-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
Advertisements

„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1 1.
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
„Szkolne Centrum Nauki”
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
RegioNet – regionalne konfrontacje i praca w Internecie pomiędzy europejskimi szkołami Kryteria analizy materiału badawczego.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Zapis prezentacji:

-GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU DIAGNOZA ZAPOTRZEBOWANIA NA KWALIFIKACJE PRACOWNIKÓW W BRANŻY HOTELARSKO -GASTRONOMICZNEJ NA DOLNYM ŚLĄSKU Wrocław 08.04.2011

Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, "DIAGNOZA POTRZEB EDUKACYJNYCH W OBSZARZE SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W ZAKRESIE HOTELARSTWA I GASTRONOMII NA DOLNYM ŚLĄSKU” Projekt zrealizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego KWIECIEŃ 2009 – MAJ 2010 CEL PROJEKTU: zdiagnozowanie potrzeb edukacyjnych w oparciu o potrzeby regionalnego rynku pracy w branży: hotelarstwo i gastronomia. Wrocław 08.04.2011

367 firm branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku GRUPA BADAWCZA 367 firm branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku 100 % hoteli 5 * 74% hoteli 4 * 53% hoteli 3 * 53% hoteli 2 * 59% hoteli 1 * i pozostałych placówek hotelarskich 46% placówek restauracyjnych Wrocław 08.04.2011

Status firm z Dolnego Śląska, które wzięły udział w badaniach Wrocław 08.04.2011

Struktura zatrudnienia w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku Wrocław 08.04.2011

Struktura zatrudnienia w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku Wrocław 08.04.2011

Struktura zatrudnienia w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku Wrocław 08.04.2011

Struktura zatrudnienia w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku Wrocław 08.04.2011

Struktura zatrudnienia w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Hotele ***** Hotele **** Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Hotele *** Hotele ** Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Hotele * Pozostałe Wrocław 08.04.2011

Restauracje samodzielne Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Restauracje hotelowe Restauracje samodzielne Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Wrocław 08.04.2011

Potrzeby zwiększenia personelu w dolnośląskich firmach branży hotelarsko-gastronomicznej Wrocław 08.04.2011

Wykształcenie branżowe Wrocław 08.04.2011

Najważniejsze oczekiwania wobec uczniów szkół branżowych. Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje powinni posiadać? Wrocław 08.04.2011

Które z poniższych elementów pracodawcy uważają za najsłabsze w zakresie kształcenia zawodowego uczniów? Wrocław 08.04.2011

Które z poniżej wymienionych elementów, Państwa zdaniem, mogłyby poprawić proces kształcenia zawodowego w szkołach branżowych? Wrocław 08.04.2011

Wrocław 08.04.2011

Wrocław 08.04.2011

Opis i charakterystyka ankietowanych 1. Regionalnej Szkoły Turystycznej z Polanicy Zdroju 2. Technikum Hotelarskiego Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra H. Sucharskiego w Bolesławcu 3. Technikum Hotelarskiego - Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości 4. Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych ze Szczytnej 5. Zespółu Szkół Agrotechnicznych z Bożkowa 6. Zespółu Szkół Ponadgimnazjalnych z Kudowy Zdroju Wrocław 08.04.2011

Praktyczne umiejętności nauczycieli zawodu Wrocław 08.04.2011

Praktyczne umiejętności nauczycieli zawodu Wrocław 08.04.2011

Praktyczne umiejętności nauczycieli zawodu Wrocław 08.04.2011

Praktyczne umiejętności nauczycieli zawodu Wrocław 08.04.2011

Praktyczne umiejętności nauczycieli zawodu Wrocław 08.04.2011

WNI OSKI Wrocław 08.04.2011

Misją kształcenia zawodowego jest przygotowanie profesjonalnych kadr na potrzeby rynku. Trzeba jednak dobrze je poznać, by móc dostosować do nich programy kształcenia zawodowego. Bez wymiany informacji, współpracy i wzajemnej pomocy pomiędzy turystycznym rynkiem pracy, a szkołami, nie jest możliwe ustalenie wzajemnych oczekiwań: szkół i pracodawców, ani też podnoszenie jakości funkcjonowania szkolnictwa zawodowego. „Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży hotelarskiej i gastronomicznej na Dolnym Śląsku” Wrocław 08.04.2011

Julita Markiewicz - Patkowska Dziękuję za uwagę Julita Markiewicz - Patkowska jmp@dig.wroc.pl Wrocław 08.04.2011