Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowej Sieci Tematycznej
Advertisements

Idea projektów innowacyjnych
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
System ewaluacji NPR i NSRO
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Warszawa, 15 marca 2007 r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Europejski Fundusz Społeczny jako instrument promocji integracji społecznej.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL zasady i system wdrażania Departament Zarządzania EFS MGPiPS.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Możliwości wykorzystania środków z EFS przez podmioty z Dolnego Śląska Mirosława Hamera RCWIP Projekt „Rozwój lokalnego partnerstwa na rzecz rynku pracy.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
02/ /2015 Przedsiębiorczość społeczna - projekt europejski.
Możliwości finansowania innowacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Warszawa, 27 maja 2015 r.
Środa z funduszami dla organizacji pozarządowych na aktywizację społeczną i zawodową Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) Poznań,
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Fundusz Współpracy 1 Prezentacja rezultatów na tle strategii tematycznej KST Tematu A.
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Dorota Bortnowska Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 19 czerwca 2008 r. Podsumowanie realizacji PIW EQUAL z.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Program Operacyjny Kapitał Ludzki Krajowe Sieci Tematyczne w Polsce na tle sieci tematycznych EQUAL w Europie Tomasz.
Wdrażanie EFS w Polsce w latach Całość wsparcia EFS w Polsce na lata Podział środków finansowych w ramach PO KL: Alokacja finansowa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Równościowe zarządzanie projektem
Pomorski system wsparcia ekonomii społecznej
Zapis prezentacji:

Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 15 marzec 2007 r.

Cel PIW EQUAL Cel EQUAL Generowanie nowatorskich metod i instrumentów działań na rzecz grup dyskryminowanych i doświadczających nierówności na rynku pracy. Cel mainstreamingu Celem działań mainstreamingowych jest przekształcanie nowatorskich metod wypracowanych przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju w instrumenty i standardy polityki rynku pracy i integracji społecznej.

Etapy mainstreamingu Analiza wyników i doświadczeń Walidacja innowacyjnych rozwiązań Upowszechnianie na zewnątrz Propagowanie rezultatów Wywieranie wpływu na proces tworzenia polityki Włączanie rezultatów do głównego nurtu polityki Rozwój innowacyjnych rozwiązań w ramach Partnerstw na rzecz Rozwoju UPOWSZECHNIENIE TRANSFER

Rodzaje mainstreamingu mainstreaming horyzontalny – transfer informacji na temat dobrych praktyk do zewnętrznych aktorów EQUAL, którzy zajmują się podobnymi obszarami problemowymi. Większość proponowanych rozwiązań ma charakter horyzontalny. mainstreaming horyzontalny – transfer informacji na temat dobrych praktyk do zewnętrznych aktorów EQUAL, którzy zajmują się podobnymi obszarami problemowymi. Większość proponowanych rozwiązań ma charakter horyzontalny. mainstreaming wertykalny – powiadamianie o innowacyjnych praktykach decydentów i wywieranie wpływu na kreowanie polityk krajowych. mainstreaming wertykalny – powiadamianie o innowacyjnych praktykach decydentów i wywieranie wpływu na kreowanie polityk krajowych.

Rezultaty horyzontalne Przykłady rezultatów horyzontalnych: Spółdzielnia socjalna jako narzędzie aktywizacji zawodowej i reintegracji społecznej kobiet doświadczających przemocy Spółdzielnia socjalna jako narzędzie aktywizacji zawodowej i reintegracji społecznej kobiet doświadczających przemocy Model wspierania elastycznych form zatrudnienia i zasad pracy na odległość dla osób sprawujących opiekę nad osobami zależnymi Model wspierania elastycznych form zatrudnienia i zasad pracy na odległość dla osób sprawujących opiekę nad osobami zależnymi

Rezultaty wertykalne Przykłady rezultatów wertykalnych: Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej Propozycja rozwiązań systemu wsparcia Propozycja rozwiązań systemu wsparcia dla podmiotów gospodarki społecznej: Fundusz poręczeniowy, Fundusz poręczeniowy, Fundusz pożyczkowy, Fundusz pożyczkowy, System usług (doradztwo, szkolenia, inkubatory). System usług (doradztwo, szkolenia, inkubatory).

Rola PRR w mainstreamingu identyfikacja najlepszych rezultatów testowanych identyfikacja najlepszych rezultatów testowanych i wypracowanych przez PRR w Działaniu 2 i przedstawienie ich do walidacji Krajowych Sieci Tematycznych (KST) wdrażanie Działania 3 - przekazywanie, we współpracy wdrażanie Działania 3 - przekazywanie, we współpracy z KST, doświadczeń EQUAL: innym instytucjom działającym w tej samej lub podobnej dziedzinie, innym instytucjom działającym w tej samej lub podobnej dziedzinie, decydentom politycznym oraz organom administracyjnym. decydentom politycznym oraz organom administracyjnym.

Rola KST w mainstreamingu Zadania Krajowych Sieci Tematycznych: analiza projektów w celu identyfikacji obszarów priorytetowych i zakresu Działania 3, analiza projektów w celu identyfikacji obszarów priorytetowych i zakresu Działania 3, analiza testowanych rozwiązań i osiągniętych rezultatów oraz walidacja rezultatów, analiza testowanych rozwiązań i osiągniętych rezultatów oraz walidacja rezultatów, wypracowanie skutecznego sposobu komunikowania się z osobami odpowiedzialnymi za tworzenie polityki wypracowanie skutecznego sposobu komunikowania się z osobami odpowiedzialnymi za tworzenie polityki i nawiązanie dialogu w obszarze włączania rezultatów do głównego nurtu polityki.

Rola KST w mainstreamingu Krajowe Sieci Tematyczne pracują w ramach obszarów problemowych z uwzględnieniem gender mainstreaming: 1.Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych; 2.Wspieranie rozwoju obszarów wiejskich; 3.Ekonomia społeczna – tworzenie warunków prawnych, społecznych i ekonomicznych; 4.Nowe sposoby wspierania wchodzenia i powrotu na rynek pracy grup dyskryminowanych; 5.Adaptacja pracodawców i pracowników do zmian strukturalnych poprzez wykorzystywanie elastycznych form zatrudnienia oraz technologii ICT; 6.Kształcenie przez całe życie w zwiększaniu konkurencyjności przedsiębiorstw; 7.Aktywizacja zawodowa więźniów i byłych więźniów; 8.Godzenie życia zawodowego i rodzinnego.

Rola IZ EQUAL prezentacja rezultatów wypracowanych w ramach PIW EQUAL tzw. dobrych praktyk, które mogą być propozycjami rozwiązań zgodnymi z priorytetowymi prezentacja rezultatów wypracowanych w ramach PIW EQUAL tzw. dobrych praktyk, które mogą być propozycjami rozwiązań zgodnymi z priorytetowymi dziedzinami prowadzonych polityk krajowych dziedzinami prowadzonych polityk krajowych rekomendacja najlepszych rozwiązań, które mogą być przełożone na poziom ogólny i na konkretne zmiany rekomendacja najlepszych rozwiązań, które mogą być przełożone na poziom ogólny i na konkretne zmiany wypracowanie wspólnej płaszczyzny efektywnego dialogu pomiędzy Grupą Strategiczną a Krajowymi Sieciami Tematycznymi w obszarze implementacji najlepszych rezultatów wypracowanie wspólnej płaszczyzny efektywnego dialogu pomiędzy Grupą Strategiczną a Krajowymi Sieciami Tematycznymi w obszarze implementacji najlepszych rezultatów

Rola Grupy Strategicznej rozpoznanie potrzeb innowacyjnych rozwiązań rozpoznanie potrzeb innowacyjnych rozwiązań w określaniu kierunków i wdrażaniu polityk krajowych zapewnienie powiązań między rezultatami a procesem programowania i wdrażania polityk krajowych zapewnienie powiązań między rezultatami a procesem programowania i wdrażania polityk krajowych rekomendowanie zmian w strategii i kierunków prac nad rezultatami w poszczególnych sieciach tematycznych rekomendowanie zmian w strategii i kierunków prac nad rezultatami w poszczególnych sieciach tematycznych

Dziękuję za uwagę Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ul. Wspólna 2/