Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj 2010 1 Ośrodek Przetwarzania Informacji (OPI) Polsko-Szwajcarski Program Badawczy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Zasady podstawowe (1): Budżet powinien być rzeczywisty i efektywny;
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Kierunki realizacji Programu Operacyjny Kapitał Ludzki w latach pierwsze doświadczenia.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
wniosku o dofinansowanie projektu w ramach PO KL
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Działanie 1.2 Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki Program Operacyjny.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Poznań,
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
Poddziałanie POKL – kwalifikowalność wydatków Edyta Dominiak Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 12 czerwca 2008 roku.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Instytut Badawczy, al. Niepodległości 188 B, Warszawa, tel.: , fax: ,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
Możliwości finansowania projektów badawczych
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Dr Beata Frączak Kraków 15 kwietnia 2008.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
3. Kwalifikowlaność wydatków w ramach Poddziałania POKL Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
WKŁAD WŁASNY NIE MUSI STANOWIĆ WŁASNOŚCI BENEFICJENTA
Zainwestujmy razem w środowisko FUNDUSZ WSPÓŁPRACY BILATERALNEJ MECHANIZMU FINANSOWEGO EOG DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO PL02 PN.: „OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie dotacyjne w ramach
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Ośrodek Przetwarzania Informacji (OPI) Polsko-Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Rejestracja uczestników Otwarcie seminarium. Przedstawienie zasad i procedur PSPB Przerwa kawowa Prezentacja systemu przygotowania wniosków projektowych Przerwa kawowa Sesja pytań i odpowiedzi. Zakończenie. Program seminarium informacyjnego Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj przekazanie podstawowych informacji o Programie, jego celach i założeniach zapoznanie potencjalnych Beneficjentów PSPB z kryteriami oceny projektów przedstawienie katalogu kosztów kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych w ramach Programu prezentacja i charakterystyka wniosku aplikacyjnego Cel seminarium informacyjnego Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Pełni rolę Instytucji Wdrażającej (w okresie finansowania ) dla Programów Operacyjnych: Innowacyjna Gospodarka Infrastruktura i Środowisko oraz Operatora Polsko - Norweskiego Funduszu Badań Naukowych Instytucji Realizującej dla Polsko-Szwajcarskiego Programu Badawczego Ośrodek Przetwarzania Informacji Jednostka badawczo-rozwojowa nadzorowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jej zadaniem jest ułatwienie szybkiego dostępu do aktualnej i kompleksowej informacji o nauce polskiej.

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj wzmocnienie współpracy badawczej między Polską i Szwajcarią rozwój gospodarki opartej na wiedzy podniesienie poziomu wiedzy transfer technologii Celem ogłoszonego konkursu jest wybór najbardziej wartościowych projektów pod względem merytorycznym, które będą gwarantować osiągnięcie wysokiej jakości i trwałości założonych rezultatów. Cele Programu : Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Projekty w ramach PSPB będą realizowane w ramach 5 obszarów badawczych: ICT (Information and Communication Technology) Energia – odnawialne źródła energii Nanotechnologie Zdrowie Środowisko Program Operacyjny PSPB określa przykładowy zakres tematyczny każdego z 5 obszarów badawczych. Obszary Priorytetowe: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Uczelnie publiczne i niepubliczne, Instytucje badawcze (jednostki badawczo-rozwojowe, jednostki PAN oraz ich instytucje bliźniacze po stronie szwajcarskiej ) Organizacje pozarządowe prowadzące działalność naukową, Inne podmioty prowadzące działalność w zakresie badań i rozwoju. Wspólne projekty badawcze realizowane są w partnerstwie polsko – szwajcarskim P artnerstwo to co najmniej : 1 instytucja polska i 1 instytucja szwajcarska Obowiązek zawarcia umowy partnerskiej Beneficjenci Programu: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Lista kwalifikowanych instytucji szwajcarskich określona przez stronę szwajcarską dostępna jest pod adresem: oraz Platforma poszukiwana partnerów polskich dla jednostek szwajcarskich jest dostępna pod adresem: Platforma poszukiwania partnerów szwajcarskich dla jednostek polskich dostępna jest pod adresem: Finding_non_commercial_partners_in_Switzerland/Market_place_for_non_commerci al_partners Partnerzy: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Krajowa Instytucja Koordynująca (National Coordination Unit) Biuro Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy (SDC/ SCO) Wspólny Komitet Wyboru Projektów (Joint Selection Committee) Instytucja Realizująca (Executing Agency) Za realizację i zarządzanie wspólnymi projektami badawczymi odpowiedzialność ponoszą Beneficjenci. System instytucjonalny PSPB: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj przeprowadzenie naboru wniosków zorganizowanie procesu oceny wniosków i wyboru projektów zawarcie umów z wybranymi Beneficjentami refundacja poniesionych kosztów w ramach realizowanych projektów stały monitoring i kontrola projektów obsługa Wspólnego Polsko – Szwajcarskiego Komitetu Wyboru Projektów raportowanie przeprowadzenie audytu projektów promocja Programu Rola Instytucji Realizującej: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Nabór wniosków projektowych dla realizacji wspólnych projektów badawczych rozpoczął się 1 kwietnia i potrwa do 30 lipca 2010r. (piątek) do godziny (decyduje data wpływu do Instytucji Realizującej) Przewidziano organizację tylko 1 konkursu Nabór wniosków projektowych: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Ocena formalna – dokonywana przez pracowników OPI - Instytucji Realizującej Ocena merytoryczna – dokonywana niezależnie przez dwóch międzynarodowych ekspertów, w przypadku projektów o wartości powyżej CHF, trzy niezależne oceny System oceny projektów: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj dokonywana jest na podstawie karty oceny formalnej co do zasady w ciągu 21 dni od daty zakończenia naboru wniosków procedura odwoławcza Ocena formalna: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy Wniosek wraz ze wszystkimi załącznikami został złożony w terminie i miejscu zgodnie z zapisami ogłoszenia o konkursie Czy Wniosek został przygotowany na aktualnym formularzu (dostępnym w systemie PSPB pod adresem: oraz Czy Wniosek został przygotowany w języku angielskim, abstrakt w języku polskim; Czy Wniosek został wypełniony prawidłowo – zostały uzupełnione wszystkie pola Polsko – Szwajcarski Program Badawczy Ocena formalna – karta oceny formalnej: I część - kryteria formalnej poprawności (1):

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy Wniosek oraz jego wszystkie wymagane załączniki zostały podpisane przez wnioskodawcę – osobę/y upoważnione do reprezentacji (składania oświadczeń woli) zgodnie z odpowiednimi dokumentami; Czy Wniosek został dostarczony w 3 egzemplarzach papierowych Czy Wniosek wraz wymaganymi załącznikami został dostarczony w 2 kopiach na nośniku elektronicznym – np. CD, DVD, pamięć przenośna flash, w formacie pdf ; Czy wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające osobowość prawną beneficjenta zostały załączone Polsko – Szwajcarski Program Badawczy Ocena formalna – karta oceny formalnej: I część - kryteria formalnej poprawności (2):

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy Projekt odnosi się do co najmniej jednego obszaru tematycznego zdefiniowanego w Programie Operacyjnym; Czy Wnioskodawca oraz wszyscy partnerzy należą do grupy podmiotów uprawnionych do składania wniosku? Czy wysokość wnioskowanej kwoty spełnia kryteria zawarte w Programie Operacyjnym; Ocena formalna – karta oceny formalnej: II część - kryteria dotyczące kwalifikowalności (1): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy okres realizacji projektu nie przekracza 30 czerwca 2016 r. Czy poziom wnioskowanej kwoty jest zgodny z zasadami dotyczącymi pomocy publicznej (na podstawie oświadczenia wnioskodawcy) Ocena formalna – karta oceny formalnej: II część - kryteria dotyczące kwalifikowalności (2): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj czy zostały załączone dokumenty potwierdzające osobowość prawną wnioskodawcy– Oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem, wypisu z KRS, w wypadku pozarządowych instytucji badawczych … oraz innych podmiotów… czy załączono list/ listy intencyjny/e potwierdzające współpracę pomiędzy partnerami czy został załączony szczegółowy budżet projektu Ocena formalna – karta oceny formalnej: III część - załączniki: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj dotyczy tylko oceny formalnej jednoinstancyjna – odwołanie do IR prawo do odwołania w ciągu 10 dni od decyzji o odrzuceniu rozpatrzenie odwołania następuje w ciągu 7 dni Procedura odwoławcza: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj dokonywana na podstawie karty oceny merytorycznej ocena merytoryczna trwa 90 dni od daty zakończenia oceny formalnej przeprowadzana przez dwóch niezależnych międzynarodowych ekspertów lista rankingowa projektów rekomendowanych do dofinansowania zawiera uzasadnienie dokonanej oceny ostateczna decyzja o dofinansowaniu projektu należy do Wspólnego Komitet ds. Wyboru Projektów Ocena merytoryczna: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Uzasadnienie realizacji projektu; Wartość naukowa projektu Innowacyjny charakter projektu Plan pracy i metodologia Jakość zespołu badawczego Wykonalność zaproponowanego budżetu i harmonogram Projektu Waloryzacja wyników. Wpływ na polityki horyzontalne Zarządzanie projektem i budżet. Działania upowszechniające i promocyjne Kryteria oceny merytorycznej: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy wniosek aplikacyjny jest zgodny z celami PSRP i obszarami tematycznymi zdefiniowanymi w Programie Operacyjnym? Czy wskazano wraz z uzasadnieniem główne kwestie problemowe, przyczyny, na które realizacja działań projektowych odpowiada? Do jakiego stopnia realizacja projektu przyczyni się do rozwiązania naukowych i / lub technicznych kwestii odnoszących się do wybranych dziedzin naukowych? 1. Uzasadnienie realizacji projektu Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Obecne zainteresowania naukowe (projektodawcy) i ich (oczekiwany) wpływ na projekt Czy cele projektu zostały jasno zdefiniowane i dobrze ukierunkowane? Czy cele (projektu) stanowią wyraźny postęp w stosunku do obecnego stanu wiedzy (w danym obszarze tematycznym)? Czy proponowane o wysokim standardzie badania są uznane na poziomie międzynarodowym? Czy podano adekwatne odniesienia/ nawiązania do poprzednich prac/ projektów w danej dziedzinie? 2. Wartość naukowa projektu Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj W jakim zakresie planowane działania projektowe są innowacyjne w zakresie celów i metod badań, na tle badań światowych 3. Innowacyjny charakter projektu Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy przedstawiono jasny plan pracy, ze wskazaniem zadań, które mają być wykonane / przeprowadzone przez każdego z partnerów? Czy kamienie milowe projektu i rezultaty zostały określone /przedstawione? W jakim stopniu przedstawiono ścieżkę projektową "cele - zadania - rezultaty" 4. Plan pracy i metodologia Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Jakość (proponowanych) zespołów badawczych w porównaniu do innych międzynarodowych grup działających w danym obszarze tematycznym. Doświadczenie i wyniki uzyskane w przeszłości. (W tym miejscu też ocena lidera) Komplementarność zespołów badawczych, spodziewane efekty synergii, wartość dodana osiągnięta dzięki współpracy Stopień w jakim partnerzy wspólnie stworzą wysokiej jakości sieć współpracy i jej zdolność do kontynuowania współpracy po zakończeniu projektu Udział doktorantów i post-doktorantów w proponowanych badaniach 5. Jakość zespołu badawczego Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy projekt jest realistyczny? Czy niezbędne zasoby (personel, wyposażenie techniczne, podstawowe urządzenia) są dostępne dla prawidłowej realizacji projektu? W jakim zakresie zaplanowane wydatki projektowe zostały uzasadnione i są adekwatne w kontekście skuteczności i efektywności (działań projektowych) ? 6. Wykonalność zaproponowanego budżetu i harmonogram projektu Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj W jaki sposób wyniki badań będzie można wykorzystać (publikacje, patenty, know-how, kontynuacja współpracy po zakończeniu projektu,...) W jakim stopniu wnioskodawca opisał obszary (naukowe/ przemysłowe/ społeczne), w których wyniki (projektu) mogą być implementowane i czy zidentyfikowano potencjalnych użytkowników wyników badań końcowych? Do jakiego stopnia projekt ma pozytywny wpływ na zrównoważony rozwój (środowiskowy, ekonomiczny, społeczny)? Do jakiego stopnia projekt ma pozytywny wpływ na równy status kobiet i mężczyzn? W jakim stopniu badania (prowadzone w ramach projektu) będą prowadzone zgodnie z obowiązującymi standardami, w szczególności w zakresie norm etycznych badań UE? 7. Walidacja wyników. Wpływ na polityki horyzontalne Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy jasno określono strukturę zarządzania projektem (komunikacja między partnerami, podział ról, organizacja spotkań, monitoring projektu, sposób podejmowania decyzji, proces, procedury rozwiązywania problemów, itp.)? Czy jasno określono zasady zarządzania finansami i odpowiednie procedury (odpowiedni budżet dla każdego zadania, podział wydatków pomiędzy zadaniami, wydatki związane z personelem, wydatki związane z zakupem sprzętu i koszty operacyjne zarządzania, itp.) 8. Zarządzanie projektem i budżet. Działania upowszechniające i promocyjne. Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Ocena efektywności przyjętego systemu zarządzania projektem: Zarządzanie zasobami ludzkimi (tworzenie konsorcjum, komunikacja między partnerami, podział ról, organizacja spotkań, kontrola wykonania zadań, wybór osób do realizacji zadań w swojej organizacji, podejmowanie decyzji, sposób rozwiązania sporów i konfliktów, itp.); Zarządzanie zasobami materialnymi (wybór miejsca realizacji projektu, sprzętu, planowanie zakupu wyposażenia, materiałów itp. niezbędnego do realizacji projektu); Zarządzanie finansami (ustalenie budżetu projektu, podział środków na realizację poszczególnych zadań, planowanie wynagrodzeń, wydatki, wycena ewentualnego wkładu własnego, czuwanie nad przepływem środków) 8. Zarządzanie projektem i budżet. Działania upowszechniające i promocyjne. Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Czy uwzględniono (przewidziano) potencjalne ryzyko w ramach realizacji projektu, czy określono, przewidziano możliwe działania zaradcze? Czy zaplanowano w wystarczającym stopniu działania promocyjne i upowszechniające? W jakim stopniu przedstawiono uzasadnienie dla konieczności zaplanowanych wydatków projektowych? Czy podane koszty operacyjne są zgodne z wytycznymi zawartymi w Programie Operacyjnym ? W jaki sposób zapewniony zostanie równy dostęp do wyników badań (osiągniętych w ramach projektu)? 8. Zarządzanie projektem i budżet. Działania upowszechniające i promocyjne. Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj , 20 PLN przeznaczone zostanie na realizację wspólnych projektów badawczych (Zgodnie z kursem NBP z dnia 1 kwietnia 2010r. (1 CHF = 2,6825 PLN)) Alokacja środków: 60% na wsparcie projektów o wartości od 0,3 mln do 1 mln CHF od ,00 – do ,00 PLN 40% na wsparcie projektów o wartości od 1 mln do 2 mln CHF od ,00 - do ,00PLN Poziom dofinansowania (1): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Wspólny Komitet Wyboru Projektów w uzasadnionych przypadkach uprawniony jest do zmiany powyższych proporcji procentowych alokacji Programu udział partnera szwajcarskiego max. do 42,5% w całkowitej wartości Projektu końcowa data kwalifikowalności dla projektu: 30 czerwca 2016 r. Poziom dofinansowania (2): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Beneficjent może otrzymać na realizację zaplanowanych działań do 100% dofinansowania kosztów kwalifikowalnych projektu, gdzie 85% stanowi wkład strony szwajcarskiej a 15% pochodzi z budżetu państwa. W przypadku otrzymania mniejszego dofinansowania niż 100% wnioskowanej wartości projektu beneficjent powinien założyć możliwość zapewnienia brakujących środków z własnych źródeł. Poziom dofinansowania (3): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Realizacja projektu odbywa się ze środków własnych Beneficjenta na zasadzie refundacji poniesionych kosztów zgodnie z zasadami określonymi w umowie finansowej i zaakceptowanym harmonogramem wydatków po weryfikacji wniosku o płatność przez Instytucję Realizującą Wypłata zaliczki jest możliwa jeśli: a) Beneficjent wnioskował o zaliczkę we wniosku aplikacyjnym b) zaliczka nie przekroczy 10% całkowitego budżetu projektu c) zaliczka nie przekroczy 50% budżetu rocznego projektu Zaliczka: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj koszty kwalifikowalne to koszty poniesione przez Beneficjenta i Partnerów projektu kwalifikowalność kosztów rozpoczyna się z dniem podpisania umowy finansowej przez ostatnią z jej stron Koszty kwalifikowalne Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj wszystkie koszty kwalifikowalne, które mogą być bezpośrednio przypisane do projektu, są zgodne z zasadami rachunkowości i wewnętrznymi procedurami instytucji Beneficjenta Koszty kwalifikowalne bezpośrednie (1): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj koszty zarządzania – maksymalnie do 10% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu koszty osobowe związane z wynagrodzeniami osób odpowiedzialnych za zarządzanie projektem, koszty podróży służbowych, materiałów biurowych itp., które muszą być powiązane z realizacją założeń Projektu koszty wynagrodzeń personelu zaangażowanego w realizację projektu Koszty kwalifikowalne bezpośrednie (2): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj koszty wynagrodzeń personelu zaangażowanego w realizację projektu koszty wynagrodzeń naukowców, techników i innych pracowników wspomagających realizację Projektu Kwalifikowalne jeśli: a) bezpośrednio związane z realizacją wdrażanego Projektu i poniesione wyłącznie przez Beneficjenta / partner-a/ów; b) nie przekraczają zwyczajowego poziomu wynagrodzenia przyjętego w jednostce realizującej projekt; c) system ewidencji księgowej kosztów pracowników zaangażowanych w realizację projektu pozwala na ich identyfikację. Koszty kwalifikowalne bezpośrednie (3): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj koszty patentów i usług zewnętrznych koszty aparatury i wyposażenia wykorzystywanego w zakresie i harmonogramie realizowanego projektu badawczego podróże i delegacje pracowników koszty promocji inne koszty operacyjne: tj. koszty materiałów, dostaw, usług, itp Koszty kwalifikowalne bezpośrednie (4): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj wszystkie koszty, które nie mogą być uznane przez Beneficjentów za bezpośrednio związane z projektem, są to koszty stałe, eksploatacyjne, np.: centralne ogrzewanie, woda/gaz/prąd, ubezpieczenie, usługi telekomunikacyjne/pocztowe, koszty administracyjne/ finansowe, itp. koszty te mogą stanowić do 10% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu Koszty kwalifikowalne pośrednie to: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj wydatki powstałe przed lub po okresie kwalifikowalności wydatków odsetki od wierzytelności, zakup ziemi/nieruchomości grzywny, kary finansowe i koszty sądowe zakup wyposażenia używanego koszty prowizji i odsetek ponoszonych w ramach zobowiązań finansowych tj. kredyty (w tym kredyty pomostowe, inwestycyjne) Koszty niekwalifikowalne (1): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj działania wspierane z innych źródeł finansowania (zasada podwójnego finansowania) straty związane z wymianą walut (tzw. ryzyko kursowe) koszty zawyżone w stosunku do powszechnie występujących cen rynkowych podatek VAT, który może być odzyskany przez Beneficjenta na podstawie przepisów krajowych Koszty niekwalifikowalne (2): Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj strona PSPB strona Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy administrowana przez KIK (MRR) strona Biura Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy strona platformy poszukiwana partnerów polskich dla strony szwajcarskiej strona platformy poszukiwana partnerów szwajcarskich dla strony polskiej Finding_non_commercial_partners_in_Switzerland/Market_place_for_non_commerci al_partners Ważne adresy Internetowe: Polsko – Szwajcarski Program Badawczy

Ośrodek Przetwarzania Informacji Maj Polsko – Szwajcarski Program Badawczy Kontakt: Instytucja Realizująca dla PSPB Ośrodek Przetwarzania Informacji al. Niepodległości 188B Warszawa tel fax