpowiedzialności za swoją szkołę.

WNIOSKI Mocne strony szkoły Słabe strony szkoły nauczyciele czują się odpowiedzialni za wynik egzaminu, w tym celu prowadzone są zajęcia dodatkowe wspomagające uczniów w zdobywaniu wymaganej wiedzy nauczyciele dokonują analizy prac uczniów i podejmują odpowiednie kroki, aby pracować nad słabymi obszarami Wszyscy rodzice uważają, że szkoła dobrze przygotowuje uczniów do spr. zew. Prawie wszyscy uczniowie uważają, że szkoła pomaga dobrze przygotować się im do spr. Część uczniów nie zna wyników sprawdzianu Większość uczniów nie czuje się odpowiedzialnymi za wizerunek szkoły Znaczna część rodziców uznaję, że dzieci nie rozwijają wiedzy szkolnej we własnym zakresie

W celu podniesienia wyników sprawdzianu po kl.VI postawiono : Przedstawić wyniki sprawdzianu rodzicom klas IV-VI z lat ubiegłych na najbliższym spotkaniu z rodzicami oraz uczniom klas IV-VI. Wzbudzić poczucie odpowiedzialności za wizerunek naszej szkoły u wszystkich uczniów Zwiększyć motywację za dobre wyniki ze sprawdzianu kompetencyjnego poprzez wartościowe dla uczniów nagrody. Stosować częstsze krótkie kartkówki, które będą się opierać na sprawdzaniu/ulepszaniu danej umiejętności.

Dziękuję za uwagę!