Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
JERZY BUZEK POSEŁ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Europejska polityka transportowa na 2010r.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
6. Program Ramowy Implementacja priorytetu 3 Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy 9 czerwca 2003 – Targi Poznańskie.
Ogłoszenie Zamknięcie: dla nowych instrumentów, 6 marca 2003 (pierwszy etap); 26 czerwca, 2003 (drugi etap). Dla pozostałych, 10 kwiecień (jeden.
Konkursy łączone w priorytecie NMP 27 kwietnia 2004 r. Warszawa Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Czysty transport miejski
Polskie instytucje wspierające europejską politykę transportową Seminarium Warszawa 6 października 2004.
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Warszawa 6 Października 2004 Projekt ETISMARLAND – promocja udziału MŚP z obszaru transportu powierzchniowego w europejskich projektach badawczych.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Badania i rozwój w funduszach strukturalnych w Polsce
Marek Litwin, Warszawa r.
Polityka transportowa
Wsparcie dla rozwoju technologii
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Oś IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Małopolska Agency for Regional Development S.A. Wsparcie sektora MSP w ramach Małopolskiego Regionalnego.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Zapis prezentacji:

Priorytet 1.6.2 : Harmonijny transport powierzchniowy Badania krótkookresowe wspierające europejską politykę transportową

Cele zawarte w Białej Księdze Stopniowe przełamywanie dysproporcji pomiędzy wzrostem gospodarczyn a rozwojem sektora transportu poprzez: Zbilansowanie środków transportu Eliminacja wąskich gardeł objęcie użytkowników pojazdów polityki transportowej

a) Czysty miejski transport Zadanie 1. Nowe technologie i koncepcje dla wszystkich środków transportu powierzchniowego a) Czysty miejski transport 1.1 : Testowanie wdrożenia i strategie przejscia dla czystego transportu miejskiego -CIVITAS II 1.2 : Wysokiej jakości transport publiczny 1.3 : Zaawansowanie wiedzy o innowacyjnych środkach w transporcie miejskim

Zadanie 3. Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu b) Interoperacyjność europejskiego systemu kolejowego 3.1: Wdrożenie i zmiany w europejskim systemie kolejowym 3.2 : Nowe koncepcje transeuropejskiego przewozu towarów koleją

Zadanie 3. Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu c) Transport róznymi srodkami i logistyka 3.3 : Projekty demonstracyjne dużej skali - korytarze transportowe 3.4 : Technologie i strategie przewozu towarów róznymi środkami 3.5 : System zarządzania przewozem towarów róznymi srodkami transportu 3.6 : Poprawa jednostek przeładunkowych transportu intermodalnego 3.7 : Usługi i informacje dla pasażerów podróżujących róznymi środkami transportu 3.8 : Najlepsze przykłady logistyki 3.9 : Logistyka w miastach

Zadanie 3. Zbilansowanie i integracja roznych środków transportu d) Bezpieczny, sprawny i interoperacyjny transport wodny 3.10 : Systemy zarządzania i systemy informatyczne dla transportu morskiego 3.11 : Bezpieczne, przyjazne srodowisku i efektywne funkcjonowanie statków 3.12 : Rozwój zasobów ludzkich 3.13 : Strategie dotyczące transportu morskiego

Zadanie 4. Wzrost bezpieczeństwa w transporcie drogowym, kolejowym i wodnym, zmniejszanie zatłoczenia e) Zintegrowane strategie bezpieczeństwa drogowego 4.1 : Analiza wypadków i urazów komunikacyjnych 4.2 : Szkolenia dla kierowców w zakresie podniesienia bezpieczeństwa 4.3 : Bezpieczeństwo infrastruktury drogowej 4.4 : Przestrzeganie zasad ruchu drogowego i podnoszenie umiejętności prowadzenia pojazdów 4.5 : Kampanie podnoszące świadomość i akceptację różnorodnych środków transportowych

Zadanie 4. Zwiększenie bezpieczeństwa drogowego, kolejowego i wodnego, ograniczanie zatłoczenia f) Integracja inteligentnych systemów transportowych 4.6 : europejski, elektroniczny system pobierania opłat drogowych 4.7 : system informacji w czasie rzeczywistym dla podróżujących o różnych środkach transportu

g) Wdrożenie opłat transportowych Zadanie 4. Zwiększanie bezpieczeństwa drogowego, kolejowego i wodnego oraz ograniczanie zatłoczenia g) Wdrożenie opłat transportowych 4.8 : Koszty korzystania z infrastruktury transportowej 4.9 : Optymalne inwestowanie i opłaty 4.10 : Projekty demonstracyjne dotyczące opłat transportowych

Pierwszy konkurs 17.12.2002-15.04.2003 Zadanie 3 Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu IP: - Korytarze dla przewozu towarów ZADANIE: - demonstracja innowacyjnych technologii , systemów i strategii na wybranych pan-europejskich korytarzach, - rozwój koncepcji „Autostrady morskiej” - odnowa przewozów kolejowych PRIORYTET: korytarze ruchu międzynarodowego bez zatłoczeń OCZEKIWANE REZULTATY: wzrost potencjału przewozowego

Pierwszy konkurs 17.12.2002-15.04.2003 Zadanie 3 Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu STREP i CA: Logistyka w miastach ZADANIE: Wsparcie logistyki poprzez dyseminację najlepszych doświadczeń i zachęcanie do wymiany i współpracy PRIORYTETY: Identyfikacja, dyseminacja i promocja najlepszych przykładów logistyk miejskich OCZEKIWANE REZULTATY: Podniesienie świadomości dotyczącej najlepszej logistyki, współpraca i wymiana doświadczeń pomiędzy miastami europejskimi

Pierwszy konkurs 17.12.2002-15.04.2003 Zadanie 3 Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu IP: Nawigacja w żegludze morskiej i usługi informacyjne ZADANIA: harmonizacja i usprawnienie systemów raportowania i integracja różnych źródeł informacji PRIORYTETY: integracja ze sprzętem pokładowym, współpraca z innymi systemami informatycznymi OCZEKIWANE REZULTATY: implementacja nowych rozwiązań (kompatybilnych z systemami wymiany informacji)

Pierwszy konkurs 17.12.2002-15.04.2003 Zadanie 3 Zbilansowanie i integracja różnych środków transportu CA: Platforma koordynacji transportu morskiego ZADANIA: defragmentacja (integracja) sektora badań morskich PRIORYTETY: bezpieczeństwo, jakość usług, wymiana informacji, dyseminacja rezultatów, technologii i doświadczeń OCZEKIWANE REZULTATY: wzmocnienie naukowego i technologicznego potencjału, utworzenie europejskiego wsparcia dla rozwoju technologii morskich

Pierwszy konkurs 17.12.2002-15.04.2003 Zadanie 4 Zwiększenie bezpieczeństwa drogowego, kolejowego oraz zmniejszanie zatłoczenia. Zwiększanie bezpieczeństwa żeglugi morskiej i śródlądowej IP: Analiza wypadków i szkód (obrażeń) ZADANIA: poznanie przyczyn wypadków i obrażeń PRIORYTETY: rozwój i ocena narzędzi wspierających oraz analiza bezpieczeństwa drogowego OCZEKIWANE REZULTATY: bank danych o przyczynach wypadków, rekomendacje dla instytucji dochodzeniowych, agencji ubezpieczeniowych i przemysłu

Pierwszy konkurs 17.12.2002-15.04.2003 Zadanie 4 Zwiększenie bezpieczeństwa drogowego, kolejowego oraz zmniejszanie zatłoczenia. Zwiększanie bezpieczeństwa żeglugi morskiej i śródlądowej STREP: Bezpieczeństwo infrastruktury transportowej ZADANIA: unikanie i zmniejszanie skutków wypadków PRIORYTETY: najlepsze praktyki „taniego” bezpieczeństwa na drogach, tunelach itp.. OCZEKIWANE REZULTATY: wypracowanie fachowych poradników dla użytkowników i służb

Wdrożenie Programu Poprzez 4 zaproszenia do składania wniosków projektowych Jeden konkurs w każdym roku Data zamknięcia 1 15. kwiecień 2003 Data zamknięcia 2 17. grudzień 2003 Data zamknięcia 3 grudzień 2004 Data zamknięcia 4 grudzień 2005