Aby ortografia nie była trudna…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Chodnowie
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Procesy poznawcze cd Uwaga.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Dojrzałość szkolna dziecka
GLOTTODYDAKTYKA Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
Dziecko dyslektyczne w szkole.
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać
Objawy DYSLEKSJI.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Wpływ TI na jakość kształcenia IKT įtaka ugdymo kokybei
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Nauczanie zintegrowane
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Spostrzeganie.
Dydaktyka ogólna.
6-LATEK W SZKOLE.
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
O korzeniach i skrzydłach…
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
„Ortograffiti w mojej szkole”
Trening metodą Warnkego
Umiejętność obserwacji.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Ortografia w edukacji wczesnoszkolnej
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Zobacz jak łatwo oszukać Twój umysł! Złudzenia optyczne
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
GLOTTODYDAKTYKA.
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
to trudności w nauce czytania i pisania
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Aby ortografia nie była trudna… Metody i formy pracy nad rozwijaniem umiejętności ortograficznych uczniów w młodszym wieku szkolnym

Kompetencje językowe Czytanie Pisanie (ortografia) Mówienie Słuchanie

Sprawność ortograficzna zależy od: Zdolności koncentracji uwagi Pamięci Logicznego myślenia Znajomości zasad ortograficznych i gramatycznych Motywacji

Zdolność koncentracji uwagi „Niektóre wybitne osoby wcale nie mają wyższej od innych inteligencji. Geniusz to przede wszystkim uwaga.”

uwaga jest mechanizmem, dzięki któremu spostrzegamy tylko część bodźców docierających do organów zmysłów, przypominamy sobie tylko część informacji zakodowanych w pamięci, uruchamiamy tylko jeden z wielu możliwych procesów myślenia i wykonujemy tylko jedną z wielu możliwych do wykonania reakcji”. 5

ZABURZENIA UWAGI wrażenie, że uczeń nie słucha tego, co się do niego mówi; trudność utrzymania uwagi na zadaniu; działanie niezgodne z poleceniem; unikanie zadań, których realizacja wymaga większego wysiłki intelektualnego; wyjątkowa łatwość reagowania na wszystkie dystraktory; porzucanie jednej aktywności zadaniowej na rzecz innej i tym samym nie doprowadzanie zadania do końca; potrzeba ciągłych zmian aktywności; problemy w pracy z zadaniami nietypowymi wychodzącymi poza poznany schemat

Zadania nauczyciela w pracy z uwagą ucznia: mobilizowanie skupianie sterowanie podtrzymywanie

Ćwiczenia koncentracji uwagi

Ćwiczenia koncentracji uwagi

ćwiczenia cd.

ćwiczenia cd.

Ćwiczenia koncentracji uwagi

Ćwiczenia koncentracji uwagi

ćwiczenia cd. 14

ćwiczenia cd.

ćwiczenia cd.

Pokoloruj na czerwono poduszkę, na której śpi kot. Pokoloruj dowolnym kolorem środkowy kwiat.

Dorysuj drugi orzeszek obok myszki, którą widzisz. Narysuj taki sam rysunek obok tego, który widzisz.

Narysuj czerwone kropki na sukni królewny Narysuj czerwone kropki na sukni królewny. W jednej ręce królewna ma czerwony kwiat, w drugiej niebieską chusteczkę. Dorysuj brakujące elementy.

Kupił książkę za 10 zł i pióro za 5 zł. Ile otrzymał reszty? Zadanie 1: Marek miał 12 złotych. Kupił książkę za 10 zł i pióro za 5 zł. Ile otrzymał reszty? Zadanie 2: Mama upiekła 15 pączków z dżemem i pączki z czekoladą. Ile razem pączków upiekła mama? Zadanie 3: Tomek i Jacek obserwowali samoloty na niebie. Tomek zobaczył 5, a Jacek 4. Ile samolotów zobaczyli razem?

Zadanie 4: Na parkingu stało 15 samochodów Zadanie 4: Na parkingu stało 15 samochodów. Dwa czerwone, trzy niebieskie i dziesięć białych. Ile samochodów stoi na parkingu? Zadanie 5: Mama i tata zjedli na podwieczorek 10 kg jabłek i 6 kg gruszek. Ile owoców zjedli rodzice?

ZASADY NAUCZANIA ORTOGRAFII

SYSTEMATYCZNOŚĆ

STOPNIOWANIE TRUDNOŚCI ETAPY NAUCZANIA ORTOGRAFII ODWZOROWYWANIE PRZEPISYWANIE PISANIE Z PAMIĘCI PISANIE ZE SŁUCHU PISANIE SAMODZIELNE NAWYKI ORTOGRAFICZNE

CZUJNOŚĆ ORTOGRAFICZNA PROFILAKTYKA CZUJNOŚĆ ORTOGRAFICZNA

INTEGRACJA MATEMATYKA TREŚCI ŚRODOWISKOWE CZYTELNICTWO CZASOPISMA

ZASADY KOLOROWEJ ORTOGRAFII POGLADOWOŚĆ WWW. ORTOFRAJDA.PL ZASADY KOLOROWEJ ORTOGRAFII Ó – RÓŻOWE Ż – ZIELONE H – BRĄZOWE R – GRANATOWE WYJĄTKI – CZERWONE CH, U - CZARNE

ZABAWY I GRY ORTOGRAFICZNE AKTYWNOŚĆ METODY AKTYWIZUJĄCE ZABAWY I GRY ORTOGRAFICZNE MNEMOTECHNIKI

Zabawy ortograficzne

KONTROLA I OCENA ZASADY POPRAWIANIA PRAC ORTOGRAFICZNYCH

WSKAZÓWKI UŁATWIAJACE OPANOWANIE ORTOGRAFII Jeżeli dziecko ma kłopoty z opanowaniem pisowni określonych słów niech spróbuje: Narysować trudne słowo w swoim ulubionym kolorze; Wyróżniać w dowolny sposób litery, które w danym słowie sprawiają mu trudność, na przykład napisać je tak , aby były większe, jaśniejsze lub innego koloru niż pozostałe; Rozbić słowo na trzyliterowe grupy i rysować je po trzy litery; Przedstawić litery na znajomym tle: najpierw narysować scenkę z ulubionego filmu lub bajki, następnie na tym litery i wyrazy, które chce zapamiętać; Jeżeli słowo jest długie należy je zapisać mniejszymi literami, tak, aby mieć przed oczyma cały obraz; Rysować litery palcem w powietrzu i wyobrażać sobie to, które się właśnie pisze;