Zajęcia pozalekcyjne w Szkole Podstawowej Zespołu Szkół im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Technologia informacyjna według MENiS
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Koncepcja pracy szkoły
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Co to jest TIK?.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY W EWANGELICKIM CENTRUM DIAKONII I EDUKACJI UL. WEJHEROWSKA WROCŁAW WROCŁAW 2011.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Zapis prezentacji:

Zajęcia pozalekcyjne w Szkole Podstawowej Zespołu Szkół im Zajęcia pozalekcyjne w Szkole Podstawowej Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu

W bieżącym roku szkolnym uczniowie mogą korzystać z następujących form zajęć: zajęcia pozalekcyjne z informatyki dla uczniów klas I-III, koło przyrodniczo-ekologiczne „MŁODY EKOLOG”, w skład którego wchodzą uczniowie II etapu kształcenia, spotkania z Internetem dla uczniów szkoły podstawowej, ćwiczenia przygotowujące do sprawdzianu po szkole podstawowej.

Cele programu zajęć z informatyki dla uczniów klas I-III Cel główny: Umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie podstawowym. Cele kształcenia i wychowania: Wspomaganie procesu nabywania wiadomości i umiejętności ucznia. Poznawanie komputera w stopniu umożliwiającym samodzielne posługiwanie się nim. Opanowanie umiejętności pisania, liczenia, rysowania, drukowania, korzystania z dyskietek i płyt CD-ROM, zapisywania własnej pracy. Opanowanie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie. Poznanie przykładów zastosowania komputera w najbliższym środowisku, dostrzeganie wpływu technologii informatycznej na życie człowieka.

Cele programu zajęć z informatyki dla uczniów klas I-III – c.d. Stopniowe nabywanie umiejętności wykorzystania komputera, jako urządzenia ułatwiającego nauk. Wdrażanie do higienicznej pracy z komputerem. Zwróceniem uwagi na zagrożenia internetowe. Rozwijanie zainteresowań informatycznych. Umacnianie wiary we własne siły, możliwości i umiejętności. Umiejętność prezentacji własnych osiągnięć. Poznanie zasad bezpiecznego użytkowania sprzętu komputerowego i urządzeń elektrycznych. Poszanowanie cudzej własności intelektualnej i efektów pracy innych użytkowników komputera.

Osiągnięcia uczniów Rozpoznaje i nazywa podstawowe elementy zestawu komputerowego (monitor, klawiatura, myszka, drukarka), nośniki informacji (dyskietka, CD-ROM) i wykonuje czynności (kliknij, skopiuj). Samodzielnie uruchamia komputer i wybiera żądany program. Obsługuje wybrany program, grę. Poprawnie wychodzi z programu, wyłącza komputer. Posługuje się myszką. Rozróżnia plik i folder. Rozpoznaje podstawowe elementy środowiska Windows: okna, pulpit, ikona, pasek zadań, przyciski. Zna budowę okna. Wykonuje prosty rysunek, wykorzystując ofertę programu przez odpowiedni wybór narzędzi i opcji. Umie napisać prosty tekst z wykorzystaniem małych i wielkich liter, wyszukać i poprawić błędy. Zna klawisze edycyjne i wie, do czego służą.

Uzasadnia znaczenie komputera dla rozwoju techniki. Dostrzega konieczność korzystania z nowych technologii komunikowania się. Umie obsługiwać poznane programy edukacyjne, wykorzystywać je do uczenia się i testowania swoich osiągnięć. Stosuje zdobyte dzięki programom edukacyjnym wiadomości i umiejętności w prostych sytuacjach. Umie kopiować informacje z dysku twardego na dyskietkę i odwrotnie.

Założenia koła przyrodniczo-ekologicznego Szkolne koło ekologiczno – przyrodnicze „MŁODY EKOLOG” prowadzone jest dla uczniów II etapu kształcenia. Głównym jego założeniem jest: Wykształcenie, wśród uczniów i społeczeństwa lokalnego, poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego. Realizując ten cel stosujemy różne metody i formy pracy. Oprócz tradycyjnych zajęć w bezpośrednim kontakcie z przyrodą, uczniowie pracują również z komputerami, gdyż zajęcia mają rozwijać umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji oraz korzystania z różnych źródeł.

Prace młodych ekologów W ramach prowadzonych zajęć wykonaliśmy różne zadania wykorzystując do tego informacje z Internetu. Są to między innymi: Przygotowanie wystawki w klasopracowni biologicznej pod hasłem „Walory odżywcze warzyw”.

Prace młodych ekologów c.d. Wykonanie ulotek o tematyce zdrowotnej i przyrodniczej, które były rozdawane uczniom i mieszkańcom naszej miejscowości. Wykonanie albumu pt: „Zwierzęta chronione w Polsce” np. Bóbr europejski Ssak z rzędu gryzoni. Długość ciała osiąga 75–100 cm, ogona 30–35 cm, waga 18–30 kg. Masywna budowa ciała; futro bardzo gęste,od szaro- do czarnobrunatnego; ogon spłaszczony, pokryty łuskami, uszy i oczy małe, palce tylnych nóg spięte błoną pławną. Zamieszkuje stojące i płynące wody w lasach liściastych o bogatym podszyciu. Prowadzi aktywny tryb życia o zmierzchu i w nocy. Jest znakomitym pływakiem, świetnie nurkuje, pod powierzchnią wody może przebywać nawet do 15 min. Kopie nory w przybrzeżnych skarpach lub buduje żeremia z gałęzi i mułu, do których wejścia zawsze znajdują się pod wodą. Na szczególną uwagę zasługują jego mocne, niezwykle silne zęby, którymi jest w stanie ścinać drzewa nawet o dużej średnicy.

Spotkania z Internetem dla uczniów szkoły podstawowej Główne zadania: Przepisywanie tekstów, Wykonywanie prezentacji, Tworzenie stron WWW, Wykonywanie plakatów, rysunków, Projektowanie wizytówek, Drukowanie (wydruk czarno-biały – drukarka laserowa), Skanowanie

Spotkania z Internetem dla uczniów szkoły podstawowej - cd. Wyszukiwanie wiadomości na zadany temat, Nagrywanie i archiwizacja danych na nośnikach CD, Wysyłanie i odbieranie e-maili, Rozwiązywanie problemów związanych z komputerami (doradztwo naprawy i modernizacja), Zakładanie kont pocztowych, Uczenie podstaw obsługi komputera, pakietów biurowych i Internetu.

Zajęcia w świetlicy środowiskowej W bieżącym roku szkolnym w rozpoczęła swoją działalność Świetlica Środowiskowa przy Zespole Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu. Najważniejsze cele świetlicy to indywidualne rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży z terenu gminy poprzez udział w różnych formach zajęć oraz kształtowanie więzi ze środowiskiem lokalnym.

Zajęcia w świetlicy środowiskowej c.d. W ofercie świetlicy znajdują się następujące rodzaje zajęć: sportowe; rozwijają sprawność fizyczną i kondycję młodzieży, teatralne; rozbudzają zainteresowania uczniów teatrem, przygotowują do świadomego uczestnictwa w kulturze, obcowania ze sztuką, logopedyczne; dzieci mogą rozwijać mowę i umiejętności poznawcze oraz korygować błędy w mówieniu lub wady wymowy, taniec nowoczesny i aerobik; młodzież poznaje podstawowe kroki aerobiku, uczestniczy w ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę ciała, ćwiczy marsze w odpowiednim tempie i poruszanie się po parkiecie

Zajęcia w świetlicy środowiskowej c.d. kulinarne: dzieci poznają zasady zdrowego żywienia, sposoby przygotowywania posiłków, nabywają umiejętności racjonalnego odżywiania pamiętając o ważnej roli estetyki podawania do stołu i spożywania, plastyczne; Uczestnicy mogą swobodnie dysponować swoim wolnym od zajęć czasem poznając techniki plastyczne, które na lekcjach plastyki są tylko zasygnalizowane, informatyczne: pozwalają na rozwijanie zainteresowań informatycznych oraz fotograficznych, „Odrabianki” to stały element świetlicy. Wszyscy uczniowie mogą skorzystać z pomocy nauczycieli w odrabianiu lekcji.

Ćwiczenia przygotowujące do sprawdzianu po szkole podstawowej W każdej twórczej działalności człowieka niezbędna jest szybka orientacja, pomysłowość i przede wszystkim zdolność logicznego myślenia, program ćwiczeń został zaprojektowany tak, aby właśnie te sfery umysłu doskonalić. Zajęcia pod nazwą „Ćwiczenia przygotowujące do sprawdzianu po szkole podstawowej” mają na celu przygotować uczniów do sprawdzianu zarówno od strony „technicznej” tzn., oswoić z jego formą jak również doskonalić umiejętności objęte pięcioma standardami wymagań egzaminacyjnych. W tym celu nauczyciele wykorzystują zarówno programy komputerowe (np. “Zacznij od dziś” lub eduromy), jak również bogate zasoby internetowe.

Cele ogólne ćwiczeń: wdrażanie uczniów do samodzielnej pracy, kształcenie umiejętności koncentracji, wyrabianie umiejętności właściwego zaplanowania czasu pracy nad zadaniami, przygotowywanie uczniów do właściwego wykorzystania miejsca na arkuszu egzaminacyjnym, doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań zamkniętych oraz zadań otwartych: krótkiej i rozszerzonej odpowiedzi, przygotowanie uczniów do wykorzystania posiadanej wiedzy przy rozwiązywaniu problemów, wyrabianie wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia sukcesu.

Zalety programu Dzięki programowi „Zacznij od dziś” uczniowie doskonalą umiejętności objęte pięcioma standardami egzaminacyjnymi rozwiązując gotowe testy lub konstruując wg zapotrzebowania uczniów. PISANIE KORZYSTANIE Z INFORMACJI CZYTANIE ROZUMOWANIE WIEDZA W PRAKTYCE

TU MOŻESZ DOSTOSOWAĆ SPRAWDZIAN DO SWOICH UMIEJĘTNOŚCI

Efekty pracy: 1. Umiejętność kodowania i wypełniania karty odpowiedzi arkusza egzaminacyjnego. 2. Sprawne redagowanie dłuższych form wymienione w standardach wymagań egzaminacyjnych takich jak: sprawozdanie, reportaż, streszczenie, ogłoszenie, zawiadomienie, zaproszenie, instrukcja, opowiadanie z elementami opisu, wywiad, plan jednodniowej wycieczki, pamiętnik, opis przeżyć wewnętrznych, list, charakterystyka, rozprawka oraz notatka do przewodnika turystycznego. 3. Umiejętność czytania ze zrozumieniem i wyszukiwanie odpowiedzi na zadania zamknięte w tekście.

Podsumowanie: Podczas każdego rodzaju zajęć pozalekcyjnych często wykorzystywany jest komputer jako narzędzie pracy uczniów i nauczycieli, a dostęp do Internetu pozwala na szybkie uzyskanie informacji na dowolny temat. Niewątpliwie korzystanie z TIK uatrakcyjnia proces nauczania-uczenia się, a przez to jego efekty są trwalsze. Bibliografia: 1. Podstawa programowa kształcenia ogólnego, 2.„Zacznij od dziś”. Sprawdzian po szkole podstawowej. WSiP we współpracy z OKE w Krakowie, 3. Zrzuty ekranowe i zdjęcia-zasoby własne nauczycieli. Opracowanie: Maria Pawłowska