Decyzje/zobowiązania: Do 2005: Wszystkie kraje mają mieć systemy zapewnienia jakości kształcenia Wszystkie kraje mają wprowadzić studia 2-stopniowe Wszystkie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MODUŁY NA STUDIACH LICENCJACKICH
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
dla studentów I roku studiów dziennych II stopnia
, ŁódźStudy in Poland1 15 lat doświadczeń International Faculty of Engineering IFE Centrum Kształcenia Międzynarodowego POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
PRACE LICENCJACKIE 2009/10 I PROGRAM III ROKU STUDIÓW LICENCJACKICH 2009/10 Uchwała Rady Instytutu Socjologii z 6 stycznia 2009 Uwaga: stosuje się tylko.
ECTS - Przewodnik dla użytkowników
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
1 Maria Ziółek - Ekspert Boloński Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Warszawa 15 stycznia 2009 r. Wielostopniowy model studiów – jak wykorzysta.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Rozliczanie etapów studentów
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Krajowe Ramy Kwalifikacji Kształcenie na potrzeby pracodawcy
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Filologia germańska I rok 2014/2015. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące specjalności:
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Filologia germańska Studia Polsko-Niemieckie I rok 2015/2016.
Sylabusy przedmiotów w systemie USOS Informacje dotyczące wprowadzania sylabusów w roku akademickim 2015/16
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Erasmus+ spotkanie organizacyjne ETAP 2 – PRZED WYJAZDEM – Zgłoszenie się do uczelni zagranicznej - formularz aplikacyjny dostępny na stronie.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Europass.
Opiekunowie roczników
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Dzień adaptacyjny w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

Decyzje/zobowiązania: Do 2005: Wszystkie kraje mają mieć systemy zapewnienia jakości kształcenia Wszystkie kraje mają wprowadzić studia 2-stopniowe Wszystkie kraje mają wydawać bezpłatny i powszechny suplement do dyplomu Komunikat berliński & droga do Bergen

ECTS 2,(3) stopniowy system kształcenia Mobilność studentów Akumulacja punktów Kształcenie ustawiczne Uznawanie doświadczenia nabytego poza systemem edukacji formalnej

4. Wprowadzenie punktowego systemu ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) 4. Wprowadzenie punktowego systemu ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) 1989 r. Wprowadzenie ECTS jako systemu transferu punktów w ramach programu ERASMUS Obecnie ECTS jako system akumulacji punktów (osiągnięć/zaliczeń studenta) w różnych okresach studiów, odbywanych w kraju i za granicą oraz system transferu punktów Podstawowe cechy (elementy) systemu ECTS Punkty ECTSNakład pracy studenta Efekty kształcenia i kompetencjeSkala ocen ECTS PAKIET INFORMACYJNY / KATALOG PRZEDMIOTÓW

Jak przyporządkowywać punkty ECTS? Punkty ECTSNakład pracy studenta 60 punktów w ciągu 1 roku akademickiego (30 na semestr; 20 na trymestr) Uczęszczanie na wykłady Pisanie raportów (innych opracowań) Samodzielna nauka Przygotowanie projektów Egzaminyetc. Udział w seminariach laboratoriach, ćwiczeniach godz. rocznie 1 punkt ECTS = godz. pracy 38 tygodni zajęć (2 x15 tyg. zajęć + 2 sesje egz. x 2 tyg. + 2 tyg. sesji popr.) tj godz. pracy studenta (1 punkt = ok. 25 godz.) 1. cykl – punktów ECTS 2. cykl – punktów ECTS 3. cykl – na razie brak reguł

Jak przyporządkowywać punkty ECTS? Punkty przyporządkowuje się wszystkim programu studiów komponentom Moduły Praktyki Praca dyplomowa (rozprawa) Przedmioty Badania naukowe etc. Weryfikacja przyporządkowania punktów na podstawie ankiet wśród studentów Korekta przyporządkowania punktów ECTS !!! UWAGA Przejście od względnego do bezwzględnego sposobu przypisywania punktów 45 min. w planie liczy się jak pełna godzina

Skala ocen ECTS Ocena ECTS % studentów, którzy uzyskują zaliczenia/zdają egzaminy i otrzymują daną ocenę Uwagi A10 Najlepsi studenci B25 C30 D25 E10 Najniższe oceny pozytywne FX- Niedostateczna – do zaliczenia konieczne uzupełnienie pewnych braków F- NIEDOSTATECZNA – do zaliczenia konieczne uzupełnienie istotnych braków Ranking ma sens, gdy przynajmniej 30 osób uzyskuje oceny pozytywne. Jest więc konieczna duża liczebność roczników studentów Skala ocen ECTS nie musi zastąpić systemów stosowanych w poszczególnych krajach, ale ma umożliwić zrozumienie tych systemów w innych krajach Jeżeli na podstawie pierwotnych ocen nie można opracować rzetelnego rankingu, należy podać jedynie pozytywną lub negatywną ocenę ECTS

Punkty ECTSNakład pracy studenta Efekty kształcenia i kompetencjeSkala ocen ECTS PAKIET INFORMACYJNY / KATALOG PRZEDMIOTÓW Efekty kształcenia i kompetencje Określają, co student powinien wiedzieć, rozumieć i/lub potrafić zademonstrować po zakończeniu procesu kształcenia. Powinno się je definiować wraz z odpowiednimi kryteriami oceny, które można stosować w celu sprawdzenia, czy przewidywane efekty zostały osiągnięte. Muszą być odniesione do poszczególnych przedmiotów lub modułów i do programów studiów, np. 1. lub 2. cyklu. PRZYKŁAD kompetencji związanych z określonym przedmiotem w dziedzinie fizyki : Po zakończeniu nauki student powinien potrafić opisać i wyjaśnić funkcjonowanie podstawowych przyrządów optoelektronicznych, włókien optycznych, wyświetlacza ciekłokrystalicznego (LCP), tranzystorów bipolarnych i polowych oraz diod emisyjnych MOS. PRZYKŁAD kompetencji ogólnych: Po zakończeniu nauki w ramach tego modułu student powinien wykazać się umiejętnością efektywnego wyszukiwania informacji ze źródeł podstawowych i wtórnych, włącznie z wyszukiwaniem informacji za pośrednictwem komputera w trybie on-line

Efekty kształcenia i kompetencje Punkty ECTS 1.Nie można przypisać punktów przedmiotowi, jeśli nie zostały zdefiniowane efekty kształcenia 2.Student może otrzymać punkty jedynie po sprawdzeniu, czy osiągnął zakładane efekty WF ? Lektorat z j. obcego ?

PAKIET INFORMACYJNY / KATALOG PRZEDMIOTÓW

Konieczność zmian w systemie zaliczania semestrów Przejście na system zaliczania punktów ECTS W miejsce stempla w indeksie: Zaliczam semestr XX w roku akad. YY/ZZ pojawia się stempel: Na semestrze XX w roku akademickim YY/ZZ zaliczam PP punktów ECTS. Suma punktów zaliczona w toku studiów wynosi VVV na LLL przewidzianych planem Na podstawie liczby zaliczonych punktów podejmujemy decyzję o rejestracji na kolejny semestr, lub w przypadku niedostatecznej ich liczby, o ponownej rejestracji na ten sam semestr.

Konieczność zmian w zapisach Regulaminu Studiów Studia licencjackie Studia magisterskie uzupełniające Studia magisterskie

1.Do końca stycznia – poprawki w katalogu za 2003/04 2.Od marca – wprowadzamy nowe programy. 2004/05 czy 2005/06 ??? OBIE WERSJE JĘZYKOWE ! 3. Opracowanie ankiety, w której studenci wypowiadają się nt.przypisania punktów. 4. Weryfikacja nazewnictwa w języku angielskim. 5. Katalogi przedmiotów dla studiów zaocznych. 1.Do końca stycznia – poprawki w katalogu za 2003/04 2.Od marca – wprowadzamy nowe programy. 2004/05 czy 2005/06 ??? OBIE WERSJE JĘZYKOWE ! 3. Opracowanie ankiety, w której studenci wypowiadają się nt.przypisania punktów. 4. Weryfikacja nazewnictwa w języku angielskim. 5. Katalogi przedmiotów dla studiów zaocznych. Propozycja działań w najbliższym okresie dot. Katalogu Przedmiotów w internecie