Warsztaty zawodoznawcze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Jolanta Ruszel – Esebua Biuro Karier
Przygotowanie studentów i absolwentów do wejścia na rynek pracy i zarządzania własną karierą zawodową Jolanta Ruszel – Esebua.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
podniesienie wykształcenia 75 absolwentów szkół zawodowych do średniego w Liceum dla dorosłych podniesienie wykształcenia 60 absolwentów.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Dualne kształcenie zawodowe
Przykłady dobrych praktyk
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Warsztaty zawodoznawcze Doradztwo zawodowe dla uczniów XLVII LO przy ZSO NR 8 IM.STANISŁAWA STASZICA

Godzinowy wykaz zajęć Program doradztwa zawodowego składa się z dwóch części tzw. MODUŁÓW, a każdy z nich składa się z: 10 godzin lekcyjnych warsztatów z psychologiem 3 godzin konsultacji indywidualnych z doradcą zawodowym 15 godzin spotkań z przedstawicielami wybranych zawodów

W module I, w wyniku rozwiązywania testów uczeń osiąga swój indywidualny profil uzdolnień, bada umiejętności miękkie, sprawdza jaka grupą zawodów jest zainteresowany.

Warsztaty grupowe w obu modułach Grupa 12 osobowa bierze udział w praktycznych zajęciach warsztatowych Ćwiczy umiejętności interpersonalne Sprawdza swój poziom umiejętności planowania Weryfikuje swoje wyobrażenia na temat ról i uzdolnień

Zajęcia indywidualne z doradcą zawodowym Po wykonaniu testów , ankiet oraz po wykonaniu notatek z zajęć warsztatowych uczeń siada z doradcą zawodowym i dokonują analizy wyników. Wyłania się w tym czasie grupa zawodów docelowych, do których ma predyspozycje

Spotkania z przedstawicielami zawodów Na zajęcia zapraszanych jest kilku – wybranych przez grupę- przedstawicieli zawodów Omawiają praktyczne funkcjonowanie w wybranym zawodzie, czyli: Jakie mają wykształcenie Ile lat pracują Jak zawód uprawiany przez nich koresponduje z życiem rodzinnym Jak wygląda praktyczna strona awansu w wybranym nurcie zawodowym Odpowiadają na pytania zadawane przez uczniów Czas spotkania jest płynny w zależności od zainteresowania grupy, ale nie powinien łącznie przekroczyć 15 godzin lekcyjnych

Różnice w modułach W programie modułu II zawarte są: -informacje dotyczące naboru do uczelni -struktury dostępnych dróg edukacyjnych -możliwe rozwiązania własnej ścieżki kształcenia wyższego jak i zawodowego -dane bieżące z rynku pracy -charakterystyka ofert pracy – jak czytać ogłoszenia pracodawców -elementy autoprezentacji z naciskiem na komunikaty pozawerbalne - zajęcia warsztatowe

Jako wyposażenie uczeń otrzymuje nieodpłatnie materiały do utworzenia tzw. portfolio: Materiały zawodoznawcze - testy, wyniki, opisy Podręczniki Płyty cd Segregator Koszulki Przybory do pisania Papier do pisania

Podsumowaniem modułu Uczestnik wypełnia ankietę porównawczą. Otrzymuje swoje portfolio. Zyskuje wiedzę na temat własnego potencjału. Otrzymuje zaświadczenie ukończenia warsztatów.